Nike Waffle
158 straipsniusNovatoriška padas, kuris išpopuliarino prekės ženklą.
- Nike
- Air Max Waffle
- "Matte Olive & Legion Brown"
- Nike
- Waffle Debut
- "Chlorophyll & Playful Punk"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Bright Ceramic & Sail"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Obsidian & Midnight Navy"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Sprinter Green & Electrolime"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Sail Gum"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Valentine's Day"
- Nike
- Waffle Debut
- "Leopard"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Bone & Team Red"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Voltage Purple"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Black & Hyper Blue"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Matte Olive & Sail"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Action Green"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Triple Black"
- Nike
- Waffle Nav
- "Midnight Navy"
- Nike
- Waffle Nav
- "Mink Brown & Ironstone"
- Nike
- Waffle Nav
- "Sail & Malachite"
- Nike
- Waffle Nav
- "White & Black"
- Nike
- Waffle Nav
- "Flat Silver & Hyper Royal"
- Nike
- Waffle Nav
- "Wolf Grey & University Red"
- Nike
- Waffle Nav
- "Black & Off Noir"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Wheat Gold"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Plum Chalk"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Neutral Olive"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Black & Off-Noir"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Royal Pulse & Laser Orange"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Thunder Blue & Gym Red"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Chlorophyll & Safety Orange"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Summit White & Sand Drift"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "White & Stadium Green"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Sanddrift & Sesame"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Orewood Brown"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Summit White & Black"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Phantom & Mink Brown"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Phantom & Sail"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Violet Ore & Dark Raisin"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Platinum Tint"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Bone & Rugged Orange"
- Nike
- Waffle One LTR
- "Black & White"
- Nike
- Waffle Debut Vintage
- "Plum Eclipse & Coconut Milk"
- Nike
- Waffle One Vintage
- "White & Sail"
- Nike
- Waffle One
- "White & Enamel Green"
- Nike
- Waffle One SE
- "Burgundy Crush"
- Nike
- Waffle Debut
- "Pink Oxford"
- Nike
- Waffle Debut
- "Sail & Black"
- Nike
- Waffle Debut
- "Sail & Aster Pink"
- Nike
- Waffle Debut
- "Phantom & Baroque Brown"
- Nike
- Waffle Debut
- "Soft Pearl & Aluminum"
Vafliai
Šiandien „Nike“ yra žinoma dėl savo novatoriško avalynės dizaino, tačiau buvo laikas, kai šis prekės ženklas buvo beveik nežinomas. Tačiau net ir savo veiklos pradžioje įmonė buvo persmelkta kūrybinės dvasios. Didžiąją dalį to lėmė drąsi Billo Bowermano vizija, kurio drąsus naujų sprendimų paieškos rezultatas buvo pirmasis prekės ženklo bėgimo batelis „Nike Waffle Trainer“. Tai nebuvo įprasti sportiniai bateliai – šis novatoriškas dizainas buvo Bowermano kūrybinio genijaus įkūnijimas, kuris pasauliui pristatė „Nike“ ir paskatino neįtikėtiną klestėjimą, kuris sekė vėliau.
„Waffle“ istorija prasidėjo 1971 m. Bowerman bandė sukurti bėgimo batelius, kurie išlaikytų sukibimą su įvairiais paviršiais be spyruoklių. Šią idėją paskatino Hayward Field bėgimo takelio modernizavimas – tai buvo Oregono universiteto lengvosios atletikos komandos namai, kur jis sukūrė sėkmingą trenerio karjerą. 1969 m. pabaigoje pelenų bėgimo takelis buvo pakeistas į visų oro sąlygų sintetinį takelį. Jis buvo pagamintas iš uretano ir smėlio kompozito, buvo kietas ir pritaikytas greičiui, tačiau buvo lengvai sudraskomas šiuolaikinių bėgikų spygliais, todėl reikėjo naujo dizaino. Nepatenkintas tuo, kad tiesiog sukūrė šiam naujam takeliui tinkamus sportinius batelius, vizionierius dizaineris siekė sukurti kažką, kas galėtų būti naudojama ant įvairių paviršių, nuo žolės iki sintetinių paviršių ir visko, kas yra tarp jų.
1971 m. buvo ir pirmi „Nike“ metai, todėl Bowermanas ir jo verslo partneris bei buvęs bėgimo studentas Philas Knightas norėjo padaryti įspūdį. Ankstesniu įmonės pavadinimu „Blue Ribbon Sports“ jų darbas daugiausia buvo platinti Japonijos prekės ženklo „Onitsuka Tiger“ produktus. Tačiau Bowermanas jau kelerius metus eksperimentavo su batų dizainu ir norėjo išbandyti naujas idėjas. Būtent šis entuziazmas, kartu su proveržiu per pusryčius, lėmė jo žaidimą pakeitusios „Nike Waffle Sole“ batelių pado sukūrimą.
Norėdamas sukurti pado koncepciją, Bowerman pradėjo aptarti idėjas su savo žmona Barbara. Jis norėjo netradicinio protektoriaus, kuris prisitaikytų prie įvairių paviršių, ir paprašė jos ieškoti daiktų, kurie galėtų suteikti tinkamą protektoriaus formą. Tada, vieną sekmadienio rytą, Bowerman patyrė „eureka“ momentą. Barbara ruošė pusryčius naudodama seną 1930-ųjų vaflių keptuvę, kai jos vyras staiga sugalvojo idėją – o kas, jei padas turėtų tokią pačią grotelių struktūrą kaip vaflių keptuvė?
Susijaudinęs Bowerman nuskubėjo į garažą ieškoti skysto uretano, kurį išpylė į keptuvę. Skubėdamas jis pamiršo metaliniam paviršiui užtepti nelipnią dangą, todėl jį sugadino. Šis laimingas atsitikimas netikėtai sukūrė dalį „Nike“ istorijos. Nors virtuvės prietaisas vėliau buvo išmestas, dėl to, kad jų namas buvo atokioje vietoje, jis buvo tiesiog išmestas į žemėje esančią šiukšlių duobę. Ten jis buvo išsaugotas ir galiausiai 2010 m. iškastas Bowermano sūnaus Tomo kartu su kitais suvenyrais, pvz., ankstyvaisiais vaflių prototipais. Tomo svainė Melissa suprato šių daiktų vertę ir nusiuntė elektroninį laišką „Nike“ istorikui Scottui Reamesui. Nustebęs – kaip ir visi kiti, jis manė, kad vaflių lygintuvas buvo prarastas visam laikui – Reamesas iškart pasinaudojo proga įsigyti šį reliktą ir galiausiai jį išmainė į auką Condon-Wheeler lengvosios atletikos komandai ir treniruočių aikštelei, kuri tarnauja bendruomenei, kurioje užaugo Bowermanas.
Nors šis artefaktas dabar eksponuojamas „Nike“ būstinėje Oregone, tuomet jis įkvėpė pirmąjį „Waffle Sole“ modelį, pakeitusį tiek bėgimo sceną, tiek ir prekės ženklo istorijos eigą. Padas buvo pagamintas iš lygios gumos, o jo paviršių dengė kvadratiniai kaiščiai, išdėstyti tinkleliu. Tai užtikrino tinkamą sukibimą su įvairiais bėgimo takeliais ir sąlygomis. Ji buvo lengvesnė ir geriau amortizavo smūgius, todėl buvo pritaikoma tiek lygiems, tiek nelygiems paviršiams. Be to, ji buvo priklijuota prie nailono viršaus, o lengva medžiaga ir minimalistinė konstrukcija sumažino visos batų dalies svorį, todėl bėgikai galėjo lengvai pasiekti didesnį greitį. Jie taip pat buvo estetiškai nesudėtingi, pirmoji spalvų gama buvo akį traukianti raudona ir balta, o vėlesni modeliai buvo Oregono universiteto geltonos ir žalios spalvos bei UCLA mėlynos ir auksinės spalvos. Jie taip pat turėjo naują logotipą – ikoninį „swoosh“ – suteikiantį jiems išskirtinį išvaizdą, kuris tapo nepakartojamu „Nike“ prekės ženklo ženklu.
Ankstyviausia „Nike Waffle“ versija buvo išdalinta bėgikams 1972 m. olimpinėse lengvosios atletikos varžybose Eugene, Oregone. Jos pavadinimas buvo „Nike Waffle Racer“, tačiau dėl to, kad jos paliktas pėdsakas dulkėse buvo panašus į astronautų paliktą pėdsaką Mėnulyje, jos buvo vadinamos „Moonshoe“ (Mėnulio batai). Šiam renginiui buvo pagamintos tik 12 poros. Viena iš jų po kelių dešimtmečių atsirado „Sotheby's“ aukcione, kuriame buvo parduodami retiausi pasaulio sportiniai bateliai, ir buvo parduota už daugiau nei 400 000 JAV dolerių, taip parodydama savo neįtikėtiną vertę. 1972 m. versija įrodė Bowermano „Waffle Sole“ tinkamumą, ir jis ėmėsi gauti patentą. Kai 1974 m. patentas pagaliau buvo išduotas, „Nike“ oficialiai išleido savo pirmąjį bėgimo batelį „Waffle Trainer“.
„Waffle Sole“ buvo didžiulis žingsnis į priekį bėgimo batelių technologijoje. Guma jau buvo naudojama aukštos kokybės batelių pado gamybai, tačiau nauja sudėtis reiškė, kad padas buvo tvirtas, lankstus ir lengvas tuo pačiu metu. „Nike“ taip pat norėjo pabrėžti jos patvarumą ir aukštą gamybos kokybę. Kurdamas „Waffle Sole“, Bowermanas siekė pristatyti „Nike“ prekės ženklą su drąsia, išskirtine naujove, kuri padėtų bėgikams, bet taip pat būtų sėkminga kaip bendras produktas. „Nike Waffle Trainer“ pasiekė abu šiuos tikslus ir tapo populiarus bėgimo bendruomenėje dėl puikios traukos ir našumui pritaikyto dizaino.
Naujoji „Nike Waffle Sole“ konstrukcija iš karto pritraukė žmonių dėmesį, ypač kai sportininkai pamatė savo kolegas bėgančius su šiais batais. Ankstyvieji žurnalų straipsniai daugiausia dėmesio skyrė išskirtinei pado traukai ir amortizacijai bei lengvai ir patogiai viršutinės dalies konstrukcijai. Be to, prekės ženklas naudojo šūkį: „Išgarsėjo dėl reklamos iš lūpų į lūpas“. Prieš internetinės reklamos laikotarpį niekas geriau nereklamavo batelių kaip tai, kad juos bėgiojo kiti, ir „Nike“ tai išnaudojo, kad „Waffle“ taptų populiarūs.
Pirmus kelerius metus „Waffle Trainer“ bateliai buvo šiek tiek keičiami, nes „Nike“ palaipsniui tobulino jų dizainą, pradedant nuo pavadinimo. Iš pradžių vadinti „Waffle Training“, Knight ir Bowerman greitai suprato, kad „Waffle Trainer“ yra labiau įsimenamas pavadinimas. Nors tai buvo pakeista anksti, vėliau buvo atlikti kiti pakeitimai, įskaitant odinio antgalio pridėjimą, pado praplatinimą 1975 m., siekiant padidinti stabilumą, ir kvadratinių smeigelių dydžio sumažinimą, prieš 1977 m. išleidžiant moterišką versiją. Buvo atnaujintas ir prekės ženklas: ankstyvieji modeliai turėjo prekės ženklo pavadinimą ant liežuvio mažosiomis kursyvinėmis raidėmis, o vėlesniuose modeliuose buvo pereita prie ryškesnės versijos didžiosiomis raidėmis. Galiausiai, „Waffle Sole“ patentas – 3793750 – buvo įspaustas ant 1974 ir 1975 m. išleistų modelių, išdidžiai demonstruojant jo unikalumą.
Nors „Nike“ išaugo ir tapo tarptautine korporacija, „Waffle Sole“ išliko svarbia daugelio jos sportinių batelių estetikos dalimi. Ji pasirodė kitoje „Waffle Trainer“ evoliucijos versijoje – 1977 m. „Waffle Racer“ – kuri taip pat turėjo lengvą EVA vidpadį, pirmuosiuose „Air“ bateliuose „Nike Tailwind“ ir 1979 m. „Challenger“. Ji ir toliau naudojama naujesniuose modeliuose, kurie primena originalą, įskaitant „Waffle Trainer 2“ ir „Nike Waffle One“, taip pat bendradarbiavimo projektuose, pvz., „sacai x Nike LDWaffle“.
Praėjus daugiau nei 50 metų nuo jo sukūrimo, sportinių batelių entuziastai vis dar prisimena „Nike Waffle Trainer“ kaip novatorišką dizainą. „Waffle Sole“ suteikė idealų pagrindą tiek bateliams, tiek naujai įkurtai įmonei, o tai lėmė dešimtmečius trukusius novatoriškus sportinių batelių dizainus ir beveik neprilygstamą sėkmę, kurios galbūt niekada nebūtų buvę be Bowermano išradingumo ar to paprasto pusryčio. Nuo kuklių pradžių virtuvėje iki eksponavimo „Nike“ bazėje Beavertone, galiausiai patekusio į Nacionalinį Amerikos istorijos muziejų, jis įrodė, koks svarbus yra prekės ženklo ir šalies istorijai. Įspūdingas „Waffle Trainer“ kilimas tik parodo, kad su trupučiu vaizduotės, sveiką dozę motyvacijos ir šiek tiek sėkmės galima pasiekti didžių dalykų net ir pačiose netikėčiausiose vietose.