Nike
Vomero
Prabangi paminkštinimas užtikrina išskirtinį komfortą.

Stiprus palikimas
„Nike“ įkurta remiantis aukštos kokybės bėgimo batelių istorija, kuri siekia dar 1960-uosius metus. Žymus prekės ženklo įkūrėjas Billas Bowermanas pradėjo nuo klasikinių sportinių batelių, tokių kaip „Cortez“, ir būtent jo dizaino palikimas nustatė komforto, patvarumo ir greičio standartus būsimiems modeliams, tokiems kaip visada patikimi „Pegasus“ ir stabilumui skirti „Structure“. Iki 2000-ųjų pradžios abu šie modeliai buvo gerai įsitvirtinę rinkoje, tačiau „Nike“ norėjo savo sportinės aprangos kolekciją papildyti prabangiais, patogiais batais. Taip buvo sukurtas naujas modelis, pagrįstas maksimalios amortizacijos ir nepakartojamo komforto koncepcija. Jis buvo pavadintas „Nike Vomero“.
Tinkamas žmogus šiam darbui
Kaip ir daugelis kitų laikotarpių „Nike“ istorijoje, 2000-ųjų pradžia buvo inovacijų laikotarpis, kai prekės ženklas siekė tobulinti 90-ųjų technologijas, pavyzdžiui, „Zoom Air“. 1990-aisiais daugelis šių išradimų buvo susiję su krepšinio padaliniu, o pagrindines „Vomero“ koncepcijas sukūrė buvęs „Nike Basketball“ komandos narys Aaronas Cooperis. Cooperio patirtis ir žinios padarė jį idealiu kandidatu sukurti patogius bėgimo batelius. Jo tėvas buvo kunigas, o motina – socialinė aktyvistė, todėl jis išmoko būti atviras ir empatiškas, o kūrybiškumą paveldėjo iš motinos pusės, kurioje buvo fotografų, iliustratorių ir kitų talentingų žmonių, iš kurių kai kurie dirbo prestižiniame Smithsonian tyrimų institute. Tuo tarpu jo senelis buvo olimpinis irkluotojas, todėl jis išmoko sveikai gerbti sportą ir jaunystėje labai domėjosi BMX lenktynėmis.
Atkaklus charakteris
Studijuodamas pramoninį dizainą universitete, Cooper nusprendė kreiptis dėl stažuočių, kad pagerintų savo ateities karjeros perspektyvas, ir „Nike“ buvo viena iš kompanijų, kurioje jis norėjo dirbti. Tuo metu prekės ženklas neturėjo stažuočių programos dizaineriams, todėl Cooperio mokytojai patarė jam ieškoti kitur, bet jo atkaklus charakteris paėmė viršų ir jis tiesiogiai susisiekė su „Nike“, kad sužinotų, ar jie jį priimtų. Po kelis mėnesius trukusių bandymų jis pagaliau įtikino prekės ženklą priimti jį kaip pirmąjį dizaino stažuotoją, o 1994 m. buvo įdarbintas kaip nuolatinis dizaineris. Per kitą dešimtmetį Cooperis buvo svarbus krepšinio padalinio narys vienu iš įdomiausių jo istorijos laikotarpių.
Darbas su žvaigždėmis
Per šį laikotarpį Cooper dirbo su kai kuriais didžiausiais šio sporto vardais, įskaitant 11 kartų „All-Star“ žaidėją Charles Barkley ir 6 kartus NBA čempionu tapusį Scottie Pippen, kuriam jis sukūrė keletą firminių krepšinio batelių. 2000-ųjų pradžioje jis dalyvavo „Nike“ eksperimentiniame „Alpha Project“ projekte, kur kartu su kolega dizaineriu Ericu Avaru kūrė novatoriškus modelius, pvz., 2003 m. „Nike Zoom Ultraflight“, ir turėjo didelę įtaką LeBron James partnerystės pradžioje. Vėliau Cooper persikėlė į Amsterdamą, kur prisijungė prie EMEA Design „Pod“ komandos, kurios užduotis buvo rinkti informaciją iš vietinių sportininkų ir sporto bendruomenių, kad ją būtų galima panaudoti kuriant naujus produktus. Būtent čia jam kilo idėja sukurti „Nike Vomero“.
Svarbiausios pamokos
Dirbdamas „Nike Basketball“, Cooper rėmėsi savo vaikystės patirtimi ir atrado, kad yra naudinga įsijausti į žmones, kuriems kuria dizainą, ir jų poreikius laikyti svarbesniais už pelną. Jis taip pat suprato, kaip svarbu laikytis „produktas pirmiausia“ filosofijos ir kurti mokslo ir meno simbiozę, sutelkiant dėmesį į funkcionalumą, o ne į formą. Galiausiai jis aiškiai suvokė istorijų įkvepiančią galią.
