Nike
Field General
Tradicinis amerikietiškas futbolo stilius – moderni klasika.

Sporto ištakos
Nike formavimosi metais prekės ženklas išsiplėtė nuo bėgimo batelių iki įvairių sporto šakų avalynės gamybos. Jau 1970-ųjų viduryje legendinis dizaineris Billas Bowermanas gamino amerikietiškojo futbolo batelius, o 1980-ųjų pradžioje jis ir jo komanda sukūrė įvairių modelių avalynę, pritaikytą skirtingiems paviršiams ir žaidimo pozicijoms. Tarp šios plačios kolekcijos buvo ir kuklus batelis, žinomas kaip „Nike Field General“. Nors tuo metu jis buvo populiarus, bėgant metams jį pralenkė pažangesni bateliai, tačiau kažkas apie jį įstrigo „Nike“ vadovų atmintyje, ir po keturių dešimtmečių jis buvo pasiruošęs padaryti stulbinantį sugrįžimą į pagrindinę rinką.
Įdomus laikotarpis
„Nike“ įžengė į amerikietiškojo futbolo aprangos pasaulį įdomiu šiam sportui laikotarpiu. 1970 m. dvi pagrindinės futbolo lygos Jungtinėse Valstijose, Nacionalinė futbolo lyga ir Amerikos futbolo lyga, sujungė jėgas ir sukūrė naują NFL, kuri tapo populiariausia sporto organizacija šalyje. Be to, vis labiau plito dirbtinės žaidimo dangos, ypač po to, kai 60-ųjų viduryje buvo pristatyta „AstroTurf“ danga, o 1970 m. – specialiai amerikietiškam futbolui sukurta „Poly-Turf“ danga. Nors kai kurie žaidėjai teikė pirmenybę natūraliai žolei, nes ji buvo švelnesnė ir mažiau traumuojanti, dirbtinės dangos buvo patvaresnės ir lengviau prižiūrimos, todėl daugelis stadionų perėjo prie jų 60-ųjų pabaigoje ir 70-ųjų pradžioje. 1971 ir 1972 m. Super Bowl V ir VI buvo žaidžiami ant „Poly-Turf“ dangos, tačiau netrukus po to jos gamyba buvo nutraukta, nes ji blogai veikė karštu oru. „AstroTurf“ buvo kur kas veiksmingesnė, ir 1974 m. Rice Stadium Hiustone, Teksase, tapo pirmuoju tokio tipo stadionu, kuriame buvo surengtas Super Bowl.
Kintantys dizainai
Maždaug tuo pačiu metu „Nike“ pristatė vieną iš pirmųjų amerikietiško futbolo batelių modelių: Bill Bowerman „Astrograbber“. Kaip rodo pavadinimas, jie buvo sukurti dirbtiniam žaidimo paviršiui, todėl tuo metu buvo puikūs bateliai. Jų populiarumas atvėrė kelią naujiems dizainams, įskaitant batelius su spygliais, pvz., „Shark“ ir „Piranha“, taip pat kitus batelius su plokščiais gumos padais, pritaikytais dirbtinei žolei, pvz., „Hawk“ ir „Mako“. 1970-aisiais sporto mokslininkai atrado, kad amerikietiško futbolo žaidėjų kojų traumų skaičių galima sumažinti, atlikus tam tikrus žaidėjų avalynės pakeitimus, daugelis kurių buvo panašūs į futbolo batelius. Šie veiksniai turėjo didelę įtaką dizainui, ir iki 1980-ųjų dauguma amerikietiško futbolo batelių buvo žemi, panašūs į futbolo batelius. Būtent šiame dinamiškame, nuolat kintančiame sporto pasaulyje „Nike“ pristatė „Field General“ batelius.
