New Balance
9060
Drąsus pagerbimas klasikinės New Balance istorijos erai.

Garbė istorijai
„New Balance“ jau seniai garsėja aukštos kokybės sportine avalyne, tačiau 2010-ųjų pabaigoje šis prekės ženklas pradėjo plėsti savo veiklą ir gyvenimo stiliaus rinkoje. Tai buvo padaryta daugiausia iš naujo išleidžiant tradicinius bėgimo batelius, kurie atitiko tuo metu populiarėjantį „normcore“ stilių. Madingi žmonės visų amžiaus grupių ėmė nešioti vadinamąsias „tėčio batelius“ – stambius, patogius sportinius batelius su tinkliniu viršumi ir daugybe odinių intarpų – ir „New Balance“ buvo vienas iš populiariausių pasirinkimų. Prekės ženklas taip pat pasinaudojo savo gausiais archyvais, ieškodamas idėjų originaliems dizainams, ir 2019 m. dviem dizaineriams buvo pavesta sukurti naujus sportinius batelius, kurie gerbtų įmonės praeitį, bet kartu žvelgtų į ateitį. Jie sukūrė „New Balance 9060“: išskirtinį gyvenimo būdo siluetą, kuris buvo pagarba kai kuriems iš labiausiai ikoninių sportinių batelių Y2K eros.
Du talentingi dizaineriai
„New Balance“ vadovai žinojo, kad jiems reikės talentingos komandos, kuri suprojektuotų batelius, veiksmingai sujungiančius prekės ženklo praeitį, dabartį ir ateitį, todėl jie pasirinko du talentingus kūrėjus, turinčius daug patirties. Pirmasis buvo vyresnysis avalynės direktorius James Lee, kuris kompanijoje dirbo nuo 2014 m. ir prisidėjo prie „Trailbuster Freshfoam“ žygio batų ir sportiškos „997“ versijos kūrimo. Jo partneris buvo vizionierius Yue Wu, kuris tuo metu „New Balance“ dirbo tik dvejus metus, bet turėjo inžinerijos išsilavinimą ir puikias žinias apie funkcionalų dizainą. Tai suteikė jam visiškai kitokią perspektyvą nei Lee, kurio tradiciškesnė karjera leido jam tobulinti savo įgūdžius įvairiose avalynės įmonėse, kol jis atėjo į „New Balance“. Dėl skirtingos darbo patirties, suteikusios kiekvienam iš jų savitą stilių, šie du turėjo potencialą tapti puikia komanda, ir jiems tai buvo būtina, nes pasaulis jiems ruošė didžiulį iššūkį, kurį įveikti reikėjo visos jų išradingumo.
Naujas darbo būdas
Susitikę 2019 m. pabaigoje, Lee ir Wu vos spėjo pradėti dirbti su 9060, kai pasaulį ištiko pandemija. Visi tradiciniai darbo būdai staiga sustojo, o dizaineriai, kaip ir didžioji dalis gyventojų, buvo priversti likti namuose. Jie nebegalėjo sėdėti vienoje patalpoje, kartu generuoti idėjas ir fiziškai dirbti su prototipais, kad rastų geriausią dizaino sprendimą. Dabar jie turėjo bendradarbiauti nuotoliniu būdu, naudodamiesi vaizdo skambučiais, žinutėmis ir skaitmeniniais modeliais, kad galėtų dalytis informacija. Nepraradę ryžto, jie atkakliai tęsė šį naują darbo būdą ir netrukus įvertino jo privalumus. Vietoj nuolatinio buvimo kartu, šis metodas leido taikyti labiau apgalvotą požiūrį, kurį pats Lee apibūdino kaip „įkvepiantį“. Jis suteikė jiems laiko ir erdvės pasitraukti ir kruopščiai apgalvoti savo idėjas, prieš grįžtant prie stalo jas aptarti komandoje.