Ideali vieta ir ambicingas tikslas
Turėdamas galvoje šiuos principus, Cooper bendravo su žmonėmis, kuriems jis kūrė bėgimo batelius, norėdamas sužinoti, ko jiems labiausiai reikia. Jis gyveno idealiame mieste, nes Amsterdamo turtinga bėgimo kultūra siekia daugelį dešimtmečių iki 1928 m. vasaros olimpinių žaidynių, kai maratonas užvaldė vietos bėgikų vaizduotę. 1975 m. buvo įkurtas Amsterdamo maratonas, kuris galiausiai buvo pakeltas iki „Platinum Label“ pasaulinio renginio lygio, kurių yra tik keletas. Aplink jį susiformavo aistringa bėgimo bendruomenė, o miestas tapo populiari vieta kelių bėgimo entuziastams. Iš jų Cooper sužinojo, kad sportininkai Amsterdame, Nyderlanduose ir visoje Europoje troško batelių su aukščiausios kokybės amortizacija. Taigi, jis sau iškėlė užduotį sukurti „prabangiausius ir patogiausius bėgimo batelius rinkoje. Fantastiškas bėgimas ir patikimumas. BMW 7 serija. Bowerman Deluxe.“
Patirtinis dizaineris
Nors jo tikslas buvo ambicingas, Cooperį rėmė talentinga, motyvuota, pasaulinio lygio dizainerių komanda, tačiau, kaip pats save vadinantis „patirties dizaineris“, jis norėjo pats išbandyti bėgimo patirtį. Kaip ir anksčiau, kai jis naudojo savo empatiją, kad surinktų informaciją iš žmonių, taip ir dabar jis pasinaudojo savo atletiškumu, kad įsijaustų į bėgiko mintis ir pajustų batelius taip, kaip jie. Išsikėlęs sau iššūkį nubėgti penkis mylius per mažiau nei trisdešimt minučių, jis suprato, ko reikia, kad bateliai būtų patogūs ir greiti, ypač tokiam aukštam ir gerai sudėtam žmogui kaip jis.
Siūlomas dizainas
Naudodamiesi sportininkų įžvalgomis ir derindami jas su savo asmenine patirtimi bei giliomis žiniomis apie avalynės dizainą ir pėdų veikimą, Cooperis ir jo komanda patobulino dizaino aprašymą, teikdami pirmenybę komfortui ir greičiui, taip pat ieškodami įkvėpimo kituose „Nike“ modeliuose. Ankstyvieji eskizai vaizdavo batelius, pavadintus „Air Nirvana“ – šį pavadinimą Cooperis pasirinko, nes jis atspindėjo batelių gebėjimą suteikti greitą, bet tarsi ant debesų bėgimo patirtį. Vienas ypač detalus dizaino brėžinys atskleidė daugelį jo vilčių dėl silueto, apibūdindamas batų viršų kaip „labai minkštą, bet labai kvėpuojantį“, su „aukštu ir pagalvės formos tinkleliu“ ant liežuvio, priekio ir šono. Strateginė parama turėjo būti pridėta per vidurinę pėdos dalį naudojant „lanksčią“ ir „formą atitinkančią“ juostą, o „liejimo būdu pagamintas kulno stiprintuvas“, pagrįstas klasikiniais „Nike“ futbolo bateliais „Mercurial“, sustiprintų pėdos galą, suteikdamas stabilumą ir tvirtumą. Vidurinė padas užtikrins amortizaciją ir lankstumą dėl „plati ir palaikanti“ geometrija, su „sala“ vidinėje pusėje „pėdos skliauto palaikymui“ ir „išskaptuotu“ kulnu, kuris parodys „minkšto putų maišelio“ „vaizdą“. „Visi-langas“, įkvėptas „Nike Structure 8“, kuris „susiaurėja, kad būtų pasiektas geresnis inžinerinis našumas“, taip pat atskleidžia šį „Zoom Air“ elementą, kurio didelis, lankstus dizainas skirtas sugerti „kuo daugiau pradinio smūgio“ ir užtikrinti greitą reakciją žengiant. Tiek kulno, tiek priekio oro pagalvės turėjo būti „apatinės“, su minkštu Phylon putų dangčiu, dengiančiu „visą pėdos pagalvėlę“, ir „tvirtu phylon „rėmeliu“, užtikrinančiu komforto ir patvarumo pusiausvyrą. Cooperio pasiūlyta padas buvo „technologinis vaflinis“ dizainas, kuris buvo įkvėptas Bill Bowermano „tradicinio vaflinio“ pado „dėl išskirtinio sukibimo“, naudojant „BRS arba naujesnę/geresnę patvarią gumą“, kuri galėtų išlaikyti daug kilometrų bėgimo. Vidinė dalis apgaubia pėdos vidurį, padėdama paskirstyti bėgiko apkrovą, palaikydama „prieš svorio smūgį“ ir palengvindama sklandų perėjimą. Joje taip pat būtų įtrauktos „lankstios grioveliai“, įtakoti Cooperio darbo su „Nike Free“ projektu patirties, kuri lėmė sėkmingą basų bėgimo batelių liniją, todėl ji būtų „labai lanksti“. Galiausiai, „Birkenstock“ tipo vidpadžiai, sukurti naudojant „kai kurias žinias“, įgytas krepšinio srityje, būtų „visiškai pritaikyti“ prie pėdos kontūrų, siekiant „inžinerinio komforto“.
