Nike Air Max 90
708 straipsniusIšskirtinis 90-ųjų siluetas, kuris turėjo didelę įtaką sportinių batelių kultūrai.
- Nike
- Air Max 90 Drift
- "Cool Grey & Volt"
- Nike
- Air Max 90 Drift
- "Black & Bright Ceramic"
- Nike
- Air Max 90
- "Light Smoke Grey & Black"
- Nike
- Air Max 90
- "Anthracite & Black"
- Nike
- Air Max 90
- "Black & White"
- Nike
- Air Max 90
- "Grey & Blue"
- Nike
- Air Max 90 x Yomiuri Giants
- "Tokyo"
- Nike
- Air Max 90
- "Rare Air"
- Nike
- Air Max 90 ESS+
- "Cave Stone"
- Nike
- Air Max 90 ESS+
- "Baroque Brown"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "White & Dusty Amethyst"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Cool Grey & Dusty Cactus"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Lemon Venom & Hyper Crimson"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Obsidian"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "White & Metallic Silver"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Lime Blast"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Black"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Cool Grey & Dusty Cactus"
- Nike
- Air Max 90
- "Matcha"
- Nike
- Air Max 90 x Patta ‘Waves’
- "Particle Grey & Coconut Milk"
- Nike
- Air Max 90
- "Black & Safety Orange"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Sand Drift & Aurora Green"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Black & University Gold"
- Nike
- Air Max 90 SE
- "Mandarin"
- Nike
- Air Max 90 SE
- "Speed Red & Black"
- Nike
- Air Max 90 SE
- "Dark Smoke Grey & Clear Jade II"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Light Lemon Twist"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Sequoia & Hyper Pink"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Bio Beige & Safety Orange"
- Nike
- Air Max 90 Premium ‘Camo Pack’
- "Light Khaki & Magic Ember"
- Nike
- Air Max 90 Premium ‘Camo Pack’
- "Sand Drift & Aurora Green"
- Nike
- Air Max 90 Premium
- "Camo"
- Nike
- Air Max 90
- "Burgundy Leopard"
- Nike
- Air Max 90
- "Leopard Pink"
- Nike
- Air Max 90
- "Leopard"
- Nike
- Air Max 90
- "Mandarin"
- Nike
- Air Max 90
- "Speed Red & Black"
- Nike
- Air Max 90
- "Racing Pack"
- Nike
- Air Max 90
- "Racing Pack"
- Nike
- Air Max 90
- "Tiffany"
- Nike
- Air Max 90
- "Neutral Grey & Tour Yellow"
- Nike
- Air Max 90
- "Wolf Grey & Diffused Blue"
- Nike
- Air Max 90
- "Batman"
- Nike
- Air Max 90
- "Cool Grey & Pure Platinum"
- Nike
- Air Max 90
- "Lyon Blue"
- Nike
- Air Max 90 Premium
- "Flat Pewter & Copper Moon"
- Nike
- Air Max 90
- "Photon Dust & Summit White"
Air Max 90
Tai buvo 1990-ieji metai, ir „Nike“ naudojosi sėkme, kurią atnešė pirmieji „Air Max“ modeliai: nepamirštamas 1987-ųjų „Air Max 1“ ir jo tęsinys „Air Max II“ (arba „Air Max Light“). Šie modeliai atnešė trejus metus augimo, bet su naujuoju dešimtmečiu atėjo laikas prekės ženklui dar kartą tobulinti besikuriančią „Air Max“ liniją. Kaip ir anksčiau su „Air Max 1“, tai lėmė kitos erą apibrėžiančios sportinės avalynės sukūrimą, šį kartą „Nike Air Max 90“ pavidalu.
Iš pradžių 1990 m. išleistas kaip „Air Max III“, „Air Max 90“ tapo pirmuoju modeliu, pavadintu pagal jo išleidimo metus, kai buvo iš naujo išleistas 2000-ųjų pradžioje. Tai, kad jis galėjo būti sėkmingai sugrąžintas kaip retro dizainas praėjus daugiau nei dešimtmečiui po jo išleidimo, buvo galima tik dėl jo dizainerio, vienintelio ir nepakartojamo Tinker Hatfield, kūrybinės vizijos. Hatfield, kuriam buvo pavesta tobulinti „Air Max“ liniją tiek funkcionalumo, tiek stiliaus atžvilgiu, „Nike Air Max 90“ aprūpino naujausiomis technologijomis, kurių daugelis buvo pirmą kartą panaudotos jo pirmtakų, taip pat suteikė jam ypač išskirtinę estetiką, kuri padarė jį savo laikmečio produktu. Jis pridėjo „Phylon“ putų vidpadžio technologiją, kuri, kaip parodė „Light“, buvo lengvesnė nei poliuretanas originaliuose „Air Max“, taip pat mikropluošto tinklelį ir odinį viršų, kuris užtikrino geresnį kvėpavimą ir tvirtumą. Moderniai atrodantys TPU paneliai, panašūs į ankstesnio modelio, buvo panaudoti viršutinėje dalyje ir kulne, o jų kontūrinis, grotelių pavidalo išvaizda imitavo aerodinamines plokšteles, būdingas elegantiškiems superautomobiliams, pavyzdžiui, „Ferrari Testarossa“, ir suteikė bateliams šiuolaikiškumo.