Įkvėpimo paieškos
Prisitaikę prie nuotolinio bendradarbiavimo, dizaineriai pasinėrė į „New Balance“ archyvus, ieškodami įkvėpimo. Tarp naujausių modelių buvo „327“, sukurtas remiantis dviem novatoriškais 1970-ųjų bėgimo bateliais, ir „57/40“, kuris buvo perdarytas iš nepaprastai populiaraus 1988 m. modelio „574“, įtraukiant elementus iš originalaus modelio ir vėlesnių 90-ųjų metų versijų. Logiškai sekdami šią raidą, Lee ir Wu nusprendė ieškoti įkvėpimo retrofutūristiniuose stiliuose, kurie buvo populiarūs tūkstantmečio sandūroje ir vėliau. Jie pasirinko įvairius modelius iš epinės 99X serijos, kuri buvo gaminama nuo 80-ųjų pradžios ir kas dešimtmetį atgaivinta naujais modeliais. Tada jie įtraukė 860v2 aspektus – tai buvo sportiniai bėgimo bateliai, kurie pirmą kartą pasirodė 2010-ųjų pradžioje, o vėliau buvo išleisti iš naujo, kai 2019 m. buvo pradėtas 9060 projektas. Visi šie bateliai buvo sukurti pirmiausia sportui, todėl jų sėkmė buvo grindžiama judėjimo idėja, konkrečiai – tuo, kaip skirtingi komponentai veikė kartu, kad suteiktų dėvėtojui dinamiško judėjimo pojūtį. Taigi tai tapo viena iš pagrindinių 9060 koncepcijų, nulėmusių tiek jo estetiką, tiek technologiją.
Įspūdinga viršutinė dalis
Įkvėpti batelių idėjos, komanda susiskirstė į dvi grupes: Wu sutelkė dėmesį į batelių viršų, o Lee – į pado dalį. Batelių viršaus atveju Wu siekė paimti klasikinės ankstesnių modelių savybes ir jas netikėtai interpretuoti, kad sukurtų kažką perdėto ir dramatiško. Puikus pavyzdys – Sway Bars naudojimas viršutinėje dalyje – bruožas, paimtas tiesiai iš 990 modelio ir pritaikytas platesnėmis ir gausesnėmis juostomis, kad 9060 modelis suteiktų dizainerių norimą judėjimo pojūtį. Labiausiai atpažįstamas bet kurio „New Balance“ silueto aspektas yra didelis „N“ simbolis ant kiekvieno šono, tačiau vietoj to, kad laikytųsi simetriško daugumos sportinių batelių išvaizdos, Wu papuošė šonines sieneles nesuderintais logotipais. Šoninėje pusėje buvo sidabrinis atspindintis „N“, o vidinėje pusėje jis buvo sklandžiai įkomponuotas į apdailą, nes jo forma buvo apibrėžta serija storai išsiuvinėtų juostų. Likusi viršutinės dalies dalis buvo sudaryta iš pagrindinio sluoksnio iš kvėpuojančio tinklelio su įvairiais suede ir odos įdėklų sluoksniais, sudėtais vienas ant kito, kad ant paviršiaus susidarytų geometriniai raštai. Daugiau prekės ženklo elementų buvo elegantiškai įsiūta į akies laikiklio apačią ir kulno centrą, tačiau Wu padarė kažką tikrai unikalaus liežuvio lopui. Jis rėmėsi ABZORB amortizacijos elementu, matomu 991 modelio priekioje, pasinaudodamas jo nereguliarios trikampio formos ir blizgaus brangakmenio apdaila, kad sukurtų išskirtinį 9060 modelio emblemą, kuris pagerbtų 2001 metų sportinius batelius.
Drąsi ir tvirta pado dalis
Kol Wu kūrė šį akį traukiantį batų viršų, Lee darė kažką ne mažiau drąsaus su pado dalimi. Jis užpildė dvigubo tankio vidpadį dideliais išlenktais ABZORB amortizatoriais, kurie aiškiai išsiskyrė iš likusios batų dalies, pakeldami juos aukštai nuo žemės ir tuo pačiu užtikrindami maksimalų amortizavimą ir komfortą. Kulnas buvo stabilizuotas specialia ABZORB SBS amortizacija, o patvari guminė padas turėjo šešias masyvias protektoriaus struktūras, keturias priekinėje pėdos dalyje, dvi po kulnu, kiekviena su rombo formos centru. Tai buvo perdėtos 860 modelio pado krašto sukibimo dizaino versijos, taip pagerbiant ankstesnį modelį tiek išvaizda, tiek užtikrinant panašų aukštą sukibimą. Pėdos kulno srityje Lee pridėjo dar vieną ikoninę „New Balance“ technologiją – CR įtaisą, vėl atkreipdamas dėmesį į jo buvimą, padaręs jį ypač didelį. Iš pradžių sukurtas stabilizuoti prekės ženklo 990 bėgimo batelius judesių kontrolės efektu, CR įtaisas buvo pagamintas iš tvirto plastiko, kurį Lee dar labiau patobulino, suteikdamas jam tekstūruotą išvaizdą ir permatomą apdailą. Šis funkcinis komponentas ne tik sukūrė patrauklų blizgų efektą, bet ir padėjo palaikyti pėdą, kaip ir subtilesnės versijos, kuriomis jis buvo pagrįstas.