Visiška nirvana
Pagal Cooperio dizaino filosofiją, „Nirvana“ forma atsirado iš jos funkcijos, o „ryškios“ spalvos ant išorinės pado dalies pabrėžia, kaip neutralios bėgimo batelių pėdos pereina nuo kulno smūgio iki pirštų atsparimo. Viršutinė dalis, kaip sakoma, turėjo „sklandžias, tekančias dizaino linijas, kilusias iš tinkamumo ir komforto sprendimų“, o vidurinė padas buvo „sklandus ir kontūrinis“, su „organišku“ ir „pagalvės formos“ aspektu kulno ir priekio srityje. Buvo tikimasi, kad šis drąsus estetinis sprendimas padės „Nirvana“ išsiskirti lentynose ir pritrauks bėgikus, kurie, atidžiau pažvelgę, bus „sužavėti intuityviais funkcionalumo elementais ir dizaino detalėmis“. Paėmę batelius į rankas, jie būtų nustebinti, kaip lengvi yra „tokie bateliai, kurie atrodo tokie tvirti“, ir tai paskatintų juos juos išbandyti ir pasinerti į „360 laipsnių prabangų komfortą“. Cooper teigė, kad bėgikai „iš karto pastebės prabangią pėdos pagalvėlę“, kuri juos „skatins lipti ant bėgimo takelio, kad rastų kažką blogo šiose batelėse“. Tačiau jų netikėjimas tik sustiprėtų, kai jie atrastų, kad kulnas sugeria smūgius, pėdos vidurinė dalis „nustebinamai tvirta“, o priekis „neįtikėtinai reaguoja“, bet „vis tiek yra minkštas“. Cooper baigė savo aprašymą apie bendrą batelių naudojimo patirtį bėgiko mintimis: „Šie bateliai yra tarsi bėgimas ant debesų, bet aš jaučiuosi greitas! Bėgimas ir perėjimas yra tokie sklandūs! Šie bateliai yra tikra nirvana! Ačiū, Nike!!“
Galutinis produktas
Nors pavadinimas „Air Nirvana“ nepateko į galutinį produktą ir buvo pakeistas pavadinimu, kilusiu iš kalvos rajono triukšmingame Italijos mieste Neapolyje, daugelis Cooperio eskize apibūdintų savybių buvo įtrauktos į galutinį produktą. Įkvėptas „sluoksniuotos striukės“, „Vomero“ batų viršus buvo pagamintas iš įvairių sintetinių odos plokščių, sudėtų ant kvėpuojančio tinklelio pagrindo. Palaikanti vidurinės pėdos juosta buvo sukonstruota pagal krūtinės ląstos formos juostas ir elegantišką „Swoosh“ ženklą, o didelės perforacijos skylės tvirtoje kulno dalyje, apsauginiame piršto gale ir šoninėse apdailose užtikrino papildomą ventiliaciją. Taip pat buvo išlaikytas dėmesys minkštai paminkštinimui, ypač gerai paminkštinant kulną, apykaklę ir liežuvį, kad būtų užtikrintas tvirtas fiksavimas ir patogus, komfortiškas prigludimas. Pado dalis užtikrino „prabangų našumą“ dėl patobulintos Cushlon putos, kuri buvo sukurta specialiai Vomero batelių sklandžiam bėgimui. Šioje tvirtoje putoje buvo įdėtas visos pėdos ilgio Zoom Air elementas, užtikrinantis aukštą energijos grąžą ir atšokimą, o pado dalis buvo padengta tvirta guminė išorinė padas su Free įkvėptomis grioveliais, užtikrinančiais lankstumą ir sukibimą.
Patrauklus savybių sąrašas
Kai 2006 m. buvo išleisti „Nike Vomero“ bateliai, jie tapo pirmaisiais ir vieninteliais „įžvalgos pagrindu sukurtais ir visame pasaulyje platinamais bateliais“, kurie nebuvo sukurti prekės ženklo pasaulinėje būstinėje. Giriamas už savo prabangų komfortą ir stebinantį greitį, ankstyvosiose reklamose jis buvo apibūdinamas kaip „fantastiškai amortizuojantis, bet greitai reaguojantis“, taip pat „tvirtas, bet lankstus“ ir „lengvas, bet apsaugantis“, o tai leido manyti, kad žmonės norės „bėgioti su šiais batais kasdien“. Šis patrauklus prieštaravimų sąrašas parodė, kad „Vomero“ iš naujo apibrėžė, ką gali bėgimo bateliai, ir vėliau jie buvo įtraukti į „Nike“ „Bowerman“ seriją – technologiškai pažangių sportinių batelių kolekciją, kurios konstrukcija atspindėjo legendinio dizainerio principus. Jie teigė, kad batai turi būti lengvi, gerai prigludantys (tiek pojūčio, tiek paskirties atžvilgiu) ir pakankamai patvarūs, kad „išlaikytų distanciją“. Dėl savo komfortą užtikrinančių savybių ir tvirtų medžiagų Cooperio „Vomero“ tikrai atitiko paskutinius du reikalavimus, bet taip pat buvo nepaprastai lengvi, atsižvelgiant į jų stambią, amortizuojančią konstrukciją, todėl tapo puikiu serijos papildymu. Jie taip pat atitiko kai kurias kitas prekės ženklo dizaino konvencijas, pavyzdžiui, akivaizdžiai išryškinti pagrindines technologijas, o tai buvo pasiekta kontrastingais ryškiai mėlynais ir metaliniais sidabriniais atspalviais stilingoje spalvų paletėje.
