Nike Air Max 97
382 straipsniusBatai, įkvėpti krentančio vandens lašo, kuris sukėlė bangą sportinių batelių istorijoje.
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Silver Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "White Chrome"
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Vachetta Tan"
- Nike
- Air Max 97
- "Just Do It"
- Nike
- Air Max 97
- "Court Blue & Pure Platinum"
- Nike
- Air Max 97
- "Dark Team Red"
- Nike
- Air Max 97
- "Summit White & Court Blue"
- Nike
- Air Max 97
- "Red Satin"
- Nike
- Air Max 97
- "Wolf Grey & Teal Nebula"
- Nike
- Air Max 97
- "Metallic Silver & Desert Berry"
- Nike
- Air Max 97
- "Light Bone & Medium Olive"
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Cacao Wow"
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Platinum Violet"
- Nike
- Air Max 97
- "Medium Olive"
- Nike
- Air Max 97
- "Joker"
- Nike
- Air Max 97
- "Light Bone"
- Nike
- Air Max 97
- "Obsidian & Gorge Green"
- Nike
- Air Max 97
- "Rough Green"
- Nike
- Air Max 97
- "Gold Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "Atlantic Blue & Voltage Yellow"
- Nike
- Air Max 97
- "Silver Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "Metallic Silver & Chlorine Blue"
- Nike
- Air Max 97 Premium
- "Muslin & Pink Foam"
- Nike
- Air Max 97 OG
- "Gold Bullet"
- Nike
- Air Max 97 OG
- "Atlantic Blue & Voltage Yellow"
- Nike
- Air Max 97 OG
- "Silver Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "Triple White"
- Nike
- Air Max 97
- "Black & White"

- Nike
- Air Max 97
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max 97
- "Neutral Olive"

- Nike
- Air Max 97
- "White & Wolf Grey"
- Nike
- Air Max 97
- "Black & Team Scarlet"
- Nike
- Air Max 97
- "Cool Grey & Stadium Green"
- Nike
- Air Max 97
- "Black & Picante Red"