Galutinis produktas
Lee ir Wu daugiau nei dvejus metus kūrė modelį, kuris juos abu tenkino. Dėka jų sunkaus darbo ir stiprių santykių, kuriuos jie užmezgė per šį laiką, prototipų kūrimo etapas vyko neįtikėtinai sklandžiai, ir pora galutinį produktą gavo po vos kelių pataisymų. Jie vis dar reikėjo pavadinimo, todėl jie sujungė labiausiai įtakojusius modelius, 990 ir 860, ir gavo 9060, taip puikiai apibūdindami naują ikoninių modelių, kuriuos šie batai reprezentavo, išraišką. Beliko tik nuspręsti dėl pirmųjų išleistų modelių spalvų schemos, bet tam jie kreipėsi į kitą kūrybinį partnerį: Joe Freshgoods.
Joe Freshgoods
Iki 2020 m. pradžios „New Balance“ tapo žinoma dėl stilingų bendradarbiavimo batelių, sukurti kartu su daugybe kūrėjų ir mados prekių ženklų iš visos pramonės. Vienas iš jų buvo Čikagos Joe Robinson, kuris savo prekės ženklu „Joe Freshgoods“ 2020 ir 2021 m. sukūrė „992“, „OMN1S“ ir „990v3“ versijas. Nuo pat pradžių buvo aišku, kad Robinsonas nenorėjo savo prekės ženklo vardo dėti ant batų vien dėl to, kad taip reikia. Jis norėjo kiekvienam modeliui suteikti savo unikalų stilių ir tuo pačiu papasakoti istoriją, kuri sujungtų jo platesnę gerbėjų bendruomenę. Pavyzdžiui, jo 990v3 modelis buvo pavadintas „Outside Clothes“ (Lauko drabužiai), kaip nuoroda į 1990-ųjų miesto gyvenimą, kai motinos savo vaikams sakydavo, kad jie namuose būtų atsargūs dėvėdami lauko drabužius.
„Inside Voices“ paketas
„Joe Freshgoods x New Balance 9060“ būtų 2021 m. batelių tęsinys, todėl jis toliau rėmėsi savo vaikyste kaip tos pačios temos tęsinys. Jis sukūrė du elegantiškus spalvų derinius, kurie buvo sujungti į didesnę aprangos kolekciją, pavadintą „Inside Voices“ – dar vienas nuorodas į 90-ųjų mamas, šį kartą primenant jų polinkį raginti vaikus viešumoje kalbėti tyliai, o ne šaukti. Abiejose kolekcijose buvo panaudota rožinė spalva, kuri jau buvo tapusi Freshgoods prekės ženklo simboliu, nes dizaineris susižavėjo ja jaunystėje, pamatęs amerikiečių reperį CamRon, kuris mados renginiuose ir muzikiniuose vaizdo klipuose vilkėjo rožinius drabužius. Tai ypač pasakytina apie pirmąjį paskelbtą spalvų derinį „Penny Cookie Pink“, kuris buvo elegantiškas sportinis batelis su rožiniu atspalviu ant tinklelio, raištelių ir šoninių sienelių logotipų. Jo apdailos sluoksniai buvo švelnios smėlio spalvos, o šviesiai žali akcentai suteikė papildomo kontrasto. Joe Freshgoods pirmą kartą „Inside Voices“ kolekciją pristatė 2022 m. sausio mėnesį, parodydamas dvi batų dėžutes, bet tik vieną spalvą. Tie, kurie laukė 2022 m. gegužės mėnesio išleidimo, turėjo palaukti dar kelis mėnesius, kol pamatė antrą spalvą, pavadintą „Baby Shower Blue“. Šioje kolekcijoje pasteliniai rožiniai atspalviai papildė šviesiai vandens spalvos apdailą ir šviesiai rudos spalvos tinklelį, sukuriant batus, kurie buvo tokie pat elegantiški kaip ir jų kolegos. Abu modeliai buvo papuošti „Inside Voices“ tekstu, išsiuvinėtu ant kulno, tiesiai po JFG logotipu, o specialus dygsniuotas vidinis pamušalas suteikė papildomą minkštumą ir prabangią pojūtį aplink pėdą.
Puikus pirmtakas
Vos prieš mėnesį iki 9060 modelio pasirodymo buvo paskelbta, kad Joe Freshgoods paskirtas „New Balance“ kampanijos „Conversations Amongst Us“ kūrybos direktoriumi. Pirminiai modeliai, kurių pasirodymas numatytas 2022 m. balandį, taip pat sudaryti iš vintage „New Balance“ modelių, buvo puikus 9060 modelio pirmtakas. Ji parodė, kiek prekės ženklas tikėjo Freshgoods kūrybiniais sugebėjimais, ir atkreipė dėmesį į jo kitus projektus, kurių skaičius per kelerius metus tik padidėjo. Kai gegužės mėnesį pasirodė jo 9060 modeliai, jie sulaukė neįtikėtino populiarumo ir sukėlė didžiulį susidomėjimą bei susijaudinimą prieš liepos mėnesio bendrą išleidimą.