„Vomero“ linijos sukūrimas
Po pirmojo modelio sėkmės „Nike“ sukūrė „Vomero“ liniją kartu su kitomis populiariomis bėgimo batelių serijomis, pavyzdžiui, „Pegasus“. „Peg“ buvo patikimas universalus modelis, o „Vomero“ niša buvo minkšta amortizacija ir komfortas – savybės, kurios buvo perkeltos į kelis kitus serijos modelius. 2007 m. „Zoom Vomero 2“ šias savybes patobulino keliais būdais, pristatydama skirtingas versijas vyrams ir moterims, kad būtų užtikrintas dar didesnis palaikymas. Vyriškam modeliui buvo pridėta pusiau standi vidpadžiai, kad pėda būtų geriau palaikoma, platesnis padas, kad tilptų įvairesnių tipų pėdos, storesnė gumos išorinė padas, kuri pagerino patvarumą, ir didesnis „Zoom Air“ maišelis kulne, kad būtų užtikrinta visapusiška amortizacija. Moteriškame modelyje buvo pertvarkytas viršus, įtraukiant kontūrinę kulną, kuri tvirčiau laikytų pėdą vietoje, o vidpadžiai buvo šiek tiek storesni, kad pėdos apačia būtų labiau amortizuota. Abu modeliai buvo skirti pirmiausia neutraliems bėgikams su gera biomechanika, kurie norėjo jausti minkštą, prabangią paramą po pėdomis.
Ankstyvieji modeliai
Daugelis bėgikų tapo „Vomero“ linijos gerbėjais jos ankstyvuoju laikotarpiu, o pirmieji penki modeliai buvo ypač gerai įvertinti. „Vomero 3“ buvo pripažintas vienu iš geriausiai amortizuojančių bėgimo batelių, kai pasirodė 2008 m., todėl „Vomero 4“ buvo panaudota ta pati pado dalis ir pridėtas plastikinis vidurinės pėdos kaulas, kuris stabilizavo pėdą, nukreipdamas ją kiekvienu žingsniu. Be to, vidurinėje pado dalyje buvo specialus atidarymas naujajam „Nike+“ kompiuteriniam lustui – duomenų rinkimo įrenginiui, kuris galėjo prisijungti prie bėgiko „iPod“ ir perduoti informaciją apie jo bėgimo rezultatus, pvz., nuvažiuotą atstumą ir tempą. Vizualiai pirmieji keturi bateliai buvo gana panašūs, tačiau 2011 m. „Vomero 5“ nustatė naują bėgimo estetikos standartą dėl savo elegantiško, dinamiško dizaino, kuris apėmė labai kvėpuojančią tinklinę viršutinę dalį, atnaujintą stilingą ir palaikančią vidurinės pėdos dalį, anatomiškai suformuotą kulno dalį su struktūrizuotomis trikampėmis angomis papildomai ventiliacijai, ryškius šoninius „Swoosh“ logotipus, nuožulnius apdailos elementus ir išskirtines atspindinčias juostas. Atnaujinta vidurinė pėdos dalis užtikrino sklandesnį perėjimą per pėdą, o kulno ir priekio „Zoom Air“ pagalvėlės bei minkšta dvigubo tankio putų vidurinė padas užtikrino maksimalų komfortą. Dėl šių priežasčių „Vomero 5“ buvo atgaivinti kaip patrauklūs retro sportiniai bateliai po unikalios bendradarbiaujant su britų dizaineriu Samuel Ross ir jo mados prekės ženklu „A-COLD-WALL*“ 2018 m.
