SPORTSHOWROOM

New Balance

990

Aukščiausios kokybės bėgimo bateliai, tapę geidžiamais gyvenimo stiliaus sportiniais bateliais.

New Balance 990
© New Balance

Atnaujintas prekės ženklas

Bostone įsikūręs avalynės prekės ženklas „New Balance“ buvo įkurtas prieš daugiau nei 100 metų, tačiau tik 1972 m., kai įmonę įsigijo jaunas verslininkas Jim Davis, ji pradėjo sparčiai augti. Ankstesni savininkai nuo 1960 m. pradžios gamino bėgimo batelius, o Davis, išplėtęs prekės ženklo asortimentą ir įtraukęs laisvalaikio drabužius, toliau gamino sportinę avalynę, pasinaudodamas bėgimo mada, kuri 70-aisiais ir 80-aisiais metais apėmė Jungtines Valstijas. Tuo metu „New Balance“ buvo įsikūrusi Bostone, kuris atsitiktinai buvo šios naujos mados centras. Tai leido Davisui plėsti įmonę ir smarkiai padidinti darbuotojų skaičių, palyginti su šešiais darbuotojais, kuriuos jis turėjo perėmęs įmonę. Iki 70-ųjų pabaigos jis subūrė aukštos kvalifikacijos tyrėjų, kūrėjų ir avalynės dizainerių komandą. Turėdamas šią novatoriškų ekspertų grupę, jis buvo pasirengęs sukurti vieną iš žinomiausių sportinių batelių modelių istorijoje: „New Balance 990“.

© New Balance

Drąsus planas

1978 m. pavasarį „New Balance“ tyrimų ir plėtros skyriaus nariai kreipėsi į Davisą su planu sukurti išskirtinius bėgimo batelius. Norėdami užtikrinti, kad šį tikslą pavyks pasiekti, jie pateikė drąsų prašymą – suteikti jiems laisvę dirbti be jokių laiko ar pinigų apribojimų. Būdamas ambicingas žmogus, Davis iš karto pritarė projektui, ir komanda ėmėsi darbo prie novatoriško modelio, kuris įvestų prekės ženklą į naują sėkmės erą.

Tobula pusiausvyra

Po beveik ketverių metų sunkaus darbo „New Balance“ dizaino komanda turėjo parengtą prototipą ir buvo pasirengusi jį išleisti 1982 m. Bateliai, kuriuos jie pristatė Davisui, buvo kupini technologijų ir užtikrino tobulą atramos ir lankstumo derinį – tuo metu tai buvo gana unikalu. Ankstyvame 990 modelio kataloge buvo teigiama, kad nors avalynės dizaineriai paprastai atsižvelgdavo į šias dvi savybes, jiems dažniausiai nepavykdavo pasiekti tinkamos pusiausvyros, todėl batai turėdavo vieną iš šių savybių, bet ne abi. Tuo tarpu 990 modelis pasižymėjo „neįtikėtinu lankstumu, nė kiek nesumažinant palaikymo“.

© New Balance

Technologiškai pažangus dizainas

Keletas savybių leido bateliams pasiekti šį trokštamą derinį, ypač prekės ženklo patentuotas „Motion Control Device“ (judėjimo kontrolės įtaisas), kuris buvo „pagamintas iš stipraus, bet lankstaus poliuretano“, kad apgaubtų kulną, bet pernelyg neribotų judesių. Šis palaikantis komponentas buvo taip gerai sukonstruotas, kad „New Balance“ jį naudoja iki šiol. Kai kulnas buvo sutvarkytas, likusi batų viršutinė dalis buvo „sukurta kaip šlepetės“, o tai suteikė 990 modelio batams neprilygstamą lankstumą. Nesirūpindama laiku ar pinigais, komanda taip pat galėjo investuoti į techniškai sudėtingą batų formavimo metodą, sukuriant neįtikėtinai patogius batus, kurie, kaip teigiama kataloge, „geriau tinka, yra patogesni ir suteikia daugiau lankstumo“. Padas „Superflex“ buvo atsparus nusidėvėjimui „beveik 30 % geriau nei įprastos pado medžiagos“, o „novatoriškas anglies gumos kulno įklotas“ pagerino šio intensyviai naudojamo ploto patvarumą. Tuo tarpu vidurinis padas buvo „pagamintas iš trijų skirtingų EVA sluoksnių“, kad užtikrintų maksimalų smūgių sugėrimą ir komfortą. Galiausiai „New Balance“ toliau laikėsi savo prekės ženklo orientacijos į „plotį“, kuris tuo metu buvo išskirtinis šios prekės ženklo bruožas, todėl modelis 990 buvo siūlomas „įvairiais pločiais, kad būtų galima pasiekti tobulą pritaikymą“.