Puikiai pagaminti amerikietiško futbolo batai
1982 m. išleisti „Nike Field General“ buvo aukštos kokybės futbolo bateliai su elegantiška estetika. Jų pavadinimas buvo įkvėptas slengo termino, reiškiančio puolėją, nes jie yra žinomi dėl puolimo organizavimo aikštėje. Iš tiesų, „Nike“ kurdama batelius turėjo omenyje šią poziciją ir suteikė jiems Bowermano garsiuosius „Waffle“ pado išorinius padus su giliais iškilimais, kurie užtikrino puikų stabilumą ir visakrypčią sukibimą dirbtinėse aikštėse. Bateliai taip pat turėjo patogią putų paminkštintą vidurinę dalį ir aerodinamišką viršutinę dalį, pagamintą iš lengvo nailono ir odos, kuri palengvino greitį ir pagreitį, kaip nurodyta ankstyvame reklamos skelbime: „„Kai žolė yra dirbtinė, „Nike“ yra natūralus pasirinkimas. Su „Field General“ bateliais pasieksite minimalų svorį ir maksimalų greitumą.“ Dėl to ketvirtieji puolėjai galėjo žaisti pasitikėdami savimi ir judriai, lengvai manevruodami kišenėje, vikriai išvengdami pavojų ir netgi drąsiai puolėdami, kai buvo tinkamas momentas.
Žvaigždžių galia
„Field General“ buvo populiarus pasirinkimas daugelio NFL ketvirtųjų puolėjų, o „Nike“ pasinaudojo jų žvaigždžių galia, kad reklamuotų batelius. Vienas iš svarbiausių jų šalininkų buvo Dan Fouts iš „San Diego Chargers“, kuris 1980-ųjų pradžioje pasiekė puikią formą, atvedė savo komandą į tris AFC Vakarų diviziono titulus iš eilės ir laimėjo keturis apdovanojimus iš eilės už NFL perdavimų jardų lyderį. 1982 m. pradžioje jis suvaidino svarbų vaidmenį vadinamajame „Epic in Miami“ – plačiai laikomame vienu iš geriausių NFL istorijos žaidimų – kurio metu jis sumušė keletą franšizės ir sezono pabaigos rekordų, per pratęsimą „Chargers“ komandai pelnydamas 433 jardus. Jo komandos draugas Kellen Winslow taip pat sužaidė puikias rungtynes, nustatydamas naują atkrintamųjų varžybų rekordą – trylika perdavimų 166 jardų ir vieną tašką. Maždaug tuo pačiu metu Winslow kartu su Fouts ir talentingu plačiuoju puolėju John Jefferson pasirodė karine tematika įkvėptame plakate „Bombs Away“, kuris demonstravo Nike amerikietiško futbolo batelių universalumą. Fouts buvo idealus „Field General“ atstovas, nes jo pasiekimai 1982 m. jam pelnė NFL geriausio puolėjo apdovanojimą. Tuo tarpu jis ir Winslow abu pateko į tų metų „Pro Bowl“, buvo įtraukti į „All-Pro“ komandą ir vėliau tapo „Hall of Fame“ nariais.
„Field Generals“
Fouts taip pat pasirodė ypač įsimintinoje „Field Generals“ plakatoje, kurioje buvo pavaizduoti ne mažiau kaip aštuoni geriausi lygos ketvirtieji puolėjai, vilkintys įvairių laikotarpių Amerikos istorijos kariuomenės uniformas. Šalia Fouts stovėjo du „Super Bowl“ laimėję „Oakland Raiders“ žaidėjai: Marc Wilson ir Jim Plunkett. Abu jie varžėsi dėl startinio ketvirtojo puolėjo pozicijos „Raiders“ komandoje, o labiau patyręs Plunkett 1980 m. atvedė komandą į Super Bowl XV, kur buvo išrinktas geriausiu žaidėju už 261 jardą ir tris taškus pergalėje 27:10 prieš „Philadelphia Eagles“ – už šį pasirodymą jis taip pat buvo apdovanotas NFL „Metų sugrįžimo žaidėjo“ apdovanojimu. Šalia Wilson ir Plunkett buvo perspektyvus Detroit Lions komandos puolėjas Eric Hipple, o šalia jo – gerbiamas Archie Manning. Manning vienuolika sezonų žaidė New Orleans Saints komandoje, kur jis pelnė reputaciją kaip aukšto lygio žaidėjas, nepaisant to, kad gaudavo mažai apsaugos iš savo gynybos. Pavyzdžiui, 1980 m. sezone jis pasiekė geriausius savo karjeros rezultatus, numetęs įspūdingus 3716 jardus ir 23 taškus, nors „Saints“ komanda laimėjo tik vieną iš šešiolikos rungtynių. Kiti trys žaidėjai sudarė likusią „Field Generals“ komandos dalį: Vince Evans iš „Chicago Bears“ komandos, Jim Zorn iš „Seattle Seahawks“ komandos, kuris buvo žinomas dėl savo sugebėjimo išsisukti iš pavojingų situacijų (ką jam padėjo padaryti „Field General“ ) ir išskirtinio perdavimo talento Bert Jones, kuris po devynių sėkmingų sezonų „Baltimore Colts“ komandoje žaidė paskutines savo karjeros rungtynes „Los Angeles Rams“ komandoje.
