Nike Air Huarache
210 straipsniusSportiniai bateliai, įkvėpti vandens slidžių batų, tapo labai mėgstamu dizainu.
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Cool Blue & Black"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Wolf Grey & Star Blue"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Blue Tint"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Sail"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Triple Black"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Coffee Brown & Light Blue"
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Sea Glass & Lime Blast"
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Black & Light Smoke Grey"
- Nike
- Air Trainer Huarache x Corteiz
- "Light Bone"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Saffron Quartz"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "White & Pink"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Black"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Photon Dust & Gym Red"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Black & Lyon Blue"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Lakers Away"
- Nike
- Huarache Run
- "Iron Grey & Volt"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Monarch"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Dark Obsidian"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Cargo Khaki"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Cacao Wow & Light British Tan"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Hemp"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Coconut Milk & Sesame"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "White & Dusty Cactus"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Photon Dust & University Red"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Light Orewood Brown & Earth"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Summit White"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Light Iron Ore"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Medium Ash"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Anthracite"

- Nike
- Air Huarache
- "Sail & Wheatgrass"

- Nike
- Air Huarache
- "Light Madder Root"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Laser Orange"
- Nike
- Air Huarache Premium
- "Summit White & Comet Blue"

- Nike
- Air Huarache SP
- "Khaki & Madder Root"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Summit White & Jade Ice"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Coconut Milk"
- Nike
- Air Huarache
- "Chlorophyll"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Sanddrift"

- Nike
- Air Huarache
- "White & Bright Crimson"

- Nike
- Air Huarache
- "White & Pure Platinum"

- Nike
- Air Huarache
- "Concord"

- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"
- Nike
- Air Huarache
- "Emerald & Resin"
- Nike
- Air Huarache
- "Deep Magenta"

- Nike
- Air Huarache
- "Triple White"

- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"