Naujas „Vomero“ modelis
„Vomero 5“ tuo metu buvo tarsi franšizės viršūnė, o jo įpėdinis, nors ir buvo gerai subalansuotas, minkštas ir lankstus, buvo labiau santūrus ir mažiau įdomus savo išvaizda. Nepaisant to, „6“ vis tiek buvo gerai priimtas, nes išliko ištikimas linijos etosui – patogiam amortizavimui, bet kai 2012 m. pasirodė „Vomero 7“, kažkas pasikeitė. Tai vis dar buvo geras ilgų distancijų bėgimo batelis, tinkamas ramiai bėgti, tačiau jis nebeturėjo to maksimalaus amortizavimo jausmo, kurio gerbėjai tikėjosi iš Vomero. Tai buvo dėl kelių esminių dizaino pakeitimų, ypač dėl naujos pado dalies. Jie nebebuvo pagaminti iš dvigubo tankio putų ir be segmentuotų blokų vidurinėje pado dalyje, dabar jie turėjo vieną vientisą visą ilgį užimančią Cushlon plokštę, su standžia celiuliozine plokšte, įdėta į strobelio kulną, ir storu sintetiniu medžiagos sluoksniu, įdėtu tarp pado ir viršutinės dalies. Nors šie pakeitimai padarė „Vomero 7“ apsauginius, stabilius ir patvarius, jie taip pat padarė juos daug tvirtesnius po pėda ir didesnius vidurinėje pėdos dalyje, atimdami iš franšizės tradicinį minkštumą. Naujoji „Dynamic Fit“ viršutinė dalis buvo su „Flywire“ raištelių sistema ir atnaujinta kilpų konfigūracija, leidžianti naudotojui pasiekti saugų ir individualų pritaikymą, tuo pačiu sumažinant raištelių spaudimą. Tuo tarpu minkšta paminkštinimas liko ant apykaklės ir liežuvio, taip pat ir TPU kulno atrama, o „Ortholite Fitsole“ vidpadžiai sumažino kulno plokštės kietumą. Galiausiai „Vomero 7“ buvo geri bėgimo bateliai, tačiau daugelis buvo nusivylę, kad jie nukrypo nuo „Cooper“ pagrindinių vertybių – prabangios amortizacijos ir aukščiausios kokybės komforto. Deja, „Nike“ naudojo tą pačią pado dalį ir dviejuose kituose modeliuose.
Pernelyg dažnai naudojama padas
2014 m. „Vomero 8“ modelis buvo žingsnis į priekį dizaino srityje, nes jo elegantiškas spacer tinklelis ir besiūliai antdėklai užtikrino lengvumą, patogumą ir aukštą kvėpavimo lygį. Tai buvo paskutinis „Vomero“ modelis, kuriame buvo naudojama „Nike+“ technologija, nes riešo fitneso sekimo įrenginiai tapo sudėtingesni ir todėl labiau paplitę. „Vomero 9“ buvo išleistas tais pačiais metais kaip ir jo pirmtakas, su atnaujintu tinkliniu viršumi ir „Flywire“ raištelių sistema, kurioje dabar buvo naudojami ploni kabeliai vietoj plokščių juostelių. Tačiau nė vienas iš šių pakeitimų negalėjo paslėpti fakto, kad „Nike“ pakartojo tą patį tvirtą pado dizainą trijuose vėlesniuose modeliuose, o tai kai kuriuos gerbėjus nusivylė dėl prekės ženklo naujovių stokos. Buvo normalu, kad padas buvo naudojamas dviejuose gretimuose modeliuose, bet trys – tai jau buvo per daug. Laimei, tai reiškė, kad „Vomero 10“ modelis tikrai bus kitoks.
Grįžimas prie formos
2015 m. išleistas dešimtasis Cooperio bėgimo batelių modelis buvo patobulintas keliais būdais, pradedant vieno gabalo „Flymesh“ viršumi. Šiuolaikiškas besiūlis dizainas buvo lengvas, kvėpuojantis ir palaikantis, o integruoti „Flywire“ raišteliai buvo padvigubinti, kad suteiktų dar didesnį saugumą vidurinėje pėdos dalyje. Jie taip pat turėjo vidinį įdėklą su paminkštintu vidumi ir šilkinės tekstūros pamušalu, o formuotas „FitFrame“ kulno stiprintuvas suteikė švelnų, bet stabilų jausmą pėdos užpakalinėje dalyje. Tačiau svarbiausia, kad naujoji vidurinė padas grįžo prie dvigubo tankio konfigūracijos, kuri „Vomero“ vėl suteikė maksimalų komfortą. Tvirtas „Cushlon EVA“ sluoksnis sudarė patvarią bazę, o viršutinis sluoksnis buvo pagamintas iš minkštos „Lunarlon“ putos, kuri buvo labiau paplitusi priekioje, kad užtikrintų amortizuojamą pirštų atspaudimą. Reaguojantis „Zoom Air“ liko kulno ir priekio dalyje, o atnaujinta padas buvo tvirtas ir patvarus. „Vomero 10“ modelis reiškė grįžimą prie franšizės formos, o „Nike“ pabrėžė jo greitį ir minkštumą reklamoje, kurioje jis skriejo ore, kol prasiskverbė per purią pagalvę, palikdamas pėdsaką iš plunksnų, o galutinis užrašas skelbė: „Apie ką svajoja kojos“.