Kasdienis naudojimas
Elitiniams sportininkams atstovaujant „Field General“ aikštėje, už jos ribų šios batelės tapo populiarios tiek tarp mėgėjų žaidėjų, tiek tarp aistringų gerbėjų, kurie buvo sužavėti tuo, kaip jos pagerino jų mėgstamų ketvirtojo puolėjo judrumą ir greitį. Jie greitai tapo mėgstamu „Nike“ amerikietiško futbolo batelių modeliu, kurį prekės ženklas reklamose apibūdino kaip „greitą, stiprų ir negailestingą“, teigdamas: „Nėra geresnio būdo pasiekti šlovę.“ Nors iš esmės tai buvo sportinis modelis, kai kurie mažmenininkai „Field General“ taip pat reklamavo kaip gerą pasirinkimą „kasdieniam gyvenimui“, nes jo „150 spyruoklių padas“ suteikė „profesionalų išvaizdą ir aukštą našumą“, nes jis ir toliau buvo matomas tiek aikštėje, tiek už jos ribų.
Kintančios tendencijos
Per visą 1980-ųjų dešimtmetį „Field General“ modelis buvo labai populiarus ir keletą metų buvo profesionalių žaidėjų pasirinkimas, kol buvo pakeistas technologiškai pažangesniais modeliais, pavyzdžiui, „Nike Premier“ 90-ųjų viduryje. Po to jis visiškai išnyko, grįžo tik pavadinimu ant batelių, pavyzdžiui, „Air Max Field General“ 1998 m. ir „Zoom Field General“ 2014 m., kurie abu buvo visiškai nesusiję su originalus modeliu. Tada, 2020-ųjų pradžioje, atsirado nauja mados tendencija – tradiciniai sportiniai modeliai, paskatinusi keletą prekių ženklų sugrąžinti ikoninius praeities siluetus. „Adidas Samba“, kurio istorija buvo susijusi su Europos futbolo kultūra, tuo metu buvo ypač sėkmingas, tačiau 2023 m. pradėjo sklisti gandai apie „Nike“ planus atnaujinti tam tikrus amerikietiškus sportinius batelius. Sneaker žurnalai teigė, kad „Astrograbber“ bus vėl išleistas bendradarbiaujant su prabangos drabužių prekės ženklu „Bode“, o netrukus po to pranešė, kad „Field General“ sugrįš bendradarbiaujant su aukštos klasės drabužių parduotuve „Union LA“.
Ankstyvas pastebėjimas
2023 m. gruodžio mėn. superžvaigždė aktorius Timothée Chalamet buvo nufotografuotas krepšinio rungtynių tarp „New York Knicks“ ir „LA Clippers“ metu, dėvėdamas neidentifikuotus sportinius batelius su elegantiška balta viršutine dalimi, ryškiai raudonais „swoosh“ ženklais ir sodria juoda pado dalimi. Tai buvo vienas iš pirmųjų naujų „Field General '82“ batelių pastebėjimų, o jų išvaizda sukėlė didžiulį susidomėjimą ir sudarė sąlygas galingam sugrįžimui.
Laiku įvykęs pristatymas
„Field General '82“ galiausiai buvo pristatyti iškart po 2023/24 NFL sezono pabaigos, kurio metu Patrick Mahomes Kansas City Chiefs komanda vos trimis taškais nugalėjo San Francisco 49ers komandą įtemptose pratęsimo rungtynėse Super Bowl LVIII. Daugelis tą dieną aikštėje žaidusių žaidėjų avėjo „Nike“ avalynę, parodydami ilgalaikį šio prekės ženklo paveldą amerikietiško futbolo siluetų srityje. Pasinaudodama po „Super Bowl“ kilusiu susidomėjimu, „Nike“ 2024 m. vasario pabaigoje išleido pirmąjį „Field General '82“ modelį, pradėdama nuo akį traukiančio „White & Varsity Red“ modelio , kurį Chalamet buvo pastebėtas dėvintis vos kelis mėnesius anksčiau. Jis buvo beveik identiškas 1982 m. modeliui, su tuo pačiu tvirtu viršumi iš austos tekstilės ir odos intarpų ant prisiūtos gumos pado, kuriame buvo minkšta putų paminkštinimas ir klasikinę trauką užtikrinantis „Waffle“ padas. Tradiciniai odiniai „Swoosh“ logotipai puošė šonus, didžiosiomis raidėmis užrašytas „Nike“ logotipas puošė kulno juostelę, retro stiliaus logotipas buvo įsiūtas į liežuvio lopą, o dydžio tekstas buvo atspausdintas ant vidinės apykaklės dalies, sumaniai primenant originalų batelį.
