Nike Janoski
94 straipsniusStilingi riedlentiniai bateliai, atspindintys savo pavadinimo charakterį.
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Canvas
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Checkerboard"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "Pearl White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "Black Pony Hair"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "City of Cinema"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ‘Electric Pack’
- "Safari"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ISO
- "Triple Black"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Monarch & Black"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Thunder Blue & Sundial"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Denim Turquoise"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Summit White"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Wolf Grey & Navy"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Cosmic Clay & Sail"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Burgundy Crush & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Aster Pink & Armory Navy"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Court Purple & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Blue Force & Campfire Orange"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Blue Force & Campfire Orange"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Pacific Moss & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Sand Drift & Thunder Blue"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Summit White & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Cool Grey & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & University Red"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Premium
- "City of Style"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Black & White"
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Burgundy Crush"
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Court Purple & Black"
- Nike
- SB Janoski
- "Pine Green & Sail"
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Black & University Red"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Camo"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Alabaster & Chili Red"
- Nike
- SB Janoski+
- "Lilac & Medium Soft Pink"
- Nike
- Janoski SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Cashmere"
- Nike
- SB Stefan Janoski Canvas OG x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Sashiko Pack"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Leo Baker
- "Orange Label"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Matriz
- "Porte Alegre Plaza"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM x Violent Femmes
- "White & Yellow"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Triple White"
- Nike
- Janoski G
- "White Gum"
- Nike
- Janoski G
- "Black Gum"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2 Moc
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Knicks"
SB Janoski
Stefan Janoski čiuožia stebėtinai atsipalaidavęs, atlieka drąsius triukus su lengvu grakštumu, kuris juos daro ypač įspūdingus. Tai jam pelnė čiuožimo bendruomenės susižavėjimą ir pagarbą. Tuo tarpu asmeniniame gyvenime jis yra kūrybingas žmogus, kuris nuo vaikystės mėgo meną. Iki šiol jis turi daug meninių pomėgių, pavyzdžiui, rašo, groja muzika, kuria skulptūras ir tapo. Paskutiniame dešimtmetyje jo meilė riedlenčių sportui ir įgimta kūrybinė energija davė pradžią puikiam batelių modeliui – garsiesiems „Nike Janoski“.
Kalifornijoje užaugęs Janoski prisijungė prie „Nike“ 2002 m., kai buvo kuriamas riedlenčių sporto padalinys „Nike SB“, pasinaudojant riedlentininkų patarimais. Po kurio laiko prekės ženklas suprato, kad Janoski yra talentingas, aistringas menininkas, turintis konkrečių idėjų apie tai, ko nori iš riedlenčių sporto batelių, ir tvirto, tiesioginio požiūrio į savo darbą. Trumpai tariant, jie rado idealų žmogų, kuris galėtų sukurti naują riedlenčių modelį. Taip prasidėjo legendinis bendradarbiavimas, kuris pakeitė „Nike“ riedlenčių padalinio kryptį.
Tuo metu Janoski nebuvo sužavėtas dauguma riedlentininkų batų, todėl, kai „Nike“ jam pristatė galimą dizainą, jis jį atmetė dėl stiliaus ir praktiškumo. Jis buvo pasiryžęs kurti savo eskizus, pasinaudodamas per visą gyvenimą įgytais meniniais įgūdžiais. Jaunystėje jis užaugo riedlentininkų aplinkoje, kurioje buvo mėgstami batai, kurie nebuvo sukurti šiam sportui, bet tiesiog puikiai jam tiko. 90-aisiais „Nike“ išleido naujus krepšinio batelių dizainus su storesnėmis pado dalimis, kurios nesuteikė to ryšio su lenta jausmo, kurį daugelis riedlentininkų vertino ankstesniuose modeliuose, todėl jie tapo mažiau populiarūs riedlentininkų aplinkoje.
Janoski norėjo sugrąžinti plonesnę pado dalį ir išvengti, jo nuomone, pernelyg storos paminkštinimo medžiagos, kuri buvo naudojama daugelyje to meto modelių, kad sukurtų batelius, atitinkančius jo bendruomenės poreikius. Jis pradėjo ruošti ranka pieštus savo idealaus riedlentininko batelio eskizus ir, bendradarbiaudamas su „Nike“ vyresniuoju kūrybos direktoriumi Jamesu Arizumi ir „Nike Footwear“ atstovu Kevinu Imamura, Janoski surado būtent tai, ko norėjo. Dizainas buvo minimalistinis, visiškai skirtingas nuo kitų „Nike“ batelių. Jis turėjo labai specifinių reikalavimų: neturėjo būti jokių nereikalingų elementų, turėjo būti naudojama tik minimali audinio kiekis. Jis paprašė plokščio piršto, liežuvio be papildomo paminkštinimo ir popieriaus plonumo pado, kad galėtų jausti lentą po savo kojomis.