Kaip ir ankstesniuose „Air Max“ modeliuose, kulno „Air“ elementas buvo pagrindinis dizaino bruožas. Tuo tarpu „Air Max 1“ modelio skaidrus langelis buvo skirtas parodyti prekės ženklo techninius pasiekimus, „Nike Air Max 90“ patobulintas „Air“ elementas išsiskyrė dėl kitų priežasčių. Didelis, kasetės formos TPU skydelis, kuris jį apjuosė, veikė kaip drąsus langas, suteikdamas „Air Max 90“ bateliams unikalų charakterį ir tapdamas jų išvaizdos prekės ženklu. Be to, kad šis termoplastinis elementas traukė dėmesį savo dydžiu, jis galėjo būti dekoruotas patraukliomis spalvomis, kad pabrėžtų „Air“ elementą, ir Hatfield greitai jį išryškino tikrai įspūdinga spalva. Išleistas modelis buvo beveik fluorescencinio oranžinio raudono atspalvio, kuris iš pradžių buvo vadinamas „Hyvent Orange“, bet vėliau tapo žinomas kaip „Infrared“. Tai buvo ne tik pagrindinis „Air Max 90“ pradinio sėkmės veiksnys, bet ir tapo šio modelio sinonimu, daugelis jį naudojo kaip batelių pravardę. Ryškus raudonas atspalvis atkreipė dėmesį į didesnį oro pagalvėlę kulno srityje, kurią „Nike“ norėjo pabrėžti tiems, kurie ieškojo didesnės amortizacijos ir palaikymo. Jis taip pat pasirodė ant AM90 išskirtinio kulno medaliono, kuris tapo drąsiu fonu, pabrėžiančiu ant jo iškaltą „Nike Air“ prekės ženklą. Nuo originalo pasirodymo praėjusiuose metuose šie TPU elementai buvo dažomi įvairiomis spalvomis, įskaitant populiarią „Nike“ žalios spalvos atspalvį „Volt“. Tačiau dėl intensyvaus infraraudonųjų spindulių atspalvio jis iki šiol išlieka klasikinis spalvų derinys.
Nepaisant įsimintinos gyvenimo stiliaus estetikos, „Air Max 90“ iš tiesų buvo sukurti kaip bėgimo bateliai. Jų sportiškumą užtikrino stambaus kulno „Air“ vieneto amortizacija, tvirta stora putų vidpadžiai, suteikiantys apsaugą nuo smūgių, ir paminkštinti aukšti kulkšniai, liežuviai ir apykaklės, suteikiantys pakankamą palaikymą aplink pėdą. Nors tai buvo akivaizdžiai aukščiausios klasės sportinė įranga, „AM90“ buvo daug daugiau – jis atspindėjo paradigmos pokytį „Nike“ dizaino požiūryje.
Be praktiškumo ir patrauklių spalvų, jie turėjo harmoningą, sklandų stilių, kurį sukūrė padas, susiliejantis su padidintu purvo apsaugu, kuris pats išsiplėtė į viršų ir atremdavo į „swoosh“ ženklą. Tai padėjo „Nike Air Max 90“ pelnyti įvairių sluoksnių gerbėjų, įskaitant klubų kultūrą, kuri klestėjo devintojo dešimtmečio pradžioje. Šis intensyvus judėjimas sukėlė poreikį patogiems, stilingiems sportiniams bateliams, kurie taip pat būtų pakankamai tvirti, kad atlaikytų šokių aikštelės sunkumus, ir „Air Max 90“ puikiai atliko šią funkciją. Tuo tarpu Londone ir Paryžiuje pogrindžio hiphopo scenos atstovai žavėjosi šiais bateliais dėl jų drąsos, o britų grime atlikėjai, tokie kaip Dizzee Rascal, padėjo populiarinti šiuos sportinius batelius 2000-aisiais. Nuo tada šie bateliai ir toliau patraukia įvairių kultūrų ir subkultūrų atstovus, todėl jie tapo žinomi ir sėkmingi visame pasaulyje.
Dėl išskirtinio stiliaus ir socialinio pritaikymo „Nike Air Max 90“ tapo vienu iš labiausiai pripažintų ir mėgstamų „Nike“ batelių modelių bei vienu iš sėkmingiausių „Air Max“ linijos modelių. Dėl aukščiausio lygio komforto ir palaikymo jie pelnė išskirtinę reputaciją, o dėl charakteringų ryškių spalvų labai įtakingi „Air Max 90“ tapo kultūros ikona, kuri iki šiol pritraukia vis naujų gerbėjų.