SPORTSHOWROOM

adidas

SL 72

Stilingas bėgikas su elegantišku, minimalistiniu dizainu.

adidas SL 72
© adidas

Nauji bėgimo bateliai

1970-ųjų pradžioje, kai sportininkai iš viso pasaulio intensyviai ruošėsi Miuncheno olimpinėms žaidynėms, „adidas“ kompanija intensyviai dirbo kurdama bėgimo batelius, kurie padėtų sportininkams bėgti greičiau ir lengviau. SL 72 modelis greitai tapo bėgikų mėgstamiausiu, o dabar, praėjus daugiau nei 50 metų, jis išsiskiria kaip vienas iš labiausiai žinomų „adidas“ modelių.

© „adidas“

Super lengvi 72

„Adidas SL 72“ buvo sukurti siekiant greičio, sumaniai derinant medžiagas, kurios juos padarė neįtikėtinai lengvus ir puikiai tinkamus kasdieniam bėgimui. Pagrindinis jų bruožas buvo nailono viršus, kuris prieštaravo tuo metu vyravusiai tendencijai bėgimo batelius gaminti iš odos. Nors oda yra patvari, ji taip pat yra gana sunki, todėl, kai „adidas“ ją pakeitė minkštu, lanksčiu nailono sluoksniu, batelių svoris žymiai sumažėjo. Be to, padas buvo sudarytas iš plonos EVA vidpadžio ir dar plonesnės gumos išorinio pado su pjūklo dantų protektoriumi, kuris užtikrino minkštą amortizaciją ir puikų sukibimą. Iš tiesų, būtent tai ir davė pavadinimą SL 72, skaičius reiškia olimpinių žaidynių metus, kai buvo išleisti bateliai, o raidės reiškia „super lengvi“. Be šio plunksninio svorio, SL 72 turėjo ir kitų privalumų, įskaitant kvėpavimo savybes dėl nailono viršaus, struktūrinį vientisumą, kurį užtikrino minkštos odos antdėklai, ir apsaugą nuo dilimo dėl guminės pirštų dalies.

© adidas

Podiumo bateliai

Dėl tokių puikių savybių adidas SL 72 tapo populiarūs tarp olimpiečių, nors nebūtinai lenktynėms. Jie labiau patiko kaip kasdieniai sportiniai bateliai, kuriuos sportininkai dėvėjo atsipalaiduodami olimpiniame kaimelyje arba dalyvaujant medalių ceremonijose, todėl kai kurie juos vadino „Podium Shoe“ (podiumo bateliais).

© adidas

Populiarus naujas pomėgis

Skatinami pasirodymo olimpinėse varžybose, SL 72 bateliai sulaukė didžiulio pasisekimo 1970-ųjų pradžioje. Daugelis žmonių pradėjo bėgioti kaip hobį, ir visiems jiems reikėjo bėgimo batelių, todėl, pamatę juos televizijos ekrane, jie pasirinko būtent šiuos. Tai buvo ypač naudinga SL 72 modeliams Jungtinėse Valstijose, kur kasdieniai bėgimai ir ilgų distancijų bėgimai pradėjo sparčiai populiarėti po to, kai Frankas Shorteris dramatiškame vyrų maratone Miunchene laimėjo aukso medalį. Beveik neįtikėtino reginio metu vokiečių civilis įbėgo į trasą paskutiniame lenktynių etape, o komentatoriai sušuko: „Tai ne Frankas, tai ne Frankas... tai apsimetėlis, pašalinkite jį iš trasos!“ Kai Shorter pastebėjo priešais save bėgantį bėgiką, jis atrodė sutrikęs ir išsigandęs, kad gali nepralaimėti lenktynių, todėl komentatorius veltui šaukė: „Frank, tai apsimetėlis, Frank!“. Šis neįtikėtinas momentas atkreipė beprecedentį dėmesį į šį sportą, o SL 72 tuo pasinaudojo ir tapo populiarus kaip kasdienio bėgimo batelis.

© adidas

Starsky & Hutch

Nors bėgimo bumas 70-ųjų pirmojoje pusėje adidas SL 72 bateliams atnešė daug sporto gerbėjų, jų pasirodymas TV seriale „Starsky & Hutch“ suteikė jiems ypatingą patikimumą kaip laisvalaikio aprangos elementui visą antrąją pusę. Kultiniame veiksmo seriale policijos detektyvai David Starsky ir Kenneth Hutchinson važinėja po Kaliforniją elegantišku raudonu ir baltu „Ford Gran Torino“ automobiliu, kovodami su nusikaltimais, o Starsky drąsa ir Hutch apgalvotas požiūris puikiai papildo vienas kitą. Gatvės išminties turintis Starsky, kurį vaidino aktorius Paul Michael Glaser, buvo tas, kuris avėjo SL 72 batus, o jo populiarumas perėjo ir ant batų, nes jis juos avėjo per visą ketverių metų serialo transliaciją nuo 1975 iki 1979 metų. Kai duetas sugrįžo 2004 m. filme, kuriame Owen Wilson vaidino Hutchą, o Ben Stiller – Starsky, Stilleris buvo matomas su tais pačiais mėlynos, raudonos ir baltos spalvų bateliais, kuriuos Glaser dėvėjo originaliame seriale, taip patvirtindamas jų vietą personažo garderobe ir pristatydamas jų kietą, retro stilių naujai auditorijai.

© adidas

Vintage reklamos

Visą šį laiką SL 72 buvo reklamuojami įvairiuose leidiniuose, kai kurie iš jų matomi iki šiol. Viename senoviniame 1975 m. žurnale „adidas“ produkcija buvo lyginama su kitų didžiųjų avalynės gamintojų produkcija, atskleidžiant, kad 72 modelis buvo pasirinktas „du kartus dažniau nei artimiausias konkurentas tarp treniruočių batelių“ ir užėmė „pirmoji vietą pagal bendrą kokybę“. Toliau buvo giriamas „gerai pakeltas, apvalus, gerai palaikomas kulnas“ kaip „puiki adidas naujovė“, o po to buvo komentuojamas patogus prigludimas prie pirštų, paminkštinimas aplink batų viršaus kraštą ir aukšta Achilo sausgyslės apsauga. Po dvejų metų „adidas“ reklamoje buvo pabrėžta, kad šie bateliai buvo „išrinkti vienu iš 25 geriausiai suprojektuotų produktų“, kuriuos tuo metu siūlė amerikiečių verslo žurnalas „Fortune“, ir nurodyta, kad „jokių kitų sportinių batelių sąraše nebuvo“. Po šiuo drąsiu tekstu buvo pateikta klasikinės mėlynos spalvos batelių nuotrauka su tekstūruotu „Ecotex“ liežuviu, baltos odos „Three-Stripes“ logotipu ir kulno juostele, auksiniu „SL 72“ logotipu šone ir ryškiai raudona juostele aplink vidurinės pado dalies viršų. Skirtingai nuo šiuolaikinių sportinių batelių modelių, tai buvo vienintelis dizainas, kuris buvo prieinamas visą 1970-ųjų dešimtmetį. Kitas pastebimas šio vaizdo elementas buvo „Trefoil“ logotipas ant liežuvio ir kulno. Šis prekės ženklo simbolis buvo naudojamas „adidas“ aprangoje nuo 1972 m., bet ant avalynės pasirodė tik 1976 m., todėl SL 72 tapo vienu iš pirmųjų modelių, ant kurių buvo pavaizduotas dabar visur matomas logotipas.

© adidas

SL 72 sugrįžta

Bėgant metams, SL serija augo, atsirado atnaujintos versijos, pavyzdžiui, SL 76 ir SL 80, kurios įkvėpė vėlesnius modelius, pavyzdžiui, 2014 m. SL Loop Runner. Tuo tarpu kiti adidas sportiniai klasikiniai modeliai įsiveržė į futbolo sirgalių kultūrą ir hiphopo muzikos sceną, o SL 72 šiek tiek atsidūrė antrame plane. Taip buvo iki 2019 m., kai prekės ženklas nusprendė jį sugrąžinti kartu su atnaujinta SL 80 modelio versija, kurioje buvo pakeista padas ir suede apdaila. 72 modelis vėl tapo sėkmingas, nes gerbėjai mėgavosi tiek nostalgiška originalios mėlynos versijos, tiek naujos 2019 m. spalvų gamos naujove: alyvuogių žalios spalvos dizainu su baltais logotipais šonuose ir ryškiai oranžine juosta vidurinėje pado dalyje.

© adidas

Bendradarbiavimas su Wales Bonner

2020 m. pradžioje smarkiai išaugo „adidas Originals“ serijos, kuri atgaivina labiausiai žinomus prekės ženklo retro sportinius batelius kaip šiuolaikinius gyvenimo stiliaus sportinius batelius, populiarumas, o SL 72 modelis vėl tapo populiarus. Tai padėjo pasiekti monumentali bendradarbiavimo su „Wales Bonner“ iniciatyva, kuri „Originals“ linijai suteikė savo ypatingą prabangos ir stiliaus ženklą. Kartu su „Samba“ duetu, „Wales Bonner x adidas“ kolekcija debiutavo su dviem „SL 72“ spalvų variantais, įkvėptais prekės ženklo įkūrėjos Grace Wales Bonner britų-karibų kilmės. Iš tiesų, būtent Grace pati pasirinko „SL 72“, peržiūrėjusi savo tėvo senovinius drabužius. Jos artimas ryšys su šiuo modeliu buvo akivaizdus, nes ji sukūrė patrauklius retro dizainus, kurie buvo duoklė „Windrush Generation“ kartai, kuri dažnai vilkėjo „adidas“ sportinę aprangą, lankydamasi 1970-ųjų Londono šokių salėse. 2020 m. bendradarbiavimas su „Wales Bonner“ buvo lūžio taškas „SL 72“ modeliams, grąžinęs juos į viešumą ir vėl padaręs labai paklausius. Bendradarbiavimas tęsiasi iki šiol, o 2023 m. bus išleisti dar du SL 72 modeliai, šįkart su megztomis tinklinėmis viršutinėmis dalimis, sudėtingais siuvinėjimais ir sodriais atspalviais, įkvėptais 70-ųjų stiliaus. Šie elegantiški dizainai tikrai sužavėjo gerbėjus, o 72 modelis vėl tapo populiarus.

© adidas

SL 72 šventė

Remdamasi tuo, „adidas“ išleido visiškai naują SL 72 versiją, žinomą kaip RS, kuri buvo išleista kartu su naujai pavadintu SL 72 OG, švęsdama modelio dešimtmečių istoriją, jo įdomią dabartį ir perspektyvią ateitį. Pagrindinis skirtumas tarp šių dviejų modelių buvo tas, kad OG modelis buvo sukurtas pagal 1972 m. originalą, o RS modelis, kurio pavadinimas reiškia „performuotas“, turėjo storesnę pado dalį, kuri suteikė šiek tiek daugiau aukščio ir amortizacijos, taip pat stambesnę estetiką. Norėdama reklamuoti dvigubą išleidimą, „adidas“ pasamdė talentingą menininką ir pasakotoją Kenny Germé bei mados stilistę Cece Liu, kad jie sukurtų seriją įspūdingų vaizdų, kuriuose būtų pavaizduoti tiek vyriški mėlyni RS modeliai, tiek moteriški žali OG modeliai. Germé nuotraukos, kuriose pozavo įvairūs įžymūs žmonės, nuo sporto žvaigždžių, tokių kaip futbolininkas Jules Koundé, iki modelio Sabrina Lan, reperio A$AP Nast ir mados įtakos turinčios Gigi Hadid, parodė plačią šio modelio patrauklumą, kurį kampanija apibūdino kaip „Super lengvas. Super spalvingas. Super patogus.“

© adidas

Legendos pagerbimas

Vėliau, 2024 m., „adidas“ bendradarbiavo su Marley turto valdytojais, siekdama pagerbti legendinio Jamaikos muzikanto Bob Marley palikimą, sukuriant specialiai suprojektuotą SL 72 versiją su tokiais detalėmis kaip klasikinis reggae žvaigždės atvaizdas ant liežuvio ir jo vardas, išspausdintas ant vidpadžio. Batai buvo sukurti taip, kad sutaptų su filmu, pasakojančiu Marley gyvenimo istoriją, nes jis buvo žinomas kaip adidas sportinių batelių, pavyzdžiui, SL 72, mėgėjas, kuriuos jis dėvėjo 1976 m.

© adidas

Įspūdingas sugrįžimas

„Adidas“ didelis dėmesys SL 72 modeliams vėl įtvirtino juos kultūroje, o RS ir OG versijos pradėjo atsirasti žinomų mados įtakos turinčių asmenų, pvz., Emily Ratajkowski, socialinių tinklų srautuose. 2024 m. pradžioje modelis ir dainininkė Suki Waterhouse buvo nufotografuota su elegantiškais žaliais sportiniais bateliais, o po pasirodymo Kalifornijos muzikos festivalyje „Coachella“ ji vaikščiojo su geltonos spalvos sportiniais bateliais su mėlynais akcentais. Dėka tokių žvaigždžių rekomendacijų ir daugiau bendradarbiavimo dizainų, pavyzdžiui, 2024 m. „Sporty & Rich“ kolekcijos, SL 72 tapo vienu iš populiariausių metų gyvenimo stiliaus batų, siūlančių alternatyvą kitoms to laikotarpio mados tendencijoms dėl savo unikalaus sportinio paveldo ir klasikinio komforto derinio. Dėl to visiškai nauja sportinių batelių mėgėjų karta galėjo patirti šio modelio elegantišką, minimalistinį profilį, taip užbaigdama jo įspūdingą sugrįžimą.

© adidas

Ikoniniai sportiniai bateliai

„adidas SL 72“ pradžioje buvo super lengvi bėgimo bateliai, tačiau, kaip ir daugelis šio prekės ženklo tradicinių dizainų, jie peržengė sporto ribas ir tapo mados ikona. Šį įspūdingą kelią galima priskirti amžinai madingam išvaizdžiui, kurį sukūrė elegantiška, universali konstrukcija, minimalistinė estetika ir ryškūs spalvų deriniai, taip pat komfortui, kurį užtikrina minkšta amortizacija ir kvėpuojantis nailono viršus. Tačiau dar svarbiau yra tai, kad turtinga SL 72 istorija lemia jų nostalgišką retro patrauklumą ir įtikinamą ilgalaikio sėkmės istoriją.

Read more

SPORTSHOWROOM naudoja slapukus. Apie mūsų slapukų politiką..

Tęsti

Pasirinkite savo šalį

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East