Stilingas spalvų derinys
Nors Field General '82 buvo pagaminti iš modernių medžiagų, užtikrinančių tvirtą konstrukciją, jie nebebuvo tinkami futbolo aikštei, tačiau suteikė kasdienį komfortą ir patrauklų senosios mokyklos stilių. Dėl minimalistinio, paprasto išorinio dizaino bateliai puikiai tiko kontrastingam spalvų blokavimui, todėl „Nike“ greitai išleido papildomų spalvų seriją, kai kurios iš jų buvo įkvėptos retro dizaino, pavyzdžiui, „White & Black“, kitos – šiuolaikiškesnių atspalvių. Dauguma jų buvo lengvai derinami, o siluetas buvo mėgstamas dėl savo atsipalaidavusio, žemo profilio išvaizdos. Tačiau šiame ankstyvame etape jie daugiausia liko nepastebėti ir pasiekė vidutinį sėkmę.
Bendradarbiavimas su „Union LA“
Po šio sėkmingo, bet nepastebimo starto „Nike“ tęsė savo planą išleisti bendradarbiavimo su „Union LA“ sportinius batelius. Galiausiai 2024 m. vasarą buvo išleisti trys skirtingi spalvų variantai, kurių kiekvienas pasižymėjo serija įspūdingų ir šiek tiek maištingų pakeitimų pagrindiniame modelyje, pvz., papildomais apdailos elementais, spalvingomis zigzago formos siūlėmis ir stilingu dvigubu prekės ženklu. Visą bendradarbiavimo projektą užbaigė geltona dėžutė, sukurta taip, kad atrodytų kaip 1980-ųjų mokyklos spintelė, ir simbolizuojanti bendradarbiavimo projektą „Union versus Everybody“ („Union prieš visus“). Tai buvo istorija apie sėkmingą to laikotarpio vidurinės mokyklos futbolo žaidėją, kuris, kaip sakoma, lankė Union F. Hampton High – „šviežiausią vidurinę mokyklą regione“ , didžiuojantis savo pozicija komandoje ir ją atstovaujantis, kai tik įmanoma, dėvėdamas „Union LA“ sportinius batelius ir atitinkamą marškinėlį. Istorija padidino bendradarbiavimo patrauklumą per įsimintinus 1980-ųjų vidurinės mokyklos moksleivių, dėvinčių batelius, vaizdus, o „Shimmer“ spalvų gama tapo ypač populiari.
Comme des Garçons „Black and Pink Market“ spalvų gama
Vėliau, 2024 m., „Nike“ bendradarbiavo su Japonijos mados prekės ženklu „Comme des Garçons“, kad sukurtų dar drąsesnę „Field General“ versiją. Tai buvo riboto tiražo prekė, kurią buvo galima įsigyti tik CDG „Black and Pink MARKET MARKET“ pop-up parduotuvėje, kuri veikė tik dvi savaites lapkričio pradžioje Harajuku, Tokijuje. Žodis „MARKET“ buvo pakartotinai atspausdintas dideliais baltais rašmenimis ant juodos išorinės dalies, suteikiant unikalią ir įspūdingą išvaizdą, kuri dar labiau atkreipė dėmesį į sugrįžusį modelį.
Žavinga reklaminė kampanija
Tuo tarpu Jungtinėje Karalystėje „Nike“ pristatė labiau įprastų spalvų modelius, SNKRS programėlėje išleisdama elegantišką „London“ versiją ir surengdama žavingą kampaniją, kurioje buvo pristatytos išskirtinės istorijos iš kūrybinės agentūros „Ultra“ ir Sam Le Roy, buvusio avalynės žurnalo ir žiniasklaidos platformos „Hartcopy“ redaktoriaus. Kartu su „Ultra“ jie sukūrė ramią vaizdo įrašą, kuriame menininkai bendrauja per gamtą ir mezgimą lauke, o Le Roy gilinosi į savo aistrą sportiniams bateliams ir platesnę šiuolaikinių batų paskirtį, vadindamas „Field General“ „kasdieniniais, bet kokios paskirties batais“, kuriuos galima derinti su įvairiais aprangos deriniais. Abu filmai sugebėjo užfiksuoti skirtingas šiuolaikinės sportinių batelių kultūros perspektyvas, parodydami, kad „Field General“ tipo siluetai turi platų patrauklumą, pranokstantį jų sportines ištakas.