- Nike
- Air Max 97
- "Black & White"
- Nike
- Air Max 97
- "White & Pure Platinum"
- Nike
- Air Max 97 OG QS
- "Metallic Gold"
- Nike
- Air Max 97
- "Barely Green"
- Nike
- Air Max 97
- "On Air: Shanghai, Kaleidoscope"
- Nike
- Air Max 97
- "On Air: London, Summer of Love"
- Nike
- Air Max 97
- "On Air: Neon Seoul"
- Nike
- Air Max 97 Premium
- "Miami Vice"
- Nike
- Air Max 97
- "Metallic Gold, Italy"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™ x Serena Williams
- "Queen"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™
- "Menta"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™ ‘The Ten’
- "White"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™
- "Black"
- Nike
- Air Max 1/97
- "Sean Wotherspoon"
Air Max 97
Per visą 90-ųjų dešimtmetį „Nike“ išpopuliarėjo dar labiau, išleidusi eilę sėkmingų modelių. Daugelis jų buvo iš „Air Max“ serijos, kuri 1996 m. sparčiai artėjo prie savo dešimties metų jubiliejaus. Nors iš pradžių šie bateliai buvo sukurti bėgikams, daugelis „Air Max“ modelių tapo populiarūs ir už šios bendruomenės ribų – juos dėvėjo tiek įžymybės, tiek sportinių batelių mėgėjai. Dėl to su kiekvienu nauju modeliu augo lūkesčiai, todėl dizaineriai, kurie ėmėsi kurti naujausią šios legendinės kolekcijos modelį – „Nike Air Max 97“, jautė didelį spaudimą.
„Air Max 97“ kūrimo projektas prasidėjo lėtai, nes du iš pirmųjų dizainerių negalėjo sugalvoti nieko, kas atitiktų aukštus prekės ženklo standartus. Nepaisant to, „Nike“ nepasidavė ir netrukus rado žmogų, kuris galiausiai apibrėžė „AM97“ estetiką – Christian Tresser. Prieš prisijungdamas prie „Nike“, Tresser jau buvo įgijęs patirties kurdamas aukščiausio lygio futbolo batelius. Pradėjęs dirbti su prekės ženklu 90-ųjų viduryje, jis ėmė kurti gerą reputaciją bendradarbiaudamas kuriant futbolo batelius „Air Zoom GX“ projekte, kuris vėliau lėmė pirmųjų „Nike“ sintetinių batelių „Mercurial“ sukūrimą. Pasiekęs šį laimėjimą ir užėmęs pagrindinio dizainerio pareigas „Air Zoom Spiridon“ projekte, Tresser pradėjo dirbti prie „Air Max 97“. Tačiau prieš pradėdamas „Nike“ jam perdavė paprastą žinią: šios batelės nulems tavo karjerą. Ir taip ir buvo.
Sukurti kaip bėgimo bateliai, „Nike Air Max 97“ pagrindinė naujovė buvo matomo „Air“ elemento, kuris puošė ankstesnes versijas, išplėtimas. Tai buvo pirmieji pasaulyje sportiniai bateliai su „Air“ elementu, matomu per visą jų ilgį. Tai tapo įmanoma dėl technikos, vadinamos pūtimo formavimu, kuri buvo pradėta taikyti ketverius metus anksčiau „Air Max 93“ modeliuose. Ši amortizuojanti padas taip pat buvo be putų, o tai skyrė juos nuo ankstesnių „Air Max“ modelių, kuriuose buvo naudojamos putos.
Tresser buvo labai selektyvus, renkantis medžiagas, naudotas „Air Max 97“ modeliuose. Naujos ventiliuojamos plokštės buvo pagamintos iš tvirto, atspindinčio tinklelio mechaniniu stiliumi, todėl bateliai buvo dar labiau kvėpuojantys nei jų pirmtakai. Jie taip pat turėjo 3M atspindinčias juostas viršuje, kurios kaitaliojosi su atviru tinkleliu unikaliu nepertraukiamu linijiniu stiliumi. Šios banguotos juostos buvo įkvėptos natūralaus efekto, kuris susidaro, kai vandens lašas nukrenta į tvenkinį ir sukelia mažus ratilus, plintančius nuo jo. Panašiai, AM97 bangų linijos sklido visos ilgio „Air“ amortizacijos kryptimi, atkreipdamos dėmesį į naujausią „Air Max“ technologijos evoliuciją. Jos taip pat suteikė batų viršutinei daliai sklandžią estetiką, kurią dar labiau sustiprino naujoviška „Nike“ raištelių struktūra. Ši sumani sistema paslėpė kilpas už išorinio tinklinio audinio – tai buvo padaryta pirmą kartą – suteikdama batams elegantišką išvaizdą.
Pirmą kartą išleisti 1997 m., „Nike Air Max 97“, kuriuos Tresser savo ankstyvose eskizuose iš pradžių vadino „Air Total Max“, buvo pristatyti metalinio sidabro spalvos, kilusios iš dizainerio susidomėjimo dviračių sportu. Būdamas šiuolaikinių kalnų dviračių dizaino gerbėjas, jis paėmė metalinius atspalvius, dažnai naudojamus tokiuose transporto priemonėse, ir juos panaudojo kurdamas batelių spalvų paletę. Jo tikslas buvo sukurti dizainą su minimaliomis spalvomis – drąsi „Varsity Red“ spalva buvo vienintelis atspalvis, kuris nukrypo nuo sidabrinių atspalvių – kuris rėmėsi metalinėmis, atspindinčiomis paviršiais, kad sukurtų išskirtinį išvaizdą. Ši spalvų gama taip pat buvo nuoroda į supergreitus Tokijo traukinius, kurių blizgus sidabrinis išvaizda priminė „Air Max 97“, todėl jie buvo praminti „Silver Bullet“ (sidabrinė kulka).
Susiejimas su tokia revoliucine technologija atnešė „Air Max 97“ daug dėmesio, tačiau jo šlovę dar labiau padidino du svarbūs įvykiai. Pirma, jį rekomendavo legendiniai olimpiečiai Michael Johnson ir Carl Lewis. Antra, šis dizainas pasiekė Italiją, kur greitai išpopuliarėjo. Unikalus batelių išvaizda patiko įvairioms subkultūroms ir buvo perimta kelių prabangių prekių ženklų, galiausiai atsidūrė Milano mados podiumuose praėjus metams po jų išleidimo, kur buvo pristatyti Armani ir Dolce & Gabbana kolekcijose. Gavęs šį pripažinimą, modelis 97 tapo populiarus visoje šalyje, kur jam buvo suteiktas pravardė „Le Silver“. Iš tiesų, jo itališkas palikimas yra toks stiprus, kad 2017 m. šiai temai buvo skirta visa knyga: „Le Silver: An Italian Oral History of the Nike Air Max 97“ (Le Silver: Italijos žodinė Nike Air Max 97 istorija). „Nike“ taip pat nusprendė pripažinti šį ypatingą ryšį per daugelį metų, sukūrusi AM97 modelį, dekoruotą Italijos vėliavos spalvomis, ir keletą mėnesių anksčiau nei kitose šalyse išleidusi 20-mečio jubiliejinį originalaus spalvų derinio modelį.
Kai „Nike Air Max 97“ pasirodė rinkoje, jis atrodė futuristiškas, bet tuo pačiu metu turėjo ir retro stiliaus elementų. Net ir šiandien jis vis dar atrodo futuristiškai, o jo harmonija tarp funkcionalumo ir estetikos išskiria jį kaip sportinių batelių dizaino šedevrą. Nuo pat pradžių Air Max 97 išsiskyrė kaip įtakingi bateliai, todėl tapo ikoniniu modeliu Nike istorijoje, kuris iki šiol daro įtaką sportinių batelių kultūrai.