Janoskiui tai buvo pagrindiniai dizaino aspektai, tačiau jo minimalistinis požiūris buvo toli nuo tuometinio „Nike“ tikslo kiekviename naujame modelyje parodyti įspūdingą technologijų pažangą. „Nike“ tikėjosi kažko labiau hi-tech, kaip ir kituose bendradarbiavimo su sportininkais projektuose, o ne minimalistinio dizaino, primenančio praeitą epochą. Tačiau Janoski nesileido atgrasomas. Jam „Nike“ buvo prekės ženklas, galintis laužyti tradicijas. Jis tiksliai žinojo, kokios turėtų būti bateliai, ir nesijaudino dėl to, kad gali prarasti sandorį. Galiausiai jis juos dizainavo dėl savo aistros riedlenčių sportui, o ne dėl šlovės ar pripažinimo. Jei jis ketino turėti savo firminius batelius, jie turėjo būti tokie, kokius jis mylėjo, kitaip tai neturėjo prasmės. Šis požiūris leido jam tvirtai laikytis savo nuomonės, ir galiausiai prekės ženklas sutiko su jo pasiūlymais. Vienintelis kompromisas, kurį Janoski padarė, buvo sutikimas pridėti „swoosh“ ženklą prie batų viršaus, sutikdamas su Arizumi, kad tai buvo gera idėja pabrėžti, jog tai yra „Nike“ dizainas, atsižvelgiant į tai, kad jie atrodė visiškai kitaip nei visi kiti jų batai.
Sutarus dėl dizaino, prototipas buvo nusiųstas į gamyklą gamybai. Jis buvo toks minimalistinis, kad „Nike“ iš pradžių buvo pasakyta, jog jo negalima gaminti, nes jis yra per žemas, kad būtų galima jį gaminti teisėtai. Pasitikėdama Janoski paprastu, bet netradiciniu dizainu, „Nike“ pasirašė atleidimo nuo atsakomybės dokumentus, leidžiančius gaminti batelius – sprendimas, kurio jie tikrai nesigailėjo vėlesniais metais.
Kai „Nike SB Zoom Janoski“ bateliai 2009 m. pasirodė parduotuvių lentynose, jie buvo žinomi tiesiog kaip „Janoski“. Riedlentininko meilė savo sportui atsispindėjo batelių praktiškume, taip pat jo supratime apie savo bendraamžių poreikius. Dėl savo minimalistinio stiliaus, amortizacijos nebuvimo ir universalumo šie batai tapo labai populiarūs, todėl netrukus teko užsakyti daugiau, kad būtų patenkintas augantis paklausa. Riedlentininkų bendruomenėje sėkmės raktas buvo specialiai riedlentininkams sukurtas dizainas. Atitinkamai minimalistinei estetikai, batai turėjo labai mažai technologijų, išskyrus vulkanizuotą gumos padą, komponentą, kuris buvo naudojamas jau dešimtmečius. Nors tai buvo pirmas kartas, kai ji buvo panaudota „Nike SB“ bateliuose, riedlentininkams buvo visiškai logiška naudoti šios rūšies padas, nes ji užtikrino puikų sukibimą ir jausmą, kad beveik niekas neskiria riedlentininko nuo lentos. Ji taip pat buvo stebėtinai patvari ir lengvai pritaikoma, todėl buvo galima riedlentinkauti beveik iškart išėmus iš dėžutės.
Šis modelis ne tik patraukė daugelio riedlentininkų dėmesį, bet ir tapo populiarus už riedlentininkų rato ribų. Dizaino paprastumas buvo jo didžiausias privalumas, nes jis buvo pakankamai universalus, kad patiktų plačiajai auditorijai. Be to, jį buvo lengva gaminti, todėl jis buvo daug prieinamesnis ir pigiau nei daugelis kitų modelių. Pats Janoski taip pat buvo didelis šio batų modelio gerbėjas. Dėl plonos liežuvėlės, ilgo plokščio piršto ir itin plonos pado, jie buvo būtent tokie, kokių jis tikėjosi. Iš tiesų, jis buvo taip įsimylėjęs šiuos batus, kad riedėjo su pirmuoju Nike jam padovanotu poru, kol jie buvo visiškai nusidėvėję.
Nuo 2009 m. buvo išleista daug „Janoski“ versijų, o „Nike“ į naujesnes versijas įtraukė keletą savo pažangiausių technologinių naujovių. Bateliai buvo atnaujinti „Air Max“ stiliumi, tapo vienais populiariausių „Nike SB“ batelių, buvo pritaikyta „Zoom“ technologija ir jie buvo naudojami daugelyje bendradarbiavimo projektų. Šio modelio dešimties metų jubiliejui paminėti buvo išleista „Remastered“ kolekcija, kurią sudarė keturi skirtingi modeliai: be raištelių, su lipnia juosta, su žemais raišteliais ir su vidutinio aukščio raišteliais, dar kartą parodant jo universalumą. Janoski netgi įtikino „Nike“ išleisti keletą RM modelių be „swoosh“ logotipo, galiausiai leidžiant jam gauti minimalistinius riedlentes batelius, apie kuriuos jis visada svajojo.
„Janoski“ paprastas dizainas pranoko ankstesnius riedlenčių modelius ir tapo vienu iš geriausiai parduodamų „Nike“ riedlenčių batelių modelių. Jis buvo derinamas su daugybe „Nike“ modelių ir per visą savo gyvavimo laiką sulaukė nepaprastos populiarumo. Kaip ir pats žmogus, „Nike Janoski“ yra tikra riedlenčių bendruomenės ir platesnio pasaulio ikona.