Sėkmės tęsinys
„Nike“ tęsė šį sėkmės kelią, 2016 m. „Vomero 11“ modelį palikdama beveik nepakitusią. Jos padas buvo toks pat kaip 10 modelio, o viršutinė dalis buvo atnaujinta, pagaminta iš inžinerinio tinklelio, o „Flywire“ raišteliai buvo pakeisti plokščiais juostelėmis vietoj virvelių, kurias kai kurie bėgikai laikė nepatogiomis. 2017 m. modeliuose 12 ir 13 buvo įdiegta nauja padas, kuri visiškai apgaubė kulno ir priekio Zoom Air pagalvėles minkštu Lunarlon putų sluoksniu, apsuptu tvirtesniu EVA rėmu. Tai leido bėgiko svorį paskirstyti tolygiau po visą pėdą, užtikrinant patikimą komfortą ilgų distancijų treniruotėms. Tuo tarpu lanksti padas buvo sukurtas pagal ankstesnių „Vomero“ modelių pavyzdį, įtraukiant gausias griovelius tarp apvalių „Waffle“ stiliaus sukibimo pagalvėlių. Kiekvienas iš šių modelių turėjo skirtingą inžinerinį tinklinį viršų, o 12 modelis užtikrino tvirtą fiksavimą dėl novatoriško „Flywire“ raištelių, sudarytų iš virvelių ir dirželių. 13 modelis grįžo prie dirželių dizaino, tačiau vis tiek buvo žinomas dėl puikios prigludimo savybės, kurią užtikrino vidinis įdėklas ir kulno sutvirtinimas, taip pat dėl išskirtinės estetikos, kurią suteikė apgaubiantys kulną sintetiniai paneliai.
Kitas krypties pasikeitimas
2018 m., kai Samuel Ross nukreipė „Zoom Vomero 5“ nauju keliu, kad šis modelis taptų geidžiamu mados aksesuaru, „Nike“ pridėjo įspūdingų atnaujinimų savo naujausiam bėgimo batelių modeliui „Vomero 14“. Jo tvirta vidurinė padas buvo padengta visą ilgį užimančiu „Zoom Air“ ir naujo tipo puta, vadinama „React“, kuri buvo žinoma dėl savo lengvumo ir patvarumo, bet taip pat buvo daug jautresnė nei „Cushlon“ ar „Lunarlon“. Tačiau atrodė, kad „Nike“ vėl keičia „Vomero“ paskirtį, ir jis pradėjo prarasti savo tapatybę sparčiai kintančiame bėgimo batelių pasaulyje. Pagal užrašą ant bato šoninės kulno dalies, „Vomero 14“ buvo „sukurtas ilgoms distancijoms“, tačiau dėl savo glotnios, lenktynėms pritaikytos viršutinės dalies, minimalistinės liežuvio dalies, lengvai amortizuojančios priekio dalies ir strategiškai išdėstytų kulno paminkštinimų, atrodė, kad jis buvo sukurtas trumpiems, greitiems bėgimams. Greitas „Zoom Air“ ir energiją grąžinantis „React“, kuris daugiausia buvo įdėtas į padidintą kulną, padarė batelį greitą ir reaguojantį, ypač pirštu atspaudžiant, kai plonas „React“ sluoksnis suteikė pėdai beveik tiesioginę prieigą prie spyruokliuojančio „Zoom Air“ maišelio. Tuo tarpu visiškai anglies gumos padas buvo neįtikėtinai patvarus, bet nesuteikė minkštinančio efekto, kurį turėjo jo pirmtakai, kurių visi buvo apriboję kietą gumą kulno srityje, o viduriniąją ir priekio pėdos dalis užpildę minkštesne pūsta guma.
Tapatybės krizė
„Vomero 14“ ne tik sukėlė sumaištį ilgamečiams franšizės gerbėjams, kurie tikėjosi visapusiško minkštumo jausmo ilgoms ir stabilioms treniruotėms, bet ir išstūmė siluetą iš įprastos nišos, sukeldamas konkurenciją su kitais prekės ženklo bėgimo batais. Nors bateliai buvo lengvi, amortizuojantys ir greitai reaguojantys, jiems trūko reikiamos priekio dalies amortizacijos, kad galėtų prilygti „Pegasus Turbo“ komfortui, kuris buvo itin patikimas ilgose distancijose, ir negalėjo lygintis su pažangia „Vaporfly“ technologija, kuri laimėjo maratonus visame pasaulyje. „Pegasus 36“ buvo universalesnis kasdienio treniruočių batelis, naujausi „Zoom Elite“ ir „Zoom Rival“ modeliai suteikė tvirtesnį ir greitesnį bėgimo pojūtį, o trumpesniems atstumams „Zoom Streak 7“ buvo daug efektyvesnis. Taigi, nors „Vomero 14“ turėjo daug puikių savybių, jis taip pat patyrė tapatybės krizę, dėl kurios bėgikams buvo sunku jį įtraukti į savo batelių asortimentą.