- Nike
- Air Huarache
- "Orca"
- Nike
- Air Trainer Huarache Low
- "Black"
Air Huarache
Vieną dieną, vandens slidžių kelionės metu, „Nike“ dizaineris Tinker Hatfield buvo sužavėtas tuo, kaip jo slidžių batai, pagaminti iš neopreno, palaikė ir pritaikėsi prie jo pėdų. Būdamas vizionierius, Hatfield natūraliai norėjo eksperimentuoti su šia medžiaga, kad pamatytų, ar galėtų ją panaudoti „Nike“ bateliuose. Ši į ateitį orientuota koncepcija davė pradžią vienam iš novatoriškiausių šio prekės ženklo dizainų – „Nike Huarache“.
Hatfield netradiciniai sportiniai bateliai buvo pirmieji bėgimo bateliai, kuriuose buvo panaudotas neoprenas, naudojant „Dynamic Fit“ technologiją, kuri šią lanksčią medžiagą viduje derino su termoplastiniu išoriniu apvalkalu, suteikiančiu struktūrą. Gale buvo pašalintas kulno stiprintuvas, o atramą užtikrino už Achilo sausgyslės pritvirtintas gumos dirželis. Dėl šios novatoriškos savybės bateliai šiek tiek priminė sandalus, todėl buvo pavadinti „Huarache“ – pagal tradicinius meksikietiškus batus. Pamatęs Hatfieldo pirminius eskizus, „Nike“ produktų kūrimo direktorius Sandy Bodecker pasakė, kad tai „dievų sportiniai bateliai“ – tai buvo ne tik šiltas įvertinimas, bet ir nuoroda į sandalų išvaizdą, primenančią mitinių graikų dievų, pavyzdžiui, Dzeuso, avėją avalynę.
Toliau buvo sukurtas prototipas. Kartu su termoplastiniu išoriniu karkasu „Air Huarache“ pasižymėjo keletu savybių, kurios padidino jo patogumą ir našumą bėgimui. Pagalbinė padas iš atminties putų buvo sujungta su Phylon putomis ir „Air“ pado dalimi, kad bateliai būtų minkšti po pėdomis, o dvi eilės kilpų leido naudotojui pritaikyti raištelius pagal savo pageidavimus. Jie taip pat sumažino prekės ženklo matomumą – tuo metu tai buvo gana radikali idėja. Tačiau Hatfield buvo įsitikinęs, kad funkcionalių meksikietiškų batų ir pėdą apgaubiančio neopreno sujungimas davė tokį unikalius batus, kuriuos galėjo sukurti tik „Nike“. Visi žinojo, kad tai „Nike“ dizainas, todėl prekės ženklo logotipą buvo galima palikti. Vietoj to „Huarache“ gavo savo išskirtinį ženklą, kuris buvo pritvirtintas ant liežuvio, o „Nike“ prekės ženklas liko ant pado ir kulno diržo. Šis žingsnis atspindėjo minimalistinę filosofiją, kurią „Nike“ bandė įdiegti savo naujesniuose sportiniuose batuose. „Huarache“ tikrai įkūnijo šią filosofiją, nes dizaineriai naudojo tik būtiniausius komponentus, todėl batų svoris sumažėjo iki maždaug 9,5 uncijos, o tai reiškė, kad jie buvo lengviausi tuo metu buvę bėgimo batai, kurie atitiko aukščiausius technologijos standartus.
Tuo metu viskas atrodė labai gerai „Nike Air Huarache“ modelio atžvilgiu. Taip buvo iki tol, kol pavyzdžiai buvo pristatyti parduotuvių vadovams. „Nike“ dideliam nusivylimui, užsakymų nebuvo pakankamai, kad būtų galima pagrįsti jų gamybą, ir modelis beveik buvo atšauktas. Jei ne ypač drąsus produktų vadybininkas Tom Hartge, kuris užsakė 5000 „Huarache“ porų, nors neturėjo atitinkamo patvirtinimo, šie bateliai galbūt niekada nebūtų išvydę dienos šviesos. Hartge nuvyko į Niujorko maratoną, kuris buvo puiki vieta pristatyti naujus bėgimo batelius. Po trijų dienų jie buvo visi parduoti. Paklausa buvo nustatyta, ir parduotuvių vadovai per pirmąjį mėnesį užsakė 500 000 porų.
1991 m. išleisti „Nike Huarache“ ne tik atrodė visiškai kitaip nei kiti 90-ųjų pradžios bėgimo bateliai, bet ir jų neopreno vidus prisitaikydavo prie kiekvieno dėvėtojo pėdos formos. Dėl to jie tiko kaip kojinės, o tai buvo toks unikalus bruožas, kad prekės ženklas juos pristatė su šūkiu „Ar šiandien apkabinai savo pėdą?“, siūlydamas paramą, šilumą ir komfortą. Tai buvo ikoninė frazė, kuri įgijo tarptautinį pripažinimą po įvykio, susijusio su sportininku Derek Redmond 1992 m. Barselonos olimpinėse žaidynėse. Po to, kai 400 m pusfinalio metu susižeidė koją, jis buvo pasiryžęs baigti lenktynes. Matydamas, kaip jo sūnus kovoja, Redmondo tėvas išėjo į bėgimo takelį jam padėti. Jis atsitiktinai dėvėjo „Nike“ kepurę ir marškinėlius su dideliais „Huarache“ šūksnio užrašais, todėl, padėdamas sūnui peržengti finišo liniją, jis netyčia pristatė šį modelį didžiulei pasaulinei auditorijai.
Kitas sportininkas, JAV sprinteris ir olimpinis aukso medalininkas Michael Johnson, suteikė bateliams oficialų pritarimą, pasirodydamas garsioje 1992 m. reklamoje, kuri „Huarache“ bateliams suteikė daug platesnį pripažinimą. Nors originalūs bateliai buvo trijų ryškių spalvų – „Scream Green“, „Purple Punch“ ir „Game Royal“ – kurios buvo naudojamos ir vėlesniuose modeliuose, per kelis dešimtmečius pasirodžiusių skirtingų dizaino versijų gausa rodo, kokį didelį poveikį jie turėjo. Per metus jis buvo perdarytas į universalius sportinius batelius ir amerikietiško futbolo batelius, tačiau viena iš žinomiausių revoliucinių „Huarache“ evoliucijų buvo jo perėjimas į krepšinio aikštelę.
Norėdamas pasiekti šį sportinį pokytį, Tinker Hatfield pradėjo keisti lengvą „Huarache“ konstrukciją, pritaikytą bėgimui, į labiau tinkamą aikštelei, pridėdamas aukštesnę kulkšnies atramą ir gilesnę vidurinę pado dalį. Jauno dizainerio Eric Avar pagalba buvo sukurti ir 1992 m. išleisti krepšiniui skirti „Nike Air Flight Huarache“ batai. Jų sėkmė buvo iškart įtvirtinta, kai juos pradėjo reklamuoti Mičigano koledžo sensacija „Fab Five“. Kuo daugiau NBA žaidėjų pradėjo naudoti šį modelį, tuo labiau augo jo populiarumas. Tačiau būtent Kobe Bryant iš tikrųjų įtvirtino jį kaip ikoninį dizainą. 2000-ųjų pradžioje jis avėjo specialius „Flight Huarache“ batelius, dažytus „Lakers“ komandos geltona ir violetinė spalvomis, kurie sukėlė didžiulį gerbėjų susižavėjimą. Bryanto universalumas įkvėpė Avarą sukurti kitą „Huarache“ modelio variantą, kuris tapo mėgstamiausiais krepšinio bateliais visą dešimtmetį – „Nike Air Zoom Huarache 2k4“.
„Nike Huarache“ yra drąsus batelis. Taip buvo 1991 m., taip yra ir šiandien. Jie buvo įkvėpti vandens slidžių batais, išpopuliarinti Sandy Bodeckerio, ignoruoti parduotuvių vadovų ir girti Michaelo Johnsono. Jie klestėjo krepšinio aikštelėse ir juos dėvėjo žinomi žaidėjai. Galiausiai jie tapo mėgstamu mados aksesuaru. Tai sportiniai bateliai, kurie buvo beveik atidėti į šalį dar prieš visuomenei juos pamatant. Tačiau įveikę tą pradinį sunkumą, nepaprastieji „Huarache“ toliau klestėjo.