© New Balance

Rekordinė kaina

Tokio aukštos technologijos bėgimo batelio gamyba buvo brangus verslas, ypač todėl, kad „New Balance“ buvo žinoma dėl to, kad gamino savo produktus Jungtinėse Valstijose, o ne pasinaudojo pigia darbo jėga užsienyje, kaip kiti to meto avalynės prekės ženklai. Atitinkamai tai reiškė, kad 990 modelis turėjo būti parduodamas už aukštesnę kainą, ir „New Balance“ atvėrė naujas galimybes, sukūrusi pirmąjį 100 dolerių kainuojantį bėgimo batelį. Nustatyti tokią aukštą kainą buvo šiek tiek rizikinga, nes joks kitas prekės ženklas tiek neprašė, ir daugelis abejojo, ar kas nors bus pasiruošęs tiek sumokėti už bėgimo batelius. Galiausiai šis žingsnis iš tikrųjų pasiteisino. Rinkodaros komanda, kuri jau buvo sugalvojusi protingą šūkį: „1000 balų skalėje šie bateliai yra 990“, pasinaudojo kaina ir savo reklamoje teigė: „Kai už bėgimo batelius mokate tiek, kiek kainuoja 990, turite teisę tikėtis, kad jie bus patvarūs.“ Dėka „New Balance“ dizaino komandos sunkaus darbo, taip ir buvo, o tai reiškė, kad vis didėjantis šalies bėgikų skaičius buvo daugiau nei pasirengęs sumokėti šiek tiek daugiau už aukštą kokybę. Tuo tarpu už sporto pasaulio ribų šie bateliai buvo populiarūs tarp kasdieninių naudotojų dėl puikios formos ir patogumo, bet jie taip pat buvo laikomi statuso simboliu; juk galimybė įsigyti 100 dolerių kainuojančius sportinius batelius rodė tam tikrą turtą.

© New Balance

Netikėta sėkmė

Kai 1982 m. buvo išleisti „New Balance 990“ bateliai, jie išsiskyrė iš tuo metu populiarių spalvingų bėgimo batelių savo urbanistine spalvų gama ir Terry Hecklerio dideliu „N“ logotipu ant šoninių sienelių, kurie tapo būsimų versijų skiriamaisiais bruožais. Davis prognozavo, kad kompanija parduos apie 5000 porų, tačiau tikrieji rezultatai gerokai viršijo jo lūkesčius. Batai tapo akimirksniu sėkmingi, nes per pirmus metus buvo parduota daugiau nei 10 kartų daugiau nei prognozuota, o tai iškėlė prekės ženklą į naujas aukštumas. Bėgikai buvo sužavėti tuo, ką viename to meto žurnalo straipsnyje apibūdino kaip „technologiškai pažangiausius bėgimo batus rinkoje“. Tame pačiame straipsnyje 990 modelis buvo rekomenduojamas „atsidavusiems bėgikams, ieškantiems optimalaus lankstumo ir judesių kontrolės derinio“, teigiant, kad „sudėtingas apsaugos, komforto ir judesių kontrolės derinys“ nesuvaržo „natūralaus pėdos judesių amplitudės“.

© New Balance

Eksperimentai su technologijomis

Šios savybės ir toliau darė 990 modelį populiarų per ateinančius metus, o Davis pasinaudojo šiuo sėkmingu modeliu ir sukūrė seriją panašiai atrodančių modelių, kurie buvo išleisti per dešimties metų laikotarpį nuo 1986 iki 1996 metų ir buvo sunumeruoti nuo 995 iki 999. Kiekvienas iš jų suteikė „New Balance“ dizaineriams galimybę eksperimentuoti su naujomis technologijomis, kurios galiausiai buvo pritaikytos pačiam 990 modeliui. Tačiau per visą šį laiką 1982 m. originalas liko nepakitęs, ir tik 1998 m. Davis pagaliau nusprendė atlikti pirmąjį technologinį atnaujinimą mylimam sportiniam bateliui.

