SPORTSHOWROOM

adidas

Handball Spezial

Funkcionalūs rankinio bateliai, tapę gatvės mados ikona.

adidas Handball Spezial
© adidas

Sporto paveldas

Rankinis Vokietijoje yra populiarus nuo XX a. pradžios, kai šalis buvo padalyta į Rytų ir Vakarų Vokietiją. Net ir tais metais, kai šalis buvo padalyta į Rytų ir Vakarų Vokietiją, šis sportas išliko populiarus abiejose sienos pusėse, o 1978 m. pasaulio rankinio čempionate abi komandos buvo pretendentės į čempionų titulą. Galų gale Vakarų Vokietija nugalėjo Sovietų Sąjungą finale vienu tašku, o Rytų Vokietijos komanda įveikė Daniją ir užėmė trečiąją vietą. Šis sėkmė pritraukė dar daugiau žmonių į aikšteles, o Vakarų Vokietijai rengiantis 1982 m. čempionatui, rankinis pasiekė naujas aukštumas, todėl tai buvo puikus laikas Vokietijos sportinės aprangos prekės ženklui „adidas“ sukurti specialiai šiam sportui skirtus batelius. Jie sukūrė elegantišką sportinę avalynę, žinomą kaip „adidas Handball Spezial“.

© adidas

Sukurti judrumui ir greičiui

Rankinis yra greitas sportas, kurio žaidėjai turi staigiai pagreitėti, atlikti staigius posūkius ir šokti į orą, kad pasiektų vartus. Kadangi šis sportas dažniausiai žaidžiamas uždarose salėse, panašiose į krepšinio sales, bet kokie batai, skirti šiam sportui, turi turėti reikiamą sukibimą, kad palaikytų greitus ir tikslius judesius bei apsaugotų nuo paslydimo ir traumų. „Adidas“ avalynės dizaineriai 70-ųjų pabaigoje tai puikiai suprato ir sukūrė batelius, atitinkančius griežtus Europos geriausių rankinio komandų reikalavimus. Pavadinimui jie pasirinko žodį „Spezial“ iš jau gausių prekės ženklo archyvų, kuris buvo naudojamas sportiniams modeliams dar 1960-aisiais.

© adidas

Gripping padas

„Handball Spezial“ pagrindas buvo gumos padas. Be to, kad jo protektoriaus raštas užtikrino puikų sukibimą, jis buvo plonas ir žemas, todėl buvo gerai jaučiamas aikštelė, o minkšta amortizacija padėjo apsaugoti pėdą nuo šuolių ir tvirtų žingsnių smūgių. Plonas dizainas sumažino svorį, o viršutinė dalis suteikė patvarumo, nes buvo panaudota minkšta zomšinė oda ir sustiprinta balta odinė kulno juosta. Prie šios paskutinės detalės „adidas“ pritaikė savo naują „Trefoil“ logotipą, kuris nuo 1976 m. buvo naudojamas tik šio prekės ženklo bateliuose, o gerai žinomas „Three-Stripes“ logotipas užėmė įprastą vietą ant kiekvieno šono.

© adidas

Augimas Europoje

Nors pagal šiuolaikinius standartus jis gali atrodyti technologiniu požiūriu paprastas, 1979 m. debiutavęs „Handball Spezial“ buvo aukštos kokybės sportiniai bateliai, skirti žaisti salėje, ir greitai išplito po visą Europą, ypač tose šalyse, kur rankinis buvo populiariausias, pvz., Danijoje, Švedijoje ir Vokietijoje. Tačiau netrukus „Spezial“ rado savo vietą kitoje sporto srityje, tik šį kartą kaip kasdienio stiliaus bateliai.

© adidas

Futbolo gerbėjų mėgstamiausi

70-aisiais ir 80-aisiais futbolo gerbėjai keliavo po Europą, kad galėtų stebėti savo komandų varžybas UEFA taurėje. Būdami žemyne, jie pirkdavo Europos prekių ženklų drabužius, kurie dar nebuvo prieinami Jungtinėje Karalystėje, todėl grįžę namo galėdavo išsiskirti iš minios. Vienas iš populiariausių buvo „adidas“, kurio avalynė tapo neatsiejama 1980-ųjų futbolo tribūnų kasdienio stiliaus subkultūros dalimi. „Handball Spezial“ dažnai buvo pasirenkami kartu su kitais klasikiniais modeliais, tokiais kaip „Samba“ ir „Gazelle“, kurie visi buvo paprastų spalvų, kad būtų galima parodyti savo komandos palaikymą, kai spalvos sutapdavo.

© „adidas

Plitimas per kultūrą

Daugelis užsienio prekių ženklų dėvėtojų buvo jaunesniosios kartos atstovai, kurie juos dėvėjo kitokiame kultūriniame kontekste. Dėl to „Handball Spezial“ paplito tokiose srityse kaip pogrindinė acid house muzikos scena ir auganti b-boy kultūra, kuri neseniai buvo atkelta iš Jungtinių Valstijų. 1980-aisiais „Spezial“ atrado daugybė tokių žmonių Jungtinės Karalystės šokių salėse, futbolo tribūnose ir miesto gatvėse. Dėl to, nors siluetas vėlesniais metais pasitraukė į antrą planą, kai jis buvo atgaivintas po kelių dešimtmečių, tie, kurie buvo ten nuo pat pradžių, jį prisiminė su šiluma.