Retro įkvėpimas ir modernios medžiagos
„Nike“ grįžo prie projektavimo lentos ir dvejus metus dirbo prie „Vomero 15“. Kai jis pagaliau pasirodė 2020 m., buvo aišku, kad prekės ženklas bandė semtis įkvėpimo iš mylimų archyvinių modelių, pvz., „Vomero 5“, tikėdamasis pasinaudoti jo retro stiliumi ir uždegti nostalgijos ugnį ilgamečių „Vomero“ gerbėjų širdyse. Pagamintas iš lanksčios inžinerinės tinklinės medžiagos su lygiu, patogiu vidiniu pamušalu, perforuotu priekiniu batu ir gausiai paminkštintu apvadu, jo viršutinė dalis buvo su permatomu viduriniuoju batu ir išoriniu kulno stiprintuvu su ventiliacijos angomis, primenančiomis populiarius modelius, pavyzdžiui, „Vomero 3“. Tuo tarpu jo padas buvo visiškai naujas, pirmą kartą į „Vomero“ vidurinį padą įdiegus „ZoomX“ putą. Ši lengva, patvari amortizacija buvo labai jautri ir gerai žinoma dėl jos naudojimo „Vaporfly“ super bateliuose, kurie padėjo tokiems elitiniams sportininkams kaip Eliud Kipchoge pasiekti rekordinius maratono rezultatus. Apsaugota SR-02 nešiklio putos rėmu, ji taip pat turėjo vieną „Zoom Air“ elementą priekiniame bato dalyje, suteikiantį varomąjį jausmą nuo pirštų. Jo padas buvo pagamintas iš didelio atsparumo dilimui OG/RS-002 gumos, išraižytos blokinių ir išlenktų raštų mišiniu, užtikrinančiu efektyvią trauką ir patvarumą. Šis senų ir naujų elementų derinys padarė „Vomero 15“ universalesnį nei „14“, leidžiant jam vėl geriau pasirodyti ilgesniuose nuotoliuose, nors dėl tvirto priekio jis labiau pasižymėjo 10 km iki pusės maratono nuotoliuose nei ilgesniuose. Nepaisant to, šis modelis grąžino franšizę į vėžes, todėl „Nike“ išlaikė panašų dizainą 2021 m. „Vomero 16“ modeliui, pridėdama tik nedidelius atnaujinimus, pvz., prabangiai paminkštintą liežuvį, atitinkantį silueto maksimalaus amortizavimo filosofiją.
Drąsus žingsnis
Nepaisant „Vomero 16“ minkšto, komfortui skirto dizaino, kai kurie bėgikai vis dar manė, kad jis yra šiek tiek per tvirtas, tačiau „Nike“ ketino padaryti kažką, kas visiškai išspręstų šią problemą: visiškai pašalinti „Zoom Air“. Elastinga amortizacija iki šiol buvo naudojama visose „Vomero“ versijose, todėl jos pašalinimas galėjo atrodyti drąsus žingsnis, tačiau norėdama suteikti gerbėjams pageidaujamą aukščiausios kokybės amortizacijos patirtį, prekės ženklas turėjo tai padaryti. Vietoj „Zoom Air“ „Vomero 17“ didelėje vidurinėje pado dalyje buvo įdėtas visą ilgį užimantis minkštas, energiją grąžinantis „ZoomX“ putplasčio sluoksnis, padėtas ant storos „Cushlon 3.0“ plokštės. Be to, naujo dizaino padas buvo lankstus ir neslidus, MR-10 forma užtikrino geresnį prigludimą ir aukščiausią komfortą, o grįžimas prie vientiso inžinerinio tinklinio viršaus ir visiškai sutvirtintos liežuvio dalies užtikrino lengvumą, kvėpavimą ir patogų prigludimą. Galiausiai, perdėta vidurinė padas ir elegantiškas, minimalistinis išorinis dizainas suteikė stilingą šiuolaikinę estetiką.
Patrauklus retro stiliaus sportinis batelis
Vomero 17 pasirodė 2023 m., tuo metu, kai retro Vomero 5 turėjo didelį poveikį sportinių batelių rinkai. Po bendradarbiavimo su A-COLD-WALL* 2018 m., 2019 m. buvo išleisti keli Vomero 5 modeliai, bet tada viskas nurimo gyvenimo būdo srityje. Tačiau 2022 m. pabaigoje „Nike“ išleido elegantiškas „Cobblestone“ ir „Oatmeal“ versijas, o tai reiškė, kad šis rafinuotas modelis grįžo visam laikui. Per kelerius ateinančius metus, tradicinės bėgimo technologijos ir klasikinio retro stiliaus derinys padarė šiuos batelius vienais iš populiariausių kasdieninių sportinių batelių, atverdamas kelią 2024 m. pasirodžiusiems atspariems oro sąlygoms „Vomero Roam“ bateliams, taip pat bendradarbiavimui su aukštosios mados koncepto parduotuve „Dover Street Market“, kuri sukūrė elegantišką modelį, skirtą švęsti parduotuvės 20-metį. Visa tai padėjo pakelti visos „Vomero“ franšizės profilį kaip tik laiku, prieš vieną iš didžiausių momentų jos istorijoje.
Nauja bėgimo keliais sistema
Tuo metu buvo aišku, kad „Vomero“ reikėjo stiprios tapatybės, kad pasiektų sėkmės viršūnę, ir 2025 m. prekės ženklas tai optimizavo, pertvarkydamas savo bėgimo batelius į naują sistemą. Sukurta siekiant patenkinti įvairių sportininkų poreikius, ji supaprastino bėgikų sprendimų priėmimo procesą, padėdama jiems pasirinkti tinkamą batelių tipą pagal jų stilių ir tikslus. Trys aiškios amortizacijos kategorijos buvo atstovaujamos patikimiausiomis „Nike“ bėgimo linijomis: „Pegasus“ orientuota į reagavimą, „Structure“ – į stabilią paramą, o „Vomero“ – į maksimalią amortizaciją. Tai, kad „Vomero“ buvo pasirinkta vietoj tokių franšizių kaip „Invincible“ ir „Vaporfly“, parodė, kaip ji buvo vertinama, tačiau dabar prekės ženklas turėjo pateikti aukščiausios kokybės patirtį, kurios tikėjosi jo gerbėjai. Tai buvo padaryta su „Vomero 18“.