Antroji versija

„New Balance 990v2“ modelis vizualiai ir techniškai skyrėsi nuo originalaus 990 modelio, tačiau jo pagrindinis bruožas – kvėpuojantis tinklelis ir minkštos odos įdėklai viršutinėje dalyje – parodė, kad tai yra 1982 m. klasikinio modelio evoliucija. Vis dėlto bendras viršutinių dalių išdėstymas ir forma buvo pakeisti, kad modelis taptų šiek tiek elegantiškesnis ir labiau matytųsi tinklelis. Papildomas apvalkalas taip pat buvo matomas apjuosdamas priekį, taip suteikdamas daugiau gilumo estetikai, o atspindintys elementai buvo pritaikyti pirštų, šoninių sienelių ir kulno dalims. Didžiausia antrosios 990 versijos naujovė buvo amortizuojanti ABZORB vidurinė padas, kurios aukštos kokybės putų mišinys suteikė dar geresnį amortizavimą po pėda. ABZORB padas ne tik pagerino batelių savybes, bet ir suteikė 990v2 visiškai kitokį išvaizdą – labiau išlenktą profilį ir uždarą amortizuojančią burbulą, išsikišusią iš kulno, kuri iš tikrųjų parodė šią technologiją. Be to, sudėtingame protektoriaus protektoriaus rašte buvo panaudota neslystančioji guma, liežuvėlis buvo pagamintas su storesne paminkštinimu, kad sumažintų raištelių spaudimą, o kai kurie prekės ženklo elementai buvo išsiuvinėti, kad bateliai atrodytų dar labiau išbaigti.

© New Balance

Dar vienas ilgas laukimas

Nors patobulinta 990v2 technologija padarė jį populiarų tęsinį, šios linijos gerbėjai turėjo laukti keletą metų, kol jis buvo vėl atnaujintas, o per tą laiką prie platesnės serijos buvo pridėti modeliai 991, 992 ir 993. Tada, 2012 m., „New Balance“ išleido trečiąją 990 versiją. Šis simbolinis metai pažymėjo silueto 30-metį, iki kurio jis buvo tapęs tuo, ką „New York Times“ apibūdino kaip „kultinį sekimą“. Jo sėkmė iš dalies buvo susijusi su jo universalumu, dėl kurio jis tapo populiarus universitetų miesteliuose ir užsitarnavo pravardę „frat cruiser“. Jis taip pat buvo mėgstamas šiek tiek vyresnių žmonių, kurie vertino jo patogumą, o daugelis įžymybių buvo jo funkcionalios konstrukcijos ir nesudėtingo stiliaus gerbėjai, įskaitant Steve'ą Jobsą, kuris garsėjo tuo, kad mėgo 990 serijos modelius.

Naujas modelis su nauja technologija

„New Balance 990v3“ kūrėjas buvo vyresnysis bėgimo batelių dizaineris Andrew Nyssen. Dirbdamas kompanijoje mažiau nei dešimtmetį, jis suteikė „990“ naują perspektyvą, pakeisdamas jo išvaizdą ir dar kartą atnaujinęs technologinę sudėtį. Jo viršutinė dalis buvo dar glotesnė nei jo pirmtako, o apvalus suede sluoksnis atskleidė dar daugiau kvėpuojančio tinklelio. Taip pat buvo pakeista pado technologija – ENCAP vidpadis pakeitė 990v2 modelio ABZORB amortizatorių. Ši alternatyvi amortizavimo sistema, sudaryta iš poliuretano rėmo su lengvu minkštu EVA putų sluoksniu viduje, suteikė daugiau stabilumo pėdai, tuo pačiu išlaikydama puikų komforto lygį. Tuo tarpu po pėdos skliautu buvo įterptas anglies pluošto įdėklas, suteikiantis papildomą paramą, o ant pado, kuris buvo perprojektuotas, kad užtikrintų dar geresnį sukibimą nei anksčiau, pasirodė tvirta Ndurance guma. Estetiškai prekės ženklas buvo vėl modifikuotas, nes N logotipas ant kiekvieno šono buvo šiek tiek didesnis su aiškiai apibrėžtu kontūru, kuris jį padarė ryškų ir patrauklų. Liežuvėlis taip pat buvo puresnis, o jo tekstūruotas paviršius puošė įspūdingas užrašas „New Balance USA“. Visa tai suteikė 990v3 stiliaus, o galingas pėdos palaikymas reiškė, kad jis vis dar buvo veiksmingas kaip bėgimo batelis, todėl galbūt tapo vienu iš sėkmingiausių iš visų 990 modelių.