© adidas

Gary Aspden

Vienas iš didžiausių „adidas“ avalynės gerbėjų tuo laikotarpiu buvo Gary Aspden. Užaugęs mažame Lancashire prekybos miestelyje Darwen, šiaurės Mančesteryje, jis susipažino su „Handball Spezial“ tipo batais per futbolą ir muziką. Galų gale šis susidomėjimas lėmė Aspdeno darbą „adidas“ kompanijoje 1999 m. Dirbdamas kompanijos pramogų rinkodaros skyriuje, jis išgarsėjo kaip puikus bendradarbis, o jo pastangos padėjo „adidas“ užmegzti ryšius su daugybe žinomų partnerių. Po beveik dešimties metų Aspdenas įkūrė savo kompaniją, bet toliau dirbo „adidas“ kaip prekės ženklo konsultantas. Eidamas šias pareigas, jis padėjo sukurti „Originals“ kolekcijos profilį, taip pat dalyvavo organizuojant specialių renginių seriją, skirtą 2012 m. Londono olimpinėms žaidynėms, kuri pasirodė esanti labai sėkminga. Remdamasis šia patirtimi, 2013 m. jis pradėjo visiškai naują projektą, kuris atgaivino „Spezial“ vardą ir galiausiai lėmė 70-ųjų rankinio batelių sugrįžimą ir populiarumą.

Plati kolekcija ir įdomi idėja

Dirbdamas „adidas“, Aspden pastebėjo, kaip šio prekės ženklo bateliai peržengė sporto ribas ir susiejo su kitais kultūros aspektais. Jis pradėjo kolekcionuoti „adidas“ sportinius batelius ir sukūrė įspūdingą įprastų ir retų spalvų asortimentą. Laikui bėgant jis tapo žinomas dėl savo kolekcijos ir kartais buvo prašomas paskolinti tam tikras poras sportinių batelių kultūros renginiams. Tačiau jis manė, kad šie renginiai, nors ir įdomūs, buvo pernelyg platūs, kad galėtų papasakoti visą dizaino istoriją. Įkvėptas šios minties, Aspden nusprendė surengti savo sportinių batelių parodą, kurioje dėmesys būtų skiriamas vienam konkrečiam prekės ženklui: „adidas“. Jis susisiekė su kitu „adidas“ konsultantu Mike Chetcuti, kad sužinotų jo nuomonę, ir, gavęs Chetcuti pritarimą, pradėjo planuoti ambicingą renginį. Kad padėtų viską paruošti, Aspden pasikvietė talentingą fotografą Lee Stanley ir grafikos dizainerį Gary Watson, kuris pats atrado „adidas“ keliaudamas po Europą kaip jaunas futbolo gerbėjas. Kartu jie ėmėsi pasakoti „Handball Spezial“ ir kitų klasikinės prekės ženklo sportinių batelių istoriją.

© adidas

Ryšiai su įžymybėmis

Sutelkdamas dėmesį būtent į „adidas“, Aspden galėjo gilintis į vokiečių kompanijos istoriją ir žmonėms suteikti tikrą įžvalgą apie jos kūrybinį poveikį sportinei aprangai ir gyvenimo būdo tendencijoms, ypač šiaurės vakarų Anglijoje. Surinkęs šimtus porų iš savo kolekcijos, Aspden kreipėsi į keletą sportinių batelių entuziastų, su kuriais buvo užmezgęs ryšius per savo karjerą, tarp jų – legendinis „Stone Roses“ vokalistas Ian Brown ir britpop žvaigždė Noel Gallagher, prašydamas jų unikaliausių spalvų ir modelių, kurių daugelis tapo svarbia parodos dalimi.

© adidas

Įžvalgi paroda

2013 m. liepos mėn. Londono Hoxton galerijoje atidarytoje Aspdeno parodoje „adidas SPEZIAL: neišsami adidas istorija iš gerbėjo perspektyvos“ buvo eksponuojama daugiau nei 600 porų sportinių batelių, retų kolekcionuojamų daiktų ir kitų su prekės ženklu susijusių suvenyrų. Joje buvo eksponuojami modeliai, pagaminti dar 1960 m., mažai žinomi siluetai, unikalūs dizainai ir leidimai, pasirašyti tokių žinomų gerbėjų kaip Naomi Campbell, Eminem ir Run DMC narys Darryl McDaniels, kuris padėjo populiarinti „adidas“ sportinius batelius hiphopo bendruomenėje 1980 m. Svarbiausia, kad visi parodoje eksponuoti bateliai buvo gauti iš gerbėjų, nė vienas iš jų nebuvo padovanotas „adidas“. Tai padarė parodą tikra sportinių batelių entuziastų ir jų aistros tradiciniams modeliams švente. Garsūs adidas kolekcionieriai iš mados pasaulio, tokie kaip Jeremy Scott ir Yohji Yamamoto, taip pat pasidalijo asmeninėmis istorijomis, suteikdami laimingiesiems, kurie galėjo dalyvauti renginyje, ypač turtingą patirtį. Taip Aspden galėjo parodyti, kaip, kurdama batelius, pavyzdžiui, Handball Spezial, turėdama omenyje autentišką sportinį tikslą, adidas veiksmingai sujungė žmones iš įvairių sluoksnių, kuriuos vienijo bendra meilė sportui, muzikai ir madai.