Nauja maksimalaus amortizavimo era
„Vomero 18“ reiškė naujos eros pradžią „Nike“ maksimaliai amortizuojantiems bėgimo bateliams. Aiškiai apibrėžus jų vaidmenį, dabar siluetas galėjo visą dėmesį skirti maksimaliam komfortui užtikrinti, ir tai buvo padaryta sujungiant du pažangiausius prekės ženklo putų tipus į vieną didžiulę vidurinę pado dalį. Po storu „ZoomX“ amortizacijos sluoksniu buvo „ReactX“ putos pagrindas – galinga „React“ evoliucija, kuri buvo 13 % jautresnė ir kur kas tvaresnė gaminti. Ši išskirtinai minkšta vidurinė padas buvo aukščiausia, kada nors naudota „Vomero“ bateliuose, siekė įspūdingus 46 mm kulno aukštį ir nustatė naują lengvo komforto standartą. „Nike“ išplėtė minkšto atramos jausmą visame batyje, nuo sumažintos išorinės pado gumos ir elastingos viršutinės dalies iki paminkštintos liežuvio dalies ir prigludusios vidinės pamušalo dalies. Kitos savybės, pavyzdžiui, nuožulintas kulnas ir švelnus priekio rokeris, kuris vedė pėdą nuo kulno smūgio iki pirštų atsparimo su subtiliai varančiuoju efektu, buvo sukurtos tam, kad kasdienis treniravimasis būtų lengvas ir malonus. Tokios savybės, kaip ir visi „Vomero 18“ aspektai, buvo pagrįstos moterų bėgikių įžvalgomis, siekiant užtikrinti, kad bateliai tiktų visoms lytims. Tuo tarpu jų įkvepianti estetika buvo įspūdinga jų pirmtakų evoliucija – elegantiški, minimalistiniai batelių viršai, padengti dinamiškais, tekančiais raštais, derančiais prie elegantiškai išlenktų pado kontūrų.
Serijos tobulinimas
„Vomero 18“ užbaigė „Nike Vomero“ linijos istoriją, remdamasi savo šaknimis, kad pasiektų maksimalią amortizaciją bėgimui kelyje. Tačiau tai buvo tik pradžia. „Nike“ bėgimo kelyje sistema taip pat suskirstė kiekvieną kategoriją į tris lygius pagal sudėtingumą ir kokybę. Žemiausias lygis buvo vadinamasis „Icon“, kuris, kaip sakoma, „sustiprino“ kiekvieną kategoriją patikimais batais tiems, kurie nori optimizuoti savo kasdienį bėgimo patyrimą be pernelyg didelių paieškų. Virš šio lygio buvo „Plus“ ir „Premium“ lygiai, sukurti siekiant pasiūlyti „aukštesnį patyrimą“, kuris leistų naudotojams peržengti savo ribas.
Įdomus anonsas
Netrukus po „Vomero 18“ išleidimo „Nike“ susijaudinusiems gerbėjams pateikė keletą detalių apie būsimą „Vomero Plus“. Nuotraukose buvo matyti didžiulė „ZoomX“ vidpadžio dalis ir patrauklus minimalistinis batų viršus su grakščiomis kontūrinėmis linijomis šonuose. Tai žadėjo būti geriausias „Vomero“ modelis ir beveik prieš du dešimtmečius prasidėjusios kelionės kulminacija. Dar labiau jaudinantis buvo faktas, kad serijos viršūnė, „Vomero Premium“, dar nebuvo pristatyta.
Įspūdinga istorija
Kai Aaronas Cooperis pradėjo rinkti informaciją apie savo siūlomą „Air Nirvana“, jis net negalėjo įsivaizduoti, kuo baigsis jo projektas. Tačiau tvirtai laikydamasis savo principų, kad žmonės yra svarbesni už pelną, ir ieškodamas bendrumo su aplink jį esančiomis bendruomenėmis, Cooperis atrado sėkmės formulę, kuri tapo „Nike Vomero“ linijos pagrindu. Nors kartais nukrypdavo nuo savo pagrindų, jis visada grįždavo prie pagrindinių vertybių – maksimalaus amortizavimo, užtikrinančio aukščiausios kokybės bėgimo patirtį, kuri tęsiasi kilometras po kilometro. Pasak Cooperio, „Svarbiausia yra istorijos“, o „Vomero“ istorija yra tokia pat įtraukianti kaip ir bet kuri kita: ji prasidėjo nuo drąsios ikoninės silueto koncepcijos, tęsėsi per novatoriškus dizaino pokyčius, ne kartą nuklydo nuo kelio ir sukūrė vieną iš populiariausių retro sportinių batelių 2020-aisiais, kol galiausiai tapo neatsiejama „Nike“ šiuolaikinės bėgimo batelių linijos dalimi.