Socialinių tinklų sensacija
Visa tai lėmė „Field General '82“ stabilų augimą per pirmąjį grįžimo metus, o iki 2025 m. pradžios jis sulaukė didesnio dėmesio internete. Socialinių tinklų įtakos turintys asmenys pradėjo juos derinti su savo kasdieniais apranga, demonstruodami jų universalumą ir nostalgišką išvaizdą vadinamuosiuose „pasiruošk su manimi“ vaizdo įrašuose. Jie puikiai atitiko to meto mados tendencijas ir netrukus buvo pripažinti vienais iš geriausių kasdienių batų artėjančiam vasaros sezonui, o jų populiarumas toliau augo.
Įtakingi žaidėjai ir gili istorija
Maždaug tuo metu 2024/25 m. amerikietiškojo futbolo sezonas artėjo prie kulminacijos, ir „Nike“ nusprendė dar kartą pabrėžti „Field General“ modelį. Šį kartą prekės ženklas tai padarė kampanijoje, kurią sukūrė į ateitį žvelgianti jaunimo kultūros pramogų agentūra „Dazed Studio“. Žinoma dėl įtakingų prekės ženklų kampanijų, kuriose naudojamas drąsus pasakojimas ir ribas peržengianti kūrybiškumas, „Dazed“ pasinaudojo savo novatorišku stiliumi, kad pabrėžtų „Field General“ turimą tradicijų ir šiuolaikinio gyvenimo būdo estetikos derinį, taip pagerbdama jo sportinį palikimą ir iškeldama jo sugrįžimą. Kampanijoje dalyvavo buvęs kvaterbekas, tapęs pilietinių teisių aktyvistu, Colin Kaepernick, merginų flag futbolo žvaigždė Janasia Wilson ir Niujorko „Giants“ komandos gynėjas Kayvon Thibodeaux. Kiekvienas iš jų demonstravo „Field General“ kasdienį universalumą nuotraukose, įkvėptose senomis fotografijomis, kuriose užfiksuoti aukščiausio lygio sportininkai atviruose momentuose už aikštės ribų. Kaepernick ir Thibodeaux buvo nufotografuoti atsipalaidavę, vilkėdami rafinuotus kasdieniškus drabužius ir elegantiškus baltos, juodos ir gumos spalvų batelius, o Wilson pasirodė sportinio stiliaus džemperiu ir šortais, vilkėdama panašaus dizaino batelius, tačiau su juoda pado spalva vietoj klasikinės gumos spalvos. Ketvirtoje nuotraukoje Kaepernick ir Thibodeaux sėdi ant sofos ir žaidžia vaizdo žaidimus, pabrėždami, kaip kiekvienas sportininkas integruoja batelius į savo asmeninį stilių. Ši rafinuota kampanija, surengta siekiant susieti su 2025 m. vasario mėn. vyksiančiu Super Bowl, parodė „Field General“ batelių nesenstančią kokybę, taip pat pagerbė giluminį amerikietiško futbolo ir jo ikoninių žaidėjų poveikį madai ir kultūrai.
Amžinas sportinis batelis
Nuo 1980-ųjų amerikietiško futbolo žvaigždžių rėmimo iki tapimo 2020-ųjų mados ikona, „Nike Field General“ bateliai nuėjo nuostabų kelią. Dėl sportui pritaikytų savybių jie buvo funkcionalūs, kai pirmą kartą pasirodė rinkoje, ir užtikrino patikimą komfortą bei klasikinį retro stilių, kai po keturiasdešimties metų grįžo į rinką. Šiandien jų nesenstantis dizainas juos paverčia stilingais gyvenimo būdo sportiniais bateliais, kurie toli pranoksta savo sportines šaknis ir patenka į sritis, kurios buvo sunkiai įsivaizduojamos originalaus modelio atveju.