SPZL projektas

Nors paroda nebuvo skirta specialiai „Handball Spezial“ sportiniams bateliams, ji atkreipė naują dėmesį į jų pavadinimą, kuris Aspdenui simbolizuoja geriausias „adidas“ prekės ženklo savybes. Po parodos Hoxton Gallery, žodis „Spezial“ vėl tapo populiarus „adidas“ žargone, nes Aspdenui buvo patikėtas naujas projektas „adidas SPZL“. Per ateinančius 10 metų buvo pagaminta dešimtys sportinių batelių su SPZL pavadinimu, kiekvienas iš jų paimtas iš gausaus prekės ženklo katalogo. Naudodamasis savo ekspertinėmis žiniomis, Aspdenas išrinko istorinius modelius iš įvairių istorijos laikotarpių ir pristatė juos naujos kartos sportinių batelių gerbėjams, taip įspūdingai paminėdamas „adidas“ palikimą.

© adidas

Puikus momentas

Savo vardą vėl iškėlęs į populiarumo viršūnę, „adidas“ nusprendė sugrąžinti „Handball Spezial“ siluetą, 2018 ir 2019 m. išleisdamas daugybę naujų spalvų variantų. Kaip dalis nepaprastai populiarios „Originals“ linijos, jis sulaukė tam tikro sėkmės, bet tik 2020 m. jis iš tikrųjų išpopuliarėjo. Dešimtmečio pradžioje epinės kolaboracijos ir virusiniai momentai padarė „Samba“ ir „Gazelle“ modelius įprastu vaizdu pasaulio miestų gatvėse, o 2023 m. sportinių batelių mėgėjai buvo pasiruošę naujam modeliui, o tai buvo idealus momentas „adidas Handball Spezial“ bateliams. 2023 m. aktorė Gal Gadot buvo nufotografuota Niujorko gatvėse avėdama tamsiai mėlynos spalvos batelius, ir jie pradėjo plisti kitose mados tendencijas sekiančiose miestuose, pavyzdžiui, Paryžiuje. Tada, 2024 m. pavasarį, jie pasirodė įtakingų mados žinovų, tokių kaip Molly-Mae Hague, socialinių tinklų srautuose. Ji, išėjusi į Londoną, avėjo žavingą rudą porą, kuri kitą dieną greitai išparduota daugelyje parduotuvių. Tuo tarpu Gary Aspden buvo užsiėmęs „Spezial“ vardo skleidimu, nes surengė dar vieną parodą „DECADE“, skirtą SPZL projekto dešimties metų jubiliejui.

© adidas

Madingi bendradarbiavimai

Dėka tokių reikšmingų kultūrinių momentų, „Handball Spezial“ vėl tapo viena iš labiausiai mėgstamų „adidas“ siluetų ir buvo pasirinkta kaip šablonas bendradarbiavimui su stilingais mados prekių ženklais, tokiais kaip aplinką tausojantis „Sporty & Rich“ ir Ronnie Fieg gyvenimo stiliaus prekės ženklas „Kith“. Universalus, minimalistinis batelių išorinis dizainas tapo puikia drobė šių stiliaus meistrų kūrybai. „Kith“ versija pasižymėjo elegantiška odine viršutine dalimi, o „Sporty & Rich“ sukūrė keturių porų sportinių batelių rinkinį, padengtą tradicine suede oda, klasikiniais retro atspalviais ir baltais „Three-Stripes“ logotipais šonuose. Šias elegantiškas „Handball Spezial“ bendradarbiavimo versijas papildė dešimtys bendrai išleistų spalvų variantų su patogumą didinančiomis savybėmis, pavyzdžiui, kempine „Ortholite“ vidpadžiais, ir šių batelių populiarumas vėl pasiekė aukštumas.

© adidas

Sporto ir mados ikona

Po daugiau nei 40 metų istorijos „Handball Spezial“ tapo vienu iš populiariausių visų šio prekės ženklo tradicinių sportinių batelių. Kaip ir daugelis kitų panašių batelių, jų pradinis sėkmė buvo grindžiama praktine sportine funkcija, o vėlesnis populiarumas – nesenstančia estetika, leidusia jiems sugrįžti kaip išskirtiniam 21-ojo amžiaus mados elementui. Šiandien „Spezial“ lieka patogiu pasirinkimu kasdieniam sportui patalpose, tačiau būtent jo patrauklus vintage stilius padarė jį išskirtine šiuolaikinės gatvės mados kultūros ikona.

Read more

SPORTSHOWROOM naudoja slapukus. Apie mūsų slapukų politiką..

Tęsti

Pasirinkite savo šalį

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East