Sėkmingas bendras išleidimas
Kaip ir daugelis „New Balance“ modelių, 9060 modelio spalvų gama buvo urbanistinė – pilka ir smėlio spalvos. Skatinamas Joe Freshgoods bendradarbiavimo sėkmės ir mados žurnalų vadinamas „vasaros sportiniais batais“, jis greitai tapo populiarus tarp senų ir naujų „New Balance“ gerbėjų, pirmiems patiko jo retro stilius ir nuorodos į klasikinius modelius, pavyzdžiui, 997 ir 991. Tuo tarpu naujesni prekės ženklo gerbėjai buvo sužavėti jo retrofutūristine estetika ir aukšto lygio komfortu, dėl kurio šie sportiniai bateliai tapo puikiais kasdienio nešiojimo bateliais. Jaunesnė, labiau madą sekanti auditorija taip pat buvo patraukta vėliau tais pačiais metais, kai amerikiečių muzikos žvaigždė ir „New Balance“ ambasadorius Jack Harlow pasirodė reklaminėje kampanijoje, skirtoje naujiems „9060Truffle“ ir „Ivory“ spalvų modeliams.
Įspūdingi bendradarbiavimai
„New Balance 9060“ buvo toks patrauklus, kad netrukus buvo pasirinktas kaip bendradarbiavimo modelis kitoms kūrybinėms įmonėms. 2022 m. buvo išleisti du slapti dizainai su mados prekės ženklu „Mowalola“ ir rafinuotas „Age of Discovery“ spalvų variantas iš Bostono mažmenininko „Bodega“, kuris buvo pristatytas su įtakingo amerikiečių reperio Aminé pagalba. Tuo tarpu 2023 m. buvo išleisti įsimintini sportiniai bateliai, sukurti kartu su Los Andželo aprangos prekės ženklu „Bricks & Wood“, James Whitner gatvės aprangos prekės ženklo „The Whitaker Group“ „Missing Pieces Pack“ ir ryškūs „Fire Sign“ ir „Glow“ spalvų variantai, sukurti kartu su gyvenimo stiliaus mažmenininku DTLR. Ši tendencija tęsėsi ir 2024 m., kai „New Balance“ bendradarbiavo su kinų dizaineriu Younker Hong ir jo gatvės drabužių mažmenininku „Randomevent“, kad sukurtų elegantiškus juodos ir auksinės spalvos sportinius batelius, o vėliau grįžo prie partnerystės su „DTLR“, šį kartą sukuriant įspūdingą modelį, kuris šlovino spalvingą pavasario transformaciją. Vėliau tais pačiais metais prekės ženklas peržengė mados ribas ir bendradarbiavo su amerikiečių sportininke Sydney McLaughlin-Levrone, sukurdamas stilingą „9060 Linen“ modelį prieš jos pasaulio rekordą pagerinusį ir aukso medalį laimėjusį pasirodymą Paryžiaus olimpinėse žaidynėse. Dėl tiek daug aukšto lygio bendradarbiavimo „9060“ modelis toliau augo populiarumu, o įžymybės jį dėvėjo kasdieniame gyvenime. Ypač Margot Robbie 2024 m. birželio mėn. du kartus buvo nufotografuota avinti neutralių atspalvių modelį, kuris pritraukė žurnalų dėmesį, taip parodydamas jo aukštą mados statusą ir paversdamas jį privalomu turėti sportiniu batu.
Galingas paveldo šventimas
Nepaisant to, kad buvo sukurti neramiais šiuolaikinės istorijos laikais, „New Balance 9060“ tapo vienais iš patraukliausių gyvenimo stiliaus sportinių batelių per pastarąjį dešimtmetį. Šių batelių šlovinimas prekės ženklo paveldo suteikia jiems klasikinę Y2K estetiką, o jų patogumas užtikrina, kad juos galima dėvėti tiek kasdien, tiek ypatingomis progomis. Lee ir Wu, sumaniai ir drąsiai interpretuodami 99X seriją, įdėjo į dizainą savo meilę klasikiniams „New Balance“ bėgimo bateliams, o Joe Freshgoods pridėjo savo pasakojimo stilių prie stambaus silueto. Šis dinamiškas derinys suteikė „9060“ geriausią įmanomą startą, tačiau būtent dizainerių drąsus stilius ir dėmesys detalėms užtikrino ilgalaikę sėkmę.