SPORTSHOWROOM

New Balance

2002R

Pamirštas sportinis batelis, kuris padarė įspūdingą sugrįžimą.

New Balance 2002R
© New Balance

Kintančios tendencijos

1990-ųjų ir 2000-ųjų metais „New Balance“ sukūrė seriją tvirtų, našumo orientuotų bėgimo batelių. Tuo metu jie buvo populiarūs tarp tam tikrų grupių, ypač tarp tėvų, kurie norėjo praktiškų sportinių batelių, užtikrinančių kasdienį komfortą. Nors iš pradžių jie nebuvo laikomi ypač stilingais, 2010-ųjų pabaigoje šie funkcionalūs modeliai sugrįžo kaip mėgstami gyvenimo stiliaus modeliai ir buvo priimti vadinamosios „tėčio batelių“ mados sekėjų. „New Balance“ išleido keletą Y2K eros dizainų, kurie buvo gerai priimti tiek senosios, tiek naujosios kartos. Vienas iš jų buvo 2002R – beveik pamirštas batelis, kuris tapo vienu iš labiausiai geidžiamų mados daiktų savo laikais.

© New Balance

Prabangios inspiracijos

Originalus MR2002 modelis buvo išleistas kaip dalis sėkmingos prekės ženklo 1000 serijos ir buvo sukurtas sportiniam naudojimui. Tačiau, kai jis buvo sugalvotas 2008 m., tikslas buvo sukurti prabangų siluetą, kurį žmonės rinktųsi ne kaip sportinius batelius, o kaip rafinuotą mados pasirinkimą. Andrew Nyssen buvo atsakingas už batelių viršutinės dalies kūrimą, ir norėdamas pasiekti reikiamą mąstyseną, kad galėtų įsivaizduoti aukštos klasės avalynę, jis įsivaizdavo, kokius sportinius batelius galėtų nešioti įmonės vadovas. Iš tiesų, dizaino kūrimo proceso metu jis nupiešė „New Balance“ generalinio direktoriaus Robo DeMartini atvaizdus su 2002 m. prototipais ant kojų kaip tam tikrą koncepcijos įrodymą. Be to, Nyssenas sėmėsi įkvėpimo iš prabangos srityje dirbančių prekių ženklų, įskaitant Šveicarijos laikrodžių gamintoją „Hublot“ ir automobilių gamintoją „Bentley“, iš kurių jis pasisėmė idėją sukurti kažką turtingo ir prabangaus, kas taip pat veiktų aukščiausiu lygiu.

© New Balance

Išskirtinis batų viršus

Turėdamas galvoje šias koncepcijas, Nyssen sukūrė batų viršų iš aukščiausios kokybės nubuko odos su kvėpuojančio tinklelio sluoksniu, kuris suteikia papildomą komfortą. Jis pridėjo gausią paminkštinimą aplink kulkšnį ir liežuvį, o vidų išklijavo antibakterine, prakaitą sugeriančia zomšine medžiaga, kuri suteikia prabangų minkštumą aplink pėdą. Užrašas „USA“ ant kulno atskleidė, kad tai buvo dalis prekės ženklo „Made in USA“ serijos, kurią sudarė kruopščiai pagaminti, aukščiausios kokybės modeliai, o sudėtingas sluoksnių sluoksniavimas suteikė labiau apgalvotą stilių, nei paprastai būna bėgimo bateliuose.

© New Balance

Aukščiausios kokybės padas

Pasirinkęs tinkamą sudėtingą batų viršų, Nyssen dabar reikėjo ne mažiau klasikinės ir aukštos kokybės pado, todėl jis kreipėsi patarimo į „New Balance Performance Running Team“ ekspertus. Jis paprašė jų naujausios pado dalies ir gavo kitą sportinio stiliaus modelį, vadinamą „1906“. Šie aukščiausios kokybės bėgimo bateliai buvo ką tik sukurti, todėl juose buvo panaudoti geriausi ir labiausiai palaikantys prekės ženklo komponentai. Vidurinė pado dalis buvo su visą ilgį užimančia „N-ergy“ amortizacija, kuri buvo gelio pagrindu sukurta sistema, užtikrinanti puikų patvarumą, amortizaciją ir komfortą. Po ja buvo sluoksnis iš tvirtos gumos su lanksčiais grioveliais, palengvinančiais natūralų pėdos judėjimą, ir sudėtingas protektoriaus raštas, užtikrinantis išskirtinį sukibimą. Galiausiai pėdos skliautas buvo palaikomas lengva, bet tvirta struktūra, vadinama „Stability Web“, kuri neleido vidurinei pėdos daliai sulenkti ir taip sumažino tokių sutrikimų kaip pėdos fasciitas tikimybę.

© New Balance

Aukščiausios kokybės sportiniai bateliai už atitinkamą kainą

Siekiant užtikrinti, kad šis aukštos kokybės padas atitiktų rafinuotą Nyssen batų viršaus estetiką, dizaineris pakeitė jo išvaizdą ir spalvą, kad jis labiau primintų elegantiškus kasdienius batus nei sportinius. Idėja buvo sukurti siluetą, kuris prireikus galėtų atlikti aukšto lygio sportines funkcijas, bet iš tiesų būtų skirtas kasdieniam neformaliam naudojimui. Todėl, kai 2010 m. pasirodė „2002“ modelis, jis atrodė ir jautėsi puikiai, todėl legendinis sportinių batelių kūrėjas Ronnie Fieg, gavęs elegantišką spalvų derinį, jį apibūdino kaip „tobulą 10“. Tačiau, kadangi jie buvo gaminami JAV, naudojant aukščiausios klasės technologijas ir aukštos kokybės medžiagas, jie taip pat turėjo būti parduodami už žymiai aukštesnę kainą nei dauguma kitų batų rinkoje, todėl daugeliui žmonių jie buvo nepasiekiami. Net Nyssenas buvo nustebęs, kad jie buvo tokie brangūs, ir nors 2002 m. modelis susilaukė nedidelio kultinio populiarumo, kai kurie jį laikė tam tikru statuso simboliu, jis nepasiekė tokio populiarumo lygio, kokio tikėjosi jis ir prekės ženklas. Netrukus jis nugrimzdo į užmarštį ir buvo beveik pamirštas.

© New Balance

Išgelbėtas iš užmaršties

Daugelį metų „2002“ modelis nebuvo minimas kalbant apie sportinius batelius ir galėjo lengvai visiškai išnykti iš istorijos, jei ne „New Balance Japan“ darbuotojo Tetsuya Shono darbas. Būdamas didelis originalaus 2002 modelio, kuris tapo gana populiarus mados elementas jo gimtojoje šalyje, gerbėjas, Shono pirmą kartą pagalvojo apie jo sugrąžinimą 2018 m. Jo teorija buvo, kad tai papildytų 990 modelio sėkmę, siūlant kitokią alternatyvą, kuri kontrastuotų, bet nesikirstų su prekės ženklo flagmanu. Jis sugalvojo planą, kaip jį vėl išleisti, ir nusprendė, kad 2020 m. yra puikus metai tai padaryti, nes tai bus 2002 m. modelio 10-metis jubiliejus. Tačiau tam reikėjo rimtų pastangų, kad modelis būtų laiku atkurtas, ypač todėl, kad originaliame modelyje naudota 1906 vidurinė padas dabar jau nebegaminama.

© New Balance

Originalios versijos atkūrimas

Vietoj to, kad būtų išsigandęs dėl būtinybės rasti naują pado dalį, Shono tai laikė proga eksperimentuoti ir diegti naujoves. Jis perkėlė kūrimo ir gamybos procesą į Aziją, kur tai buvo galima padaryti daug greičiau ir pigiau nei Jungtinėse Valstijose, tuo pačiu išlaikant aukštus „New Balance“ kokybės kontrolės standartus. Bendradarbiaudamas su pasauliniu kūrybinio dizaino vadovu Taylor Canby, kuris tuo metu „New Balance“ dirbo jau beveik dvidešimt metų, Shono ieškojo pado, kuris atitiktų 2002 m. modelio formą, nes planavo tiksliai atkurti Nyssen viršutinės dalies dizainą. Canby ėmėsi šios paskutinės užduoties, atidžiai atrinkdamas medžiagas, kurių kokybė prilygo originalioms, ir ieškodamas spalvų, kurios atitiktų originalą, ypač daug dėmesio skirdamas tiksliam pirmojo MR2002 spalvų derinio pilkos nubuko apdailos atkūrimui. Jis atidžiai kreipė dėmesį į kiekvieną detalę, kad naujas siluetas pasiektų tokį patį stiliaus ir rafinuotumo lygį kaip 2010 m. batai, suteikdamas profesionalaus meistriškumo jausmą, susijusį su „Made in USA“ modeliu, nors dabar jis buvo gaminamas Azijoje.

© New Balance

Nauja padas

Canby tobulindamas batų viršų, Shono tęsė pado paieškas ir netrukus rado tokį, kuris atrodė tinkamas. Jis jį rado kitame 2010 m. pradžios modelyje, 860v2, kuris buvo išleistas 2019 m. kaip dalis prekės ženklo pastangų pagerbti savo klasikinius modelius ir pasinaudoti retro bėgimo batelių mados tendencija. Ši lengva padas buvo puikus funkcionalus elementas, turintis ABZORB amortizaciją priekiniame bato dalyje ir ABZORB SBS bei N-ergy technologijas kulno dalyje.

© New Balance

Sėkmingas prototipas

Shono ir Canby stengėsi kuo geriau sujungti dvi batų puses, bet iki pirmojo prototipo atsiradimo nežinojo, ar jiems pavyks. Laimei, kai jis atėjo, pora buvo labai patenkinta. Jis ne tik atitiko originalą, bet netgi veikė šiek tiek geriau, kaip patvirtino pats Nyssen, kuris vėliau pakomentavo, kad 860v2 pado dalis vizualiai šiek tiek geriau derėjo su bendru 2002 modelio dizainu.

© New Balance

Nauja pradžia

Dėl Shono ir Canbys sunkaus darbo, kai atnaujintas modelis buvo išleistas 2020 m. rugsėjį, jis greitai pranoko originalo sėkmę. Dabar vadinamas „New Balance 2002R“, jo viršutinė dalis turėjo visą savo pirmtako klasę ir stilių, su tuo pačiu aukštos kokybės medžiagų, tokių kaip prabangus zamšelis, patvari oda ir kvėpuojantis tinklelis, deriniu, suteikiančiu jam madingą Y2K eros bėgimo batelių išvaizdą. Kaip ir 2010 m. versija, jo liežuvėlis ir kulnas buvo su storu paminkštinimu, kad būtų patogūs ir prigludę, o charizmatiški apdailos elementai ir elegantiškas prekės ženklas suteikė stilingą ir universalią retro išvaizdą. Dėl atnaujintos pado dalies jis taip pat buvo techniškai patobulintas ir tapo dar patogesnis, stabilesnis ir geriau palaikantis nei anksčiau. Didelis pado aukštis leido įdėti gausų ABZORB, ABZORB SBS ir N-ergy Gel amortizacijos mišinį, kuris kartu sudarė tvirtą, apsaugančią platformą, pakankamai lanksčią, kad išlaikytų natūralų pėdos judėjimą. Patobulinta „Stability Web“ sistema stabilizavo pėdos vidurį, o patvari guma dengė išorinę pado dalį, užtikrindama puikų sukibimą ir ilgaamžiškumą. Visa tai buvo įdėta į stebėtinai lengvą paketą, kuris buvo idealus kasdieniam naudojimui. Galbūt svarbiausia, kad jis buvo žymiai pigesnis nei originalus 2002 m. modelis, todėl buvo prieinamas ir patrauklus daug platesnei auditorijai.

© New Balance

Ankstyvieji bendradarbiavimai

Kai buvo išleistas pirmasis 2002 modelis, „New Balance“ nebuvo žinoma dėl bendradarbiavimo, bet po dešimties metų ji tapo viena iš populiariausių sportinių batelių prekių ženklų, su kuria bendradarbiauja kitos kūrybinės įmonės. Dėl to 2002R modelis nuo pat pradžių pasinaudojo išorės įnašu. Netrukus po to, kai 2020 m. rugsėjį pasirodė pirmieji bendri spalvų variantai, kurie buvo panašūs į prieš dešimt metų pagamintų modelių tamsius, pilkus atspalvius, Korėjos gatvės drabužių prekės ženklas „this isneverthat“ sukūrė du subtilius dizainus, būdingus minimalistiniam stiliui, kurie suteikė 2002R modeliui didelį populiarumą ir intrigą. Netrukus buvo sudaryti kiti partnerystės susitarimai, įskaitant susitarimą su Taivano drabužių boutique „Invincible“ ir Daisuke Obana mados prekės ženklu „N. HOOLYWOOD“, kuris sukūrė patrauklų spalvų derinį, primenantį ankstesnių „New Balance“ bendradarbiavimo projektų elementus. „Invincible“ įkūrėjas Michael Vincent pasirinko 2002R modelį, nes manė, kad jis „tinka šiam momentui ir ateityje gali tapti klasika“. Paaiškėjo, kad jis buvo teisus, nes kitas bendras leidimas buvo pasirengęs iškelti atnaujintą siluetą į sportinių batelių kultūros priešakį.

© New Balance

Tebūnie taika kelionėje

Šie nepamirštami bendradarbiavimo sportiniai bateliai buvo ryškiai oranžinės spalvos, sukurti kartu su įtakingu avalynės dizaineriu Salehe Bembury. Tuo metu jis buvo neseniai paaukštintas „Versace“ sportinių batelių ir vyriškos avalynės viceprezidentu ir buvo žinomas dėl savo sugebėjimo kurti prabangius batus su gatvės stiliaus akcentais; šią reputaciją jis susikūrė dirbdamas su Kanye Westu jo epiniame „Yeezy“ projekte. Visada siekdamas naujovių ir norėdamas daryti kažką kitaip, Bembury savo pirmam bendradarbiavimui su sportinių batelių gamintoju pasirinko modelį 2002R, o ne labiau žinomą 992, nes jis atspindėjo jo nostalgišką ryšį su „New Balance“ ir buvo labiau išsiskiriantis jo idėjoms įgyvendinti. Įkvėptas ryškių atspalvių, kuriuos sukuria Navajo smiltainio sienos Antelope Canyon, Arizonoje, kur jis dažnai eidavo pėsčiomis, Bembury papuošė savo 2002R modelio batelių odinius apvalkalus ryškia deginto oranžo spalva. Vaikščiodamas po sudėtingą kanalų sistemą, sudarančią kanjoną, jis galėjo nurimti, todėl šį faktą atspindėdamas batelių pavadinimu pasirinko frazę „Peace Be The Journey“ iš 1993 m. filmo „Cool Runnings“. Prieš išleidžiant šiuos įspūdingus sportinius batelius, amerikiečių muzikantas John Mayer juos pristatė „Instagram“ tinkle, o jo žvaigždės statusas padėjo sukurti susidomėjimą bendru dizainu. Kai bateliai pagaliau pasirodė 2020 m. spalio 23 d., jie buvo nepaprastai paklausūs.

© New Balance

Sparčiai auganti kolekcija

Salehe Bembury bendradarbiavimo populiarumas turėjo didelį poveikį bendram „New Balance 2002R“ sėkmei, o vėlesniais metais jo populiarumas toliau augo. Kartu su nuolat besiplečiančia stilingų bendrų spalvų gama, prekės ženklas su savo bendradarbiavimo partneriais sukūrė keletą unikalių versijų. 2021 m. Bembury sukūrė antrą spalvų variantą , pavadintą „Water Be The Guide“, kuris buvo pagrįstas gražiais mėlynai žaliais Grand Canyon Havasu Falls tonais. Maždaug tuo pačiu metu japonų gatvės drabužių prekės ženklas BAPE sukūrė „Apes Together Strong Pack“, kurį sudarė dvi sportinės batelės, abiejose su akį traukiančiu ryklio peleko grafiniu motyvu, apjuosiančiu kulną, ir prekės ženklo prekės ženklo kamufliažo spaudiniu ant pagrindo. Tačiau bene įspūdingiausi 2002R modeliai 2021 m. buvo trys modeliai, sudarantys dizainerio Yue Wu „Protection Pack“. Iš pradžių pavadintas „Refined Future“, pagal idėją, kuri įkvėpė jo kūrimą, šios avangardinės kolekcijos bateliai turėjo radikalų, dekonstruotą išvaizdą, kurią sukūrė jų suede apdailos grubūs kraštai. Tai suteikė jiems bendradarbiavimo modelių išvaizdą, nors jie tokie nebuvo, ir jie buvo sutikti su tokiu pačiu susidomėjimu, kai buvo išleisti 2021 m. rugpjūčio mėnesį.

© New Balance

Kitas hitas

2022 m. atnešė dar daugiau spalvų variantų, tiek iš bendradarbiavimo projektų, tiek iš „New Balance“ dizaino komandos. Dar daugiau modelių buvo pridėta prie „Protection Pack“ kolekcijos, kuri pati išsiplėtė, įtraukdama kai kuriuos kitus populiarus šio prekės ženklo modelius, ir buvo išleistas 2002R Mule variantas. Šis slip-on modelis turėjo tą pačią komfortą užtikrinančią technologiją kaip ir originalas, bet su sumažintu kulnu ir be raištelių viršumi, suteikiančiu stilingą kasdienį įvaizdį. Tuo tarpu „this isneverthat“, „Invincible“ ir „N. HOOLYWOOD“ grįžo su naujomis savo versijomis, o vėliau prisijungė ir kiti kūrybiniai partneriai. Vienos iš labiausiai geidžiamų buvo elegantiškas dviejų porų rinkinys, sukurtas Japonijos drabužių prekės ženklo „AURALEE“, trys ypač patvarūs sportiniai bateliai su žemės atspalviais, sukurti jaunimo kultūros bendruomenės „The Basement“, dvi ryškios spalvų kombinacijos, sukurtos Australijos avalynės parduotuvės „Up There“, elegantiškas „Pistachio“ spalvų variantas iš Ronnie Fieg „Kith“ ir du elegantiški bateliai su išskirtiniais kontrastingais siūlais ir tekstūriniais grafika, sukurti šiuolaikinio danų prekės ženklo „GANNI“, kuris padėjo „2002R“ išplėsti į pagrindinę moterų mados rinką. Los Andželo menininkas Bryant Giles sukūrė du standartinius spalvų derinius ir vieną išskirtinį „Mule“ dizainą, kuriuos kiekvieną išskiria originalūs meniniai akcentai, o legendinis sportinių batelių kūrėjas Joe Freshgoods sukūrė „Conversations Amongst Us“ spalvų derinį, kurio elegantiškos baltos apdailos buvo papuoštos ryškiais gintaro atspalvio oranžiniais akcentais.

© New Balance

Nuolat besiplečiantis kūrybinių partnerių sąrašas

2023 m. bendradarbiavimo dizaino studija JJJJound tęsė ilgametę partnerystę su „New Balance“, sukūrusi elegantišką „Storm Blue“ 2002R“ spalvų derinį, kurio švelnūs mėlyni atspalviai atspindėjo rudens ir žiemos dangų, prieš pereidama prie dviejų GORE-TEX leidimų – elegantiškų „Pine“ ir „Charcoal“ spalvų derinių – ir tada 2024 m. prie odinio GORE-TEX leidimo, kurie visi buvo sukurti specialiai žiemos miesto aplinkai. Nors tai buvo viena iš labiausiai mėgstamų to metų bendradarbiavimo iniciatyvų, „New Balance“ tęsė bendradarbiavimą su kitais partneriais, įskaitant avalynės mažmenininkus, tokius kaip „Shoe Palace“, „Hype DC“ ir „Foot Locker“, gatvės drabužių prekių ženklus, tokius kaip „DTLR“ ir „atmos“, prabangaus sportinio aprangos prekių ženklą „Bandier“ ir net Kanados krepšininką Jamal Murray, kuris neseniai laimėjo savo pirmąjį NBA čempionatą su „Denver Nuggets“ komanda.

© New Balance

Įspūdingas atgimimas

Nepaisant meistriškumo ir kruopštumo, įdėto į originalius „New Balance 2002“, dėl aukštos kainos šie sportiniai bateliai išnyko daug anksčiau, nei galbūt turėtų. Tokiam aukštos kokybės bateliui tai buvo tikras smūgis, kuris galėjo lengvai reikšti jo visišką žlugimą. Tačiau dėka Tetsuya Shono ir Taylor Canby novatoriškos vizijos, šis tradicinis modelis pagaliau sulaukė pripažinimo, kurio nusipelnė, kai 2020 m. grįžo kaip „2002R“. Nuo šio įspūdingo atgimimo jis pasiekė didelių laimėjimų, pritraukdamas išskirtinius dizainerius iš viso pasaulio, kurie sukūrė vienus iš labiausiai geidžiamų dešimtmečio bendradarbiavimo projektų, ir galiausiai tapo 2020-ųjų mados ikona. „New Balance 2002R“ nėra nei visiškai retro, nei visiškai nauji sportiniai bateliai, jie yra puikus tradicinio stiliaus ir šiuolaikinės technologijos derinys, kuris leis išlaikyti šį įspūdingą sėkmę dar daugelį metų.

Read more

SPORTSHOWROOM naudoja slapukus. Apie mūsų slapukų politiką..

Tęsti

Pasirinkite savo šalį

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East