© New Balance

Chris Davis ir „tėčio batų“ mada

Netrukus po 990v3 išleidimo „New Balance“ pradėjo keisti savo veiklos kryptį. Savininkas Jim Davis visada priešinosi idėjai perpaketuoti prekės ženklo sportinius modelius kaip gyvenimo stiliaus batus, nes jo pagrindinis tikslas buvo sutelkti dėmesį į technines savybes, o ne madą. Tačiau jo sūnus Chris, kuris į bendrovę įstojo 2008 m., turėjo kitokių idėjų. Kylant karjeros laiptais, Chrisas ėmė daryti vis didesnę įtaką ir palaipsniui pakeitė tėvo požiūrį, nukreipdamas prekės ženklą ir modelį 990 nauja linkme. Todėl, kai 2016 m. pasirodė ketvirtoji šio modelio versija, ji buvo sukurta atsižvelgiant į naują „tėčio batų“ tendenciją. Šis nostalgiškas stilius buvo siejamas su 80-ųjų ir 90-ųjų metais, kai batai dažniausiai turėjo storesnes padas ir buvo labiau orientuoti į kasdienį komfortą. Tuo pačiu laikotarpiu taip pat populiarėjo „Normcore“ estetika, kurios šalininkai teikė pirmenybę funkciniams batams su nesenstančiu dizainu, todėl Chriso sprendimas buvo dar labiau laiku.

990v4

Kadangi 990 modelis visada išlaikė klasikinę 80-ųjų estetiką, v4 modelis nereikalavo daug darbo, kad atitiktų 2010-ųjų vidurio ir pabaigos mados tendencijas. Dėl to jis atrodė gana panašus į savo pirmtaką, su keliais nedideliais pakeitimais viršutinės dalies odos ir tinklinės medžiagos formoje, prekės ženklo efektais ir išorinės pado dalies protektoriaus raštu, kuriame buvo dar daugiau Ndurance gumos. Jis išlaikė patvarų, bet tvirtą ENCAP pado, o jo anglies pluošto kulnas buvo pakeistas į lygiai taip pat tvirtą, bet lankstesnį plastikinį. Šios patogios ir praktiškos savybės padarė 990v4 modelį puikiu pasirinkimu kasdieniam nešiojimui, o jo „tėčio batų“ estetika patiko plačiai auditorijai – nuo kasdienių sportinių batelių gerbėjų iki visų, kurie ieško madingų ir patikimų batų.

© New Balance

Sėkmingas laikotarpis

990v4 sėkmė sutapo su bendru „New Balance“ klestėjimo laikotarpiu, kuris atvedė prie daugybės įspūdingų bendradarbiavimo projektų. Kai kurie iš labiausiai žinomų buvo klasikinis 990v2, sukurtas amerikiečių gyvenimo stiliaus prekės ženklo „Kith“, elegantiškas 990v3, sukurtas bendradarbiaujant su dizaino studija „JJJJound“, ir elegantiškas 990v4, sukurtas bendradarbiaujant su legendiniu mados namu „Stüssy“.

© New Balance

Sėkmės tęsinys

Šie bendradarbiavimai 990 serijai atnešė vis daugiau gerbėjų, ir netrukus, prekės ženklui toliau augant, kolekcija buvo papildyta penktąja versija. 2019 m. pasirodžiusi 990v5 versija išsiskyrė TPU stiprinimo juosta, kuri užtikrino išskirtinį kulkšnių palaikymą, išlaikydama bendrą lankstumą, kuriuo ši serija yra taip gerai žinoma. Pėdos patogumą užtikrino ENCAP vidpadis, kurį dar labiau pagerino kempinė Ortholite vidpadžiai, o padas buvo pagamintas iš pūsto gumos, kad būtų lengvesnis ir lankstesnis. Kadangi ši medžiaga buvo mažiau patvari nei standartinė guma, daugelis naujo dizaino traukos padėkliukų buvo pagaminti iš patvarios Ndurance gumos, kuri dabar tapo 990 serijos pagrindine medžiaga. Estetiškai v5 atrodė kaip keturių ankstesnių versijų derinys su atnaujintu prekės ženklu, įskaitant atspindintį vėliavos emblemą ant liežuvio ir plonesnį N logotipą ant šoninių sienelių.

© New Balance

Nešioja supermodeliai ir tėvai

Kartu su 990v5 išleidimu „New Balance“ pradėjo sumanią reklaminę kampaniją su šūksniais „Sukurta tiems, kurie turi aukštus standartus“ ir „Geriausiai saugoma paslaptis sportinių batelių pasaulyje“. Labiausiai įsimintinas šūkis žaidė tuo, kad 990 modelį dabar galima buvo pamatyti ant visų kojų – nuo mados tendencijas sekusių įžymybių iki komforto ieškančių tėvų, teigdamas, kad juos „nešioja supermodeliai Londone ir tėvai Ohajo valstijoje“. Ši frazė ne tik toliau išnaudojo tėvų batų madą, kuri 2010-ųjų pabaigoje vis dar buvo populiarumo viršūnėje, bet ir nurodė 990 modelio ryšį su įžymybėmis. Šiuolaikinės mados įtakos turintys asmenys, tokie kaip modelis Kaia Gerber, pradėjo viešai nešioti v5 modelį, o 2020 m. pradžioje jis pasirodė visose socialinės žiniasklaidos platformose dėka tokių žinomų gerbėjų kaip Timothée Chalamet ir Zoë Kravitz.

© New Balance

Nauji kūrybiniai partneriai

Remdamasi 2010-ųjų pabaigos bendradarbiavimu, „New Balance“ ieškojo naujų kūrybinių partnerių, kurie sukurtų unikalias „v5“ spalvų kombinacijas. Vienas iš pirmųjų buvo novatoriškas „Comme des Garcons“ dizaineris Junya Watanabe, kuris 2019 m. pradžioje pristatė dvi stilingas versijas. Po to sekė išskirtinis bendradarbiavimas su profesionaliu krepšininku Kawhi Leonardu ir Niujorko drabužių dizaineriu „Engineered Garments“. Tačiau vienas svarbiausių bendradarbiavimų buvo su Teddy Santis gyvenimo stiliaus prekės ženklu „Aimé Leon Dore“, nes jis atvėrė kelią dar gilesniems ir vaisingesniems santykiams.

© New Balance

Teddy Santis įdarbinimas

2019 ir 2020 m. „Aimé Leon Dore“ dirbo prie trijų skirtingų projektų su „New Balance“, o Santis į 997, 990v2 ir 990v5 modelius įnešė savo prekės ženklo Niujorko įtaką. Dėl to abu užmezgė tvirtus santykius, kurie 2021 m. balandį pasiekė kulminaciją, kai Santis buvo paskirtas „New Balance“ „Made in USA“ linijos kūrybos direktoriumi. Po metų graikų kilmės amerikiečių mados dizaineris išleido pirmąją kolekciją, dirbdamas naujose pareigose. Joje jis giliai įsigilino į 990 serijos paveldą, iš naujo interpretavo modelius nuo 1 iki 3 ir suteikė jiems savo prekės ženklo nostalgišką stilių. Jo darbas padėjo pasauliui pristatyti geriausią šio prekės ženklo pusę, o Santiso „Made in USA“ padalinys tapo svarbia „New Balance“ sėkmės dalimi 2020-ųjų pradžioje. 2023 m. jis toliau plėtė kolekciją, pristatydamas savo v4 modelį, o vėliau savo dėmesį nukreipė į naujausią serijos narį – 990v6.

© New Balance

990v6 modelio našumo gerinimas

„New Balance 990v6“ pirmą kartą pasirodė 2022 m. pabaigoje, kai prekės ženklas siekė dar kartą atnaujinti savo ikoninį modelį. V6 modelis, pasižymintis tomis pačiomis urbanistinėmis spalvomis kaip ir visi ankstesni modeliai, nuo elegantiškos baltos iki įvairių pilkos spalvos atspalvių ir gilios juodos, buvo sukurtas remiantis NB 990 linijos principais – sukurti geriausią įmanomą produktą. Todėl į elegantišką modelį buvo įtrauktos naujausios inovacijos, o ypač padas buvo atnaujintas siekiant padidinti komfortą. Prie vidurinės pado dalies buvo pridėta nauja aukštos kokybės puta, žinoma kaip „FuelCell“, kartu su visada patikima ENCAP amortizacija. Ši labai reaguojanti puta, pirmą kartą pristatyta „New Balance“ elitiniuose bėgimo batuose 2019 m., derina azotu prisotintą TPU su EVA, kad užtikrintų išskirtinį energijos grąžą ir komfortą lengvame, patvariame korpuse. Be to, batelių viršutinė dalis tapo labiau tinklinė nei bet kada anksčiau, nes vidurinės pėdos dalies odos apdaila buvo sumažinta, todėl bateliai tapo dar labiau kvėpuojantys šonuose. Šis pokytis taip pat suteikė „v6“ modeliams išskirtinį estetinį vaizdą, ypač todėl, kad „N“ logotipas pirmą kartą „990“ istorijoje buvo patalpintas tiesiai ant tinklinės pagrindo. Padas išliko toks pat tvirtas ir patvarus kaip ir anksčiau, nes buvo kruopščiai suprojektuotas protektoriaus raštas ir „Ndurance“ gumos danga.

© New Balance

Įdomūs bendradarbiavimai

Dėl savo išlenktų apdailos detalių, aerodinaminio dizaino ir palaikančių savybių, 990v6 modelis, kai buvo išleistas, reprezentavo viską, kas geriausia „New Balance“, todėl per ateinančius metus tapo neįtikėtinai populiarus. Teddy Santis v6 suteikė savo unikalų ženklą, sukurdamas seriją stilingų spalvų variantų, o siluetas pritraukė įdomius naujus partnerius iš aukštosios mados prekių ženklų, tokių kaip Carhartt WIP, WTAPS ir Kith, taip pat žinomą New Balance bendradarbį Joe Freshgoods. Kai kurios iš labiausiai ieškomų bendradarbiavimo versijų 990v6 buvo sukurtos su ekscentrišku reperiu Action Bronson, kuris 2023 m. sukūrė dvi įsimintinas spalvų kombinacijas, ir prabangiu Italijos mados prekės ženklu Loro Piana, kurio elegantiškas pasiūlymas buvo ribotas iki vos 1000 porų, todėl tapo labai geidžiamas.

© New Balance

Pagaminti vietoje, mylimi visame pasaulyje

Kai „New Balance 990“ pirmą kartą pasirodė 1982 m., jis išplėtė bėgimo batelių ribas ir iššaukė pramonę gaminti technologiškai pažangesnius batelius visų tipų bėgikams. Tai padėjo sukurti stiprią „New Balance“ tapatybę tuo metu, kai įmonė parodė aiškias vertybes, įsipareigodama gaminti šalies viduje, o ne naudoti pigią užsienio darbo jėgą. Tai parodė platesnį atsidavimą kokybei, dėl kurio šis prekės ženklas yra žinomas iki šiol. 990 visada buvo siejamas su šiuo meistriškumo lygiu, o jo dizaineriai visada atsargiai atnaujindavo šį sportinį batelį, užtikrindami, kad visada būtų išlaikyti aukščiausi standartai. Kai 2018 m. buvo paklaustas apie originalų 990 modelį, Chris Davis jį apibūdino kaip puikų „New Balance“ „Fearlessly Independent“ (drąsiai nepriklausomas) etoso pavyzdį, kuris leido prekės ženklui priimti savo keistenybes ir parodyti savo išskirtinį identitetą. Vadovaudamasis šia filosofija, Davis suteikė 990 modeliams neįtikėtinai platų patrauklumą, ir šiandien jie yra populiarūs tarp įvairių žmonių visame pasaulyje, o daugelis laiko juos vienais iš labiausiai ikoninių sportinių batelių istorijoje.

Read more

SPORTSHOWROOM naudoja slapukus. Apie mūsų slapukų politiką..

Tęsti

Pasirinkite savo šalį

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East