SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-Kayano

Aukštųjų technologijų bėgikas, kuris ir toliau plečia ribas.

ASICS GEL-KAYANO
© ASICS

Svarbus metai

1986 m. buvo svarbūs metai ASICS, nes įvyko du reikšmingi įvykiai, kurie radikaliai pakeitė Japonijos sportinės aprangos prekės ženklo ateitį. Pirmasis buvo revoliucinės gelio pagrindu sukurtos amortizacijos technologijos pristatymas, o antrasis – talentingo jauno batų dizainerio Toshikazu Kayano atvykimas. Mažiau nei po dešimties metų Kayano kūrybinis talentas ir ASICS galinga gelio amortizacija susiliejo ir sukūrė vieną iš žymiausių ir ilgiausiai išlikusių prekės ženklo modelių: ASICS Gel-Kayano.

© ASICS

Neatsilikti nuo konkurentų

1970-aisiais rekreacinio bėgimo populiarumas paskatino didesnę aukštųjų technologijų avalynės paklausą, o batų amortizacija buvo smarkiai patobulinta, ypač sporto sektoriuje. 1980-aisiais ASICS pagrindiniai konkurentai turėjo savo unikalias amortizacijos technologijas: Nike išrado Air technologiją, o adidas pristatė Dellinger tinklo sistemą. Tuo tarpu japonų prekės ženklo dizaineriai vis dar daugiausia rėmėsi putomis, ir nors 1985 m. jiems pavyko sukurti tokius populiarius modelius kaip „Epirus“ ir „Alliance“, buvo aišku, kad norint neatsilikti nuo konkurentų, reikės sukurti unikalesnę amortizacijos technologiją.

Nauja technologija

Šios problemos sprendimas buvo ASICS Gel sistema. Kai ji pasirodė 1986 m., kompanijos kataloge ši technologija buvo apibūdinta kaip „naudojanti pusiau skystą, silikono pagrindu pagamintą medžiagą, kuri yra nuolat įdaryta į pagalvėles“, kad „absorbuotų didesnę smūgio jėgą ir energiją kiekvienam milimetrui storio nei putos ar įdarytas oras“. Toliau lyginant su „Nike“ konkurencine „Air“ technologija, tame pačiame straipsnyje teigiama, kad „ASICS Gel“ išlieka stabilus atliekant įvairius judesius, „nes jis taip pat gali geriau sugerti šlyties jėgas (judesius iš šono į šoną) nei oras“. Be to, gelio pagalvėlės išlaiko savo formą ilgais atstumais, todėl sumažina kojų nuovargį ir apsaugo nuo streso sukeliamų traumų, net ir po pakartotinio naudojimo.

© ASICS

Toshikazu Kayano ir „Gel-Kayano Trainer“

Vėlesniais metais ASICS toliau gamino aukštos kokybės bėgimo batelius, kurie galėjo konkuruoti su artimiausių konkurentų produkcija, visada pasikliaudama neįtikėtinu Gel amortizacijos stabilumu ir smūgių sugėrimo gebėjimu. Net ir atsiradus „Nike Air Max“ ir „adidas Torsion System“, „ASICS Gel“ išliko gerai vertinama technologija. Nepaisant to, kompanija turėjo toliau diegti naujoves, todėl Toshikazu Kayano, kuris jau dirbo prie tokių populiarių modelių kaip „Gel-Saga“, buvo pavesta sukurti 1992 m. „GT-Cool Xpress“ bėgimo batelių tęsinį. Paprašytas sukurti aukštos kokybės ilgų distancijų bėgimo batelius su įdomiu dizainu, į kurį būtų įtrauktos pažangiausios kompanijos technologijos, jis sukūrė ribas peržengiantį dizainą, kuris tapo žinomas kaip „Gel-Kayano Trainer“.

© ASICS

Įkvėpimo paieškos

Norėdamas įgyvendinti tokį ambicingą projektą, Kayano įkvėpimo sėmėsi iš ASICS įkūrėjo Kihachiro Onitsuka, kurio dizainą dažnai įtakojo gamta. Taigi, jis nukreipė savo žaismingą žvilgsnį į gamtą, tikėdamasis rasti išskirtinį gyvūną, kurio istorija patrauktų visuomenės širdis. Galiausiai jis pasirinko charizmatišką elnią. Šis tvirtas vabalas, dažnai laikomas naminiu gyvūnėliu jo gimtojoje Japonijoje, savo kietu išoriniu apvalkalu ir didžiuliais ragais primenančiais žandikauliais Kayano suteikė puikų stabilumo ir stiprybės naratyvą, tinkamą tvirtai bėgimo bateliui, galinčiam užtikrinti ilgalaikį palaikymą daugelio kilometrų distancijoje. Atsižvelgdamas į šią temą, jis suteikė bateliams ne mažiau galingą estetiką, kad nustatytų emocinį toną, ir taip sukūrė dvi pagrindines savybes: Hytrel išorinį skeletą, sudarantį ASICS logotipo juosteles ant batelių viršaus, ir dinamišką pado raštą, primenantį elnio vabalo galingų žandikaulių formą.

© ASICS

Galinga pado dalis

Nustačius vizualinę nuotaiką, Kayano pereėjo prie batelių techninių savybių, suteikdamas jiems geriausias ASICS technologijas. Pagrindas buvo dvigubo tankio EVA vidpadžiai, kurie užtikrino lengvą paramą ir gerą judesių kontrolę. Juose buvo įmontuota ASICS Gel amortizacijos sistema, susidedanti iš dviejų skirtingų tipų elastingų pado paminkštinimų. Priekinėje pėdos dalyje buvo minkšta porėta P-Gel pagalvėlė, o kulno dalyje – tvirtinanti theta gel pagalvėlė, matoma per mažą langelį pado apačioje. Šis putų ir gelio derinys užtikrino aukštą komforto lygį, puikų smūgių sugėrimą ir stabilumą.

© ASICS

Pažangus dizainas

Be to, „Gel-Kayano Trainer“ buvo papuoštas kitais funkciniais komponentais, įskaitant EVA ortopedinę vidpadį, kuri suteikė puikų palaikymą, bet prireikus galėjo būti pašalinta, spandekso „Mono-Tongue“ pritaikymo sistemą, kuri sujungė liežuvėlį su likusia elastine viršutine dalimi, kad būtų užtikrintas geresnis, kojinei panašus pritaikymas, ir „Coolmax“ pamušalu dengtą sintetinės odos išorę, kuri bateliams suteikė malonų kvėpavimą. Tuo tarpu tvirtas kulno stiprintuvas laikė pėdą vietoje, lankstūs grioveliai padoje leido pėdai judėti natūraliai, o vizualiai įspūdingas išorinis karkasas suteikė batų viršui tvirtumo ir struktūrinės paramos. Visi šie elementai kartu padarė „Gel-Kayano Trainer“ batus tuo, ką tuometinis ASICS katalogas vadino „pažangiausiais didelio nuvažiuojamo atstumo batais“.

© ASICS

Įsimintinas pavadinimas

Kai „Gel-Kayano Trainer“ buvo pirmą kartą išleisti 1993 m., jų pažangios technologijos, vabzdžių įkvėpta estetika ir aukštos kokybės konstrukcija padarė juos nepaprastai populiariais tiek Japonijoje, tiek užsienyje – Europoje ir Jungtinėse Valstijose. ASICS pavadino batelius savo dizainerio vardu, tikėdamasi, kad įsimenamas pavadinimas bus lengvai ištariamas anglakalbėse bendruomenėse, o kai 1995 m. jis sukūrė naują modelį, prekės ženklas nusprendė atsisakyti žodžio „Trainer“ ir pavadinti batelius tiesiog ASICS Gel-Kayano. Nuo tada šis įsimenamas pavadinimas tapo kokybės ir komforto sinonimu.

Kaizen

Per kelerius ateinančius metus ASICS ir Toshikazu laikėsi japonų principo „kaizen“, kuris reiškia laipsnišką ir nuolatinį funkcionalumo ir procesų tobulinimą. Nuo pat savo atsiradimo 1940-ųjų pabaigoje kaizen buvo taikomas įvairiose Japonijos pramonės šakose, siekiant supaprastinti procedūras ir sumažinti atliekas. Kalbant apie „Kayano“ liniją, šis požiūris paskatino nuolatinę batelių savybių ir gamybos metodų evoliuciją. Pasak Toshikazu, kaizen filosofija taip pat lėmė pokyčius bendrame dizaino procese: ankstyvieji modeliai buvo „orientuoti į estetiką“, vėlesnieji – „moksliškai pagrįstos funkcijos“, o naujausi modeliai – aplinkosaugos klausimai.

© ASICS

Įvairios įkvėpimo šaltiniai

Naudodami šį pažangų požiūrį, Toshikazu ir jo komanda kasmet sukūrė naujas ir patobulintas „Gel-Kayano“ versijas, semdamiesi įkvėpimo iš įvairių šaltinių – nuo gamtos, pavyzdžiui, mirtinojo maldininko, iki Japonijos kultūros elementų, pavyzdžiui, samurajų, ir kitų, įskaitant Europos sportinius automobilius, laikrodžius ir net žmogaus kūno anatomiją. Iš tiesų, pastaroji tema buvo viena iš labiausiai mėgstamų siluetų iš ankstyvųjų šios linijos metų: Gel-Kayano 5.

„Gel-Kayano 5“

1999 m. išleistas „Gel-Kayano 5“ modelis žymėjo perėjimą prie matomos technologijos, nes jo „Gel“ amortizacija buvo matoma per du langelius: vieną išorinėje pado dalyje, kitą – šoninėje kulno dalyje. Pagrindinė jo naujovė buvo „Duomax“ vidurinės pado dalies palaikymo sistema, kurioje buvo sujungta kempinė puta centre su tvirtesne puta vidinėje pusėje, kad būtų užtikrinta minkšta amortizacija ir sumažintas pernelyg didelis pronacija, taip stabilizuojant pėdą kiekvienu žingsniu. Kaip ir batelių Gel technologija, Duomax buvimas buvo pažymėtas didžiosiomis raidėmis, iškaltomis ant pado, kurios suteikė drąsią estetiką. Tuo tarpu pėdos viduryje formuota „Trusstic“ palaikymo sistema suteikė dar daugiau stabilumo, o paminkštinta liežuvė suteikė prabangų komfortą viršuje, o jos centre buvo įdėtas stilingas „ASICS“ prekės ženklo lopas. Visa tai padarė „Kayano 5“ puikiais daugiafunkciniais batais bėgimui, ėjimui ir kitoms sportinėms veikloms, ir jie iki šiol išlieka mėgstamiausiais tarp gerbėjų.

© ASICS

Mokslinis požiūris

Nuo tada „Gel-Kayano“ serijos dizainas tapo daug labiau orientuotas į mokslą ir našumą, nes buvo glaudžiau bendradarbiaujama su ASICS sporto mokslų institutu. ISS, įsikūręs Kobėje, Japonijoje, netoli ASICS korporacijos būstinės, buvo įkurtas 1985 m. Jis išaugo iš prekės ženklo technologijų tyrimų skyriaus ir 1990 m. buvo perkeltas į modernią tyrimų įstaigą, kurioje mokslininkai galėjo išbandyti pažangiausias medžiagas specialiai suprojektuotoje laboratorijoje, galinčioje imituoti įvairias oro sąlygas, kad būtų galima pamatyti, kaip avalynė elgsis kitokio klimato sąlygomis. Tai suteikė prekės ženklui pranašumą prieš konkurentus, leidžiant jo dizaineriams asmeniškai bendradarbiauti su mokslininkais, kurie kūrė jiems reikalingas medžiagas.

© ASICS

Toshikazu ir ISS

Bendradarbiaudama su sportininkais, treneriais ir dizaineriais ir visada atsižvelgdama į natūralius žmogaus judesius, ISS 2000 m. suteikė naują perspektyvą „Gel-Kayano 6“ bateliams. Jie atnaujino jų formą, kad būtų užtikrintas geresnis smūgių sugėrimas, ir įdiegė naują prekės ženklo „Impact Guidance System“ (IGS) sistemą, kuri yra bendras dizaino schemas, o ne viena konkreti funkcija. Siekdama palengvinti natūralesnį žingsnį, IGS įtraukė specializuotus komponentus, pavyzdžiui, stabilumo laikiklį aplink kulną, kuris pagerino kontrolę ir pritaikymą. Perėjus į naująjį tūkstantmetį, Toshikazu dirbo su ISS, siekdamas optimizuoti savo vardu pavadintą sportinių batelių liniją, ir prekės ženklas galiausiai nusprendė pradėti priskirti numerius kiekvienam modeliui, išleidus Gel-Kayano 7. Remiantis tuo metu išleistu ASICS katalogu, šis dizainas turėjo „tai, ką daugelis bėgikų laiko natūraliausiu kulno ir piršto perėjimu, kokį kada nors patyrė bėgimo bateliuose“, ir buvo 28 gramais lengvesnis už ankstesnį modelį, todėl juo buvo dar lengviau judėti.

© ASICS

Prekės ženklo keitimas

Bėgant metams, ISS ir kaizen principas atnešė drąsių pokyčių tiek technologijų, tiek sportinių batelių linijos estetikos srityje, o vienas iš ryškiausių pokyčių buvo 2003 m. išleistas „Gel-Kayano 9“ modelis. Be išlenktų apdailos elementų, Toshikazu nusprendė ant liežuvio lopelio kanji rašmenimis užrašyti savo pavardę. Nors tai suteikė bateliams unikalų stilių, kuris buvo populiarus už Japonijos ribų, bateliai nebuvo parduodami ASICS gimtojoje šalyje, nes savininkas Kihachiro Onitsuka bijojo, kad „Kayano“ bus klaidingai suprastas kaip naujas prekės ženklo pavadinimas. Dėl to tai buvo vienintelis pagrindinis modelis su akį traukiančiu liežuvio lopu, o kitais metais „Gel-Kayano 10“ grįžo prie tradiciškesnio prekės ženklo.

© ASICS

Olimpinis modelis

Technologiškai 10-asis modelis turėjo „Speva“ vidpadį, kuris buvo elastingesnis ir patvaresnis nei kiti modeliai, ir buvo pirmasis, kuriame buvo panaudota „Biomorphic Fit“ sistema, matoma priekinės ir vidurinės pėdos dalies šoninėje dalyje. Šis iš pažiūros paprastas papildymas sustiprino palaikymą aplink batų dalį, kuri judant patiria didžiausią įtampą ir deformaciją, taip užtikrinant geresnį pritaikymą ir papildomą komfortą, kai pėda yra judesyje. Šis modelis buvo toks įspūdingas, kad buvo pasirinktas kaip oficialus batų modelis Japonijos sportininkams, dalyvavusiems 2004 m. Atėnų olimpinėse žaidynėse.

Eros pabaiga

Toshikazu liko neatskiriama ASICS Gel-Kayano dizaino komandos dalis per keletą kitų modelių, pristatydamas tokias technologijas kaip „Space Trusstic System“, kuri palengvino vidurinės pado dalies deformaciją, kad pėda galėtų efektyviai funkcionuoti, ir „Solyte“ amortizacija, kuri buvo neįtikėtinai lengva, tuo pačiu labai patvari ir išskirtinai elastinga. Tačiau, 2007 m. sukūręs dar vieną tvirtą modelį „Gel-Kayano 13“, legendinis šios linijos kūrėjas ėmėsi kitų užsiėmimų ir galiausiai tapo ASICS turtingos archyvinės istorijos kuratoriumi.

© ASICS

„Gel-Kayano 14“

Toshikazu nesant, „Gel-Kayano 14“ reikėjo naujo dizainerio, ir prekės ženklas šiam darbui pasirinko Hidenori Yamashita. Dirbdamas pagal tuos pačius principus kaip ir jo pirmtakas, Yamashita padarė nedidelius technologijos pakeitimus, pavyzdžiui, pridėjo geriau priglundančią atminties putą kulno srityje, prieš kreipdamas dėmesį į batų estetiką. Vadovaudamasis „flash“ koncepcija, jis įsivaizdavo bėgiką, kuris kiekvienu žingsniu stumia save į priekį, ir šį energingą judesį perkėlė į visus vizualinius batelių aspektus, nuo intriguojančių tekstūrų iki dinamiškos formos apdailos. Ši idėja taip pat nulėmė jo spalvų pasirinkimą, kurios dažnai buvo ryškios ir metalinės, o visame dizaino projekte buvo įtraukti akį traukiantys atspindintys elementai. Bėgikai pamėgo „Gel-Kayano 14“ dėl jų neprilygstamo komforto ir aukštos kokybės konstrukcijos, tačiau bateliai tapo ypač įsimintini dėl savo įspūdingos išvaizdos ir tapo vienais iš labiausiai ieškomų „Kayano“ serijos modelių.

© ASICS

Apdovanojimai pelnęs batelis

Tačiau 2009 m. pasirodžius naujajam modeliui, 14-asis modelis išnyko. Kaip ir „Gel-Kayano 14“, „15“ modelis buvo apdovanotas už savo bėgimo savybes, kurios buvo pagerintos įdėjus dar daugiau „Gel“ amortizacijos ir įdiegus asimetrinę raištelių sistemą, kuri sumažino trintį ir pagerino prigludimą, atkartodama natūralią pėdos formą. Nors prekės ženklas visada leisdavo „Gel-Kayano“ modelius vyrams ir moterims, 15-oje versijoje kiekvieno modelio technologija buvo pritaikyta konkrečiai lyčiai, todėl padidėjo moterų gerbėjų skaičius. Iki tol pardavimus dominavo vyrai bėgikai, tačiau 2009 m. skaičiai parodė beveik vienodą pasiskirstymą.

Prioritetų pasikeitimas

16 ir 17 modeliai buvo panašūs į „Gel-Kayano 15“, tačiau 2012 m. išleistas 18 modelis žymėjo dar vieną kaizen įkvėptą prekės ženklo prioritetų pokytį. Atsižvelgdama į augantį pasaulinį susirūpinimą aplinkos klausimais, ASICS nusprendė kreiptis pagalbos į Masačusetso technologijos institutą (MIT), kad sumažintų savo naujausių batelių poveikį planetai. Ši etiškesnė pozicija nuo tada pakeitė ankstesnių modelių estetinį ir technologinį požiūrį kaip pagrindinį kiekvieno naujo Gel-Kayano dizaino prioritetą.

© ASICS

Švenčiant jubiliejų

2013 m. ASICS šventė 20-metį „Gel-Kayano“ istoriją, išleisdama 20-ąjį modelį. Sukurti patyrusio bėgimo batelių dizainerio Yoshiyasu Ando, kuris į kompaniją įstojo 2004 m., bateliai buvo praturtinti dviejų dešimtmečių pažangiausiomis technologijomis. Vėlgi buvo naudojama IGS sistema su Gel amortizacija priekiniame bato dalyje ir kulne bei Guidance Line per vidurį, siekiant subalansuoti nešiojančiojo svorį. Jie taip pat turėjo „Dynamic Duomax“ vidpadį, kuriame buvo naudojama „FluidRide“ ir „SpEVA 55“ technologija su kintamo tankio putomis, siekiant užtikrinti geresnį stabilumą ir paramą, dvigubo sluoksnio tinklinį viršų, austą iš lengvų pluoštų, kad būtų minkštas ir kvėpuojantis, bei naują „FluidFit“ komponentą, sudarytą iš suvirintų antklodžių tinklo, sujungto su viršumi, siekiant užtikrinti patogų, lankstų prigludimą ir puikų fiksavimą. Šis paskutinis elementas parodė urbanistines „Gel-Kayano 20“ dizaino inspiracijas, kurios suteikė jam unikalią architektūrinę estetiką ir padarė jį populiarų dėl savo išvaizdos ir savybių.

© ASICS

Nuolatinės inovacijos

Ando liko pagrindiniu Gel-Kayano serijos dizaineriu ir tolesnių modelių kūrimo metu padėjo padaryti 21 modelį žymiai lengvesnį ir patogesnį nei jo pirmtakai, naudodamas atnaujintą FluidRide technologiją, o 22 modelio viršuje įdiegė besiūlį tinklelį, kuris pagerino kvėpavimą ir dar labiau sumažino svorį. 23 modeliui jis pridėjo „Flytefoam Propel“ technologiją, kurios avangardinė konstrukcija apėmė naujai sukurtą TPS elastomerą, pagamintą iš lengvos putos, kuri užtikrino didelį energijos grąžą ir suteikė bėgikui daugiau energijos žingsniui, nepakenkiant patvarumui. Ši elastinga pado paminkštinimas buvo perkeltas į 24 ir 25 modelius, kurie buvo labai mėgiami dėl savo glotesnio, aerodinamiškesnio dizaino, kojinės formos pritaikymo ir kimono įkvėptos estetikos. Tačiau „Gel-Kayano 25“ nebuvo vienintelis 2018 m. išleistas modelis; šiais metais „ASICS“ grįžo prie kai kurių populiariausių serijos modelių, pradėdama nuo tikros klasikos: „Gel-Kayano 5“.

© ASICS

Klasikos sugrįžimas

2010-ųjų viduryje ir pabaigoje atsirado nostalgija retro sportiniams bateliams, įskaitant tinkleliu dengtus, metaliniais apdailos elementais puoštus sportinius batelius iš Y2K eros ir vadinamuosius „tėčio batelius“ iš 80-ųjų ir 90-ųjų. Kai ASICS 2018 m. vėl išleido Gel-Kayano 5, jis atitiko kažką tarp šių dviejų stilių, nes jo praktiška konstrukcija, kurioje buvo panaudotos senos technologijos, pvz., Duomax, ir naujos, pvz., Quadra-lacing, užtikrino aukštą komforto lygį. Be to, jo stori padas, sluoksniuotas viršus ir vintage stiliaus prekės ženklas išskyrė jį kaip puikų „tėčio batelį“, atitinkantį normcore tendenciją.

© ASICS

Šventės ir nostalgija

Prekės ženklas pagerbė naująjį „Gel-Kayano 5“ ir jo japonų šaknis surengdamas vakarėlį Berlyno naktiniame klube „IPSE“, kuris yra įsikūręs gyvybingo ir eklektiško Kreuzberg rajono centre, prie Šprė upės kranto. Vienoje pusėje grožėdamiesi upės grožiu, kitoje – miesto šurmuliu, eklektiška sportinių batelių entuziastų, gatvės mados gerbėjų ir mados žinovų grupė susirinko švęsti „Gel-Kayano 5“ batelių pristatymą ir padėjo stilingai pristatyti retro stiliaus modelį. Tuo tarpu platesnė reklaminė kampanija žaidė su nostalgija, pateikdama produktų nuotraukas, primenančias 90-ųjų žurnalų nuotraukas, su senamadiškais šūkiais, tokiais kaip „Be ASICS neįmanoma išrašyti klasikos“ ir „Bėk kaip 99-aisiais. Pažodžiui.“ Vienos reklamos apačioje buvo užrašyti žodžiai: „Artimiausią ASICS platintoją rasi internete.“ Tai buvo malonus prisiminimas apie interneto pradžią tiems, kurie ją patyrė, ir linksmas istorijos fragmentas tiems, kurie buvo per jauni, kad ją prisimintų.

© ASICS

Alternatyvūs modeliai

Praėjus metams po sugrįžimo, ASICS sukūrė du alternatyvius Gel-Kayano 5 modelius: 5.1 ir 5 360. 5.1 modelis turėjo greitesnę formą nei originalas ir buvo pagamintas iš naujausių medžiagų, kurios žymiai sumažino jo svorį ir padidino komfortą. Tuo tarpu 360 modelis buvo labiau hibridinis sportinis batelis, turintis 1999 m. modelio pagrindinę formą ir modernią Gel-Quantum 360 amortizaciją, kuri turi 360 laipsnių Gel vidpadį ir Flytefoam technologiją, užtikrinančią maksimalų smūgių sugėrimą ir paramą.

© ASICS

Įkvepiančios bendradarbiaujantys

Šis novatoriškas „Gel-Kayano 5“ modelio perdarymas patraukė Angelo Baque ir jo gatvės drabužių prekės ženklo „Awake NY“ dėmesį, o tai lėmė stilingų bendradarbiavimo modelių „360“ atnaujinimo sukūrimą. Baque, kurį ASICS patraukė dėl šio prekės ženklo populiarumo tarp įvairių Paryžiaus jaunimo grupių, sukūrė sidabrinės ir žalios spalvų modelį, įkvėptą jo vaikystės klajonių Niujorke, o jo metalinės spalvos buvo tiesiogiai įtakotos nerūdijančio plieno Unisphere miesto Flushing Meadows Corona parke. Be to, jis sukūrė auksinės ir juodos spalvų modelį, įkvėptą šiltos Paryžiaus gatvių apšvietimo šviesos, kai Prancūzijos sostinė pereina iš dienos į naktį. Tuo pačiu metu OG Kayano 5 buvo pristatytas keliuose aukštos klasės bendradarbiavimo projektuose, įskaitant bendradarbiavimą su Berlyno drabužių prekės ženklu GmbH ir įtakinga mados dizainere Vivienne Westwood.

© ASICS

„Gel-Kayano 26“ ir Vivienne Westwood

Netrukus Vivienne Westwood prisijungė prie bendradarbiavimo kuriant pagrindinę Gel-Kayano liniją, kai ASICS ėmė ieškoti savo archyvuose, ką galima pasimokyti, kad jų flagmanas taptų dar efektyvesniu sportiniu batu. Tai lėmė, kad Gel-Kayano 26 buvo atnaujinta Gel technologija ir kulno fiksavimo sistema, kuri pagerino stabilumą ir apsaugojo pėdą nuo traumų. Nors bendrai išleista versija buvo aukštųjų technologijų bėgimo bateliai, Westwood bendradarbiavimo bateliai buvo unikalus mados elementas, įkvėptas 1980-ųjų Naujojo romantizmo laikotarpio, kai ji pradėjo savo karjerą mados pasaulyje ir sukūrė seriją maišelių formos batelių kolekcijai, pagrįstai Viktorijos laikotarpio stiliumi. 2020 m. ji tai panaudojo, kad suteiktų „Gel-Kayano 26“ visiškai kitokį išvaizdą, sukūrė dvi monochromines spalvų gamas su tvirtu „Ripstop“ nailonu viršuje, apdengtu išskirtiniu tinkleliu, kurį galima priveržti naudojant reguliuojamą užsegimo sistemą.

© ASICS

Grįžta dar vienas mėgstamiausias siluetas

Legendinis britų dizaineris tada sukūrė bendradarbiavimo versiją „Gel-Kayano 27“, šį kartą įtraukdamas į ją „pasidaryk pats“ estetiką, kuri šlovino dizaino meistriškumą, taip pat naudodamas patvarias medžiagas, kad batai būtų galingi tiek fiziškai, tiek vizualiai. Be to, ASICS išleido bene populiariausią retro modelį iki šiol: Gel-Kayano 14. Iš pradžių prekės ženklo vadovai svarstė galimybę vėl išleisti Gel-Kayano 13, tačiau juos įtikino pasirinkti kitą kelią bulgarų vyriškų drabužių dizaineris Kiko Kostadinov, kuris tapo patikimu mados konsultantu nuo pat pirmojo bendradarbiavimo su jais 2018 m. Jie gerbė jo nuomonę ir todėl paklausė jo patarimo, kad „Gel-Kayano 14“ futuristinė estetika suteikia galingą greičio pojūtį ir daro jį dinamiškesniu pasirinkimu. Vadovaujantis Kostadinovo patarimu, Hidenori Yamashita buvo pakviestas perdaryti savo originalų dizainą, papuošdamas jį lengvu tinkleliu, blizgančiais metaliniais apdailos elementais ir spalvingomis detalėmis. Y2K stiliaus atnaujinti „Gel-Kayano 14“ tapo idealiais sportiniais batais tuo metu vyravusioms mados tendencijoms ir tapo dar labiau geidžiamais nei 2008 m. versija.

© ASICS

Technologijų ir dizaino ribų peržengimas

Per kelerius ateinančius metus ASICS į šią seriją įdiegė dar daugiau novatoriškų technologijų, „Gel-Kayano 28“ modelį papildydama FF Blast amortizacija. Ši lengva, elastinga medžiaga užtikrino aukštą energijos grąžą ir buvo patobulinta iki FF Blast Plus 29 modelyje, kuris buvo 19 % lengvesnis nei ankstesnė versija. Nors šie komfortą užtikrinantys atnaujinimai padarė kiekvieną naują „Gel-Kayano“ modelį populiaria sportine pasirinkimu, tradicinis „Gel-Kayano 14“ stilius padarė jį privalomu gyvenimo būdo sportiniu batu. Jie tapo ypač geidžiamais kaip bendradarbiavimo šablonas, kuris prasidėjo nuo keturių dalių rinkinio iš Kiko Kostadinov 2020 m., prieš Angelo Baque sukuriant savo ryškių spalvų dizainą 2021 m., o amerikiečių DJ Zack Bia šventė savo muzikos leidyklos „Field Trip Recordings“ atidarymą su patrauklia juodos ir baltos spalvų kombinacija 2022 m. Tačiau bene sėkmingiausias iš visų „Gel-Kayano 14“ bendradarbiavimo projektų buvo 2022 m. projektas su Justino Saunderso kūrybine dizaino studija „JJJJound“, kuri sukūrė du elegantiškus sidabro spalvos modelius, papuoštus rafinuotu dvigubu prekės ženklu.

© ASICS

30 metų „Gel-Kayano“

2023 m., kai „Gel-Kayano 14“ palaipsniui įsitvirtino kaip vienas iš ikoninių batelių visoje serijoje, bendradarbiaujant su tokiomis stilingomis kompanijomis kaip „atmos“, „KITH“, „Aritzia“ ir „Unaffected“, „ASICS“ šventė linijos 30-metį su „Gel-Kayano 30“. Jos dizaineriai rūpinosi aplinka, todėl batelių viršutinė dalis pagaminta iš mažiausiai 75 % perdirbtų medžiagų, o FF Blast Plus Eco putos – iš maždaug 20 % biologiškai pagrįstų medžiagų, o vidpadžiai dažyti naudojant procesą, kuris sunaudoja 33 % mažiau vandens ir sumažina anglies dioksido išmetimą 45 %, palyginti su tradiciniais metodais. Jie taip pat įdėjo daug pažangių technologijų, pridėdami patvarų „Ahar Plus“ kulno įdėklą, specialiai sukurtą elastinę megztą viršutinę dalį ir naujausią „PureGEL“ amortizaciją, kuri buvo 65 % minkštesnė nei ankstesnės šio prekės ženklo gelio technologijos. Padas buvo aprūpintas nauja „4D Guidance System“ sistema, kuri prisitaiko prie individualaus bėgiko pėdos formos, užtikrina pusiausvyrą ir sklandžiai veda pėdą kiekvienu žingsniu.

© ASICS

Ypatingas šventimas

Kartu su „Gel-Kayano 30“ išleidimu, „ASICS“ nusprendė pagerbti savo flagmaninių bėgimo batelių istoriją specialiu modeliu, pavadintu „Gel-Kayano Legacy“. Jo dizaineris buvo Yuuki Okumura, kuris nuo 2013 m., kai prisijungė prie kompanijos, jau buvo prisidėjęs prie kelių „Gel-Kayano“ modelių kūrimo, todėl jis buvo puikus asmuo, galėjęs sujungti įvairius šios linijos praeities aspektus. Jo dizainas apėmė estetinės komponentus iš pagrindinių Gel-Kayano stilių, įskaitant originalų Gel-Kayano Trainer, taip pat technologijas, kurios buvo svarbūs jo plėtros etapai. Kiekviena spalvų gama taip pat buvo pagrįsta viena iš archyvų, ir Gel-Kayano Legacy tapo galinga visos serijos švente.

© ASICS

Gel-Kayano 20 nauja versija

Tuo metu „Gel-Kayano“ retro modeliai tapo tokie pat populiarūs kaip ir kiekvienas naujas modelis, o 2024 m. sugrįžo dar vienas tradicinis modelis: 2013 m. „Gel-Kayano 20“. Jis buvo sukurtas bendradarbiaujant su prabangiu prancūzų mados prekės ženklu „Kenzo“, kurį 1970 m. įkūrė velionis japonų dizaineris Kenzo Takada. Nuo 2021 m. kitas japonų mados dizaineris Nigo dirba „Kenzo“ meno direktoriumi, ir būtent jis sukūrė tris įsimintinus gyvenimo stiliaus sportinius batelius šiai kolekcijai. Du iš jų buvo puošti dirbtiniu kailiu su tigro dryžiais, simbolizuojančiais abu prekės ženklus, o trečiasis buvo padengtas spalvotų plokščių mozaika, ant kiekvienos iš jų buvo iškaltas savitas raštas. 

© ASICS

Ronnie Fieg ir „Gel-Kayano 12.1“

Vėliau tais pačiais metais Ronnie Fieg ir jo Niujorke įsikūręs gyvenimo stiliaus prekės ženklas KITH sugrąžino dar vieną tradicinį modelį, sukūrę amžiną bendradarbiavimo rezultatą – hibridinį modelį, žinomą kaip Gel-Kayano 12.1. Jis sujungė Toshikazu Kayano 2006 m. Gel-Kayano 12 modelį su 2015 m. ASICS maratono bateliais Gel-Nimbus 17, kad būtų išgautas geriausias abiejų modelių derinys. Dėl tinklelio, metalinių detalių ir spalvingų akcentų derinio šie bateliai tapo dar vienu klasikinio Y2K stiliaus sportiniu batu, o „Kayano“ charakteringas liežuvio lopas iš „Gel-Kayano 9“ modelio sugrįžo ant kairiojo bato, o ant dešiniojo buvo užrašytas žodis „draugas“ kanji rašmenimis, kaip nuoroda į Fieg prekės ženklo „Kith and Kin“ šūkį.

© ASICS

Technologinis šedevras

Nors šios bendradarbiaujant sukurtos kolekcijos atnešė „Gel-Kayano“ sėkmę mados pasaulyje, „ASICS“ sporto mokslininkai ir batų ekspertai vis dar sunkiai dirbo tobulindami pagrindinę „Kayano“ liniją, ir 2024 m. jie išleido iki šiol technologiškai pažangiausius prekės ženklo bėgimo batelius: „Gel-Kayano 31“. Kaip ir jo pirmtakas, jis buvo sukurtas siekiant stabilumo ir palaikymo, su patobulinta 4D Guidance System sistema, PureGEL amortizacija, FF Blast Plus Eco putomis, inžineriniu tinkliniu viršumi, OrthoLite X-55 vidpadžiu, atspindinčiais elementais ir nauja hibridine ASICSGrip pado danga, kuri užtikrino didesnį sukibimą nei bet kada anksčiau. Šis neįtikėtinai futuristinis dizainas liudija prekės ženklo nuolatinį siekį kurti geriausią sportinę avalynę labiausiai dirbantiems sportininkams.

© ASICS

Nesenstantis „Gel-Kayano“

Jau daugiau nei tris dešimtmečius Gel-Kayano stebina bėgikus ir sportinių batelių gerbėjus savo novatorišku dizainu, kuris visada stengiasi išnaudoti technologijas iki maksimumo, kad būtų pasiektas aukščiausias stabilumo, komforto ir palaikymo lygis. Nors ši serija ilgą laiką buvo laikoma tik sportine, pastaruoju metu ji įsitvirtino aukštosios mados pasaulyje, bendradarbiaudama su daugeliu didžiausių šio verslo vardų. Tačiau iš esmės Gel-Kayano lieka Toshikazu Kayano išradingo proto ir žaismingo dvasios produktas, kurie suteikė serijai amžiną patrauklumą, kuris išliks dar daugelį metų.

Read more

SPORTSHOWROOM naudoja slapukus. Apie mūsų slapukų politiką..

Tęsti

Pasirinkite